noniin, rikkinäinen by-pass paljastui mittarin toimimattomuuden syyksi! koitin imeä siitä ohjauspaineletkusta ja ilmaa vain tuli läpi. vaihdoin tilalle harrastepelistä jääneen ylim. dumpin ja heti lähti mittari näyttämään oikein. moottorijarrulla menee noin puoleenväliin nollan alapuolelle. kovissa kiihdytyksissä näyttää vieläkin kyllä tuota noin puoltaväliä hieman yli. kävin motonetistä kysymässä by-passia niin toimitusaika yli 2 viikkoa... eli dumpilla mennään.
Jep kojelaudan kannen avasin myös ja
kaikki letkut sieltä vaihdoin sekä konehuoneen puolelta plus niiden välissä menevä. tämän tein jo eilen ja sillä ei ollut mitään vaikutusta auton toimintaan. Vaihdoin myös kaikki rapean näköiset letkuhaaroittimet uusiin. Samalla huomasin että pakosarjan ja turbon välinen tiiviste vuotaa.
On alusta alkaen ollut jo semmoista vikaa että valoihin tultaessa ja joskus muuten vaan tyhjäkäynnillä meinaa sammua/käy raskaasti/tuntuu samalta kuin ajaisi manuaalilla vaihde silmässä ilman kytkintä valoihin. Nyt kun dumpin laittoi niin jopa sammuu ainakin paikallaan kierrättäessä ja valoihin 1 vaihteella tultaessa. Omasta mielestäni kuulostaa rikkaalla käymisen oireelta. Tyhjäkäynninsäätimen putsasin crcllä jo eikä ollut vaikutusta asiaan. Onko näissä jotain tyhjäkäyntikärkiä tuon kaasuläpän asentotunnistin potikan lisäksi?
Sitten väliin yksi typerä kysymys, onko tuo magneettiventtiili tuo punertava loota sytytyspuolan vieressä johon menee johto ja 3 paksumpaa letkua?
On tämä saabin yksilö kyllä aikamoinen vikapesäke ja suurin osa vioista vielä alkanut omistuksen aikana eli n 2vk sisään. eka meni bensapumppu, nyt tämä. eilen lopetti takaikkunat toimintansa ja polttaa sulakkeen heti kun laittaa uuden. kuskinpuolen takaoven lukko toimii milloin huvittaa. pari päivää sitten myksityi täysin vakionopeudensäädin, olisi kiva sekin saada kuntoon. Ja kuskin penkki ei lämpiä (näin jo etukäteen talvea ajatellen

)