Automaatin painejousista
Automaatin painejousista
Moi, tästä asiasta ollut ennenkin juttua mutta:
automaatti nykäisee jonkin verran, kun vaihtaa 2->3 ja 3>4 vaihteille, 1->2 menee aika mukavasti. Viikonloppuna meinataan tarkistaa kickdown -vaijerin säätö. Sekä tänään tilasin laatikkoon uudet painejouset, tilasinko oikeat vai väärät jouset tähän tarkoitukseen?
automaatti nykäisee jonkin verran, kun vaihtaa 2->3 ja 3>4 vaihteille, 1->2 menee aika mukavasti. Viikonloppuna meinataan tarkistaa kickdown -vaijerin säätö. Sekä tänään tilasin laatikkoon uudet painejouset, tilasinko oikeat vai väärät jouset tähän tarkoitukseen?
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Re: Automaatin painejousista
Kuullostaa kickdown vaijerin säädöllä korjaantuvalta vialta. Itsellä 1-2-3 vaihtuu jees mutta 3-4 tuntuu hieman mutta eräs asiantuntija sanoi että zf:n lootassa se pitääkin tuntua koska se on suht vanha laatikko tekniikaltaan, mutta vahvempi kuin nykyiset sähköohjatut aw:tLR kirjoitti:Moi, tästä asiasta ollut ennenkin juttua mutta:
automaatti nykäisee jonkin verran, kun vaihtaa 2->3 ja 3>4 vaihteille, 1->2 menee aika mukavasti. Viikonloppuna meinataan tarkistaa kickdown -vaijerin säätö. Sekä tänään tilasin laatikkoon uudet painejouset, tilasinko oikeat vai väärät jouset tähän tarkoitukseen?
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: Automaatin painejousista
Jep, 3-4 vaihdossa menee turbiini lukkoon ja siksi se kai tuntuu.9000cst kirjoitti:
Kuullostaa kickdown vaijerin säädöllä korjaantuvalta vialta. Itsellä 1-2-3 vaihtuu jees mutta 3-4 tuntuu hieman mutta eräs asiantuntija sanoi että zf:n lootassa se pitääkin tuntua koska se on suht vanha laatikko tekniikaltaan, mutta vahvempi kuin nykyiset sähköohjatut aw:t
Minulla oli tuossa 3-4 vaihdossa pienoisia ongelmia ja D:tä kytkiessä vaihteisto "rykäisi", kunnes vaihdoin matolaatikkoon kaksi jousta (joiden vaihtoon sain vinkin täältä keskustelupalstalta). Tämän operaation jälkeen laatikko muuttui käytökseltään täysin. Laatikko toimi kuin unelma, kunnes "vauhtipyörä" kämähti. Mutta se onkin toinen tarina.
Noniin, nyt rupes toimimaan hienosti! Kaikki oli kiinni kickdown -kaapelin säädöstä!
Joutokäyntimitta oli 9.5mm yli sallitun arvon!! Säädin vaijerin oikeaan mittaan ja nyt pelittää TODELLA hyvin, ei nykimistä enää yhtään milläkään vaihteella vaikka autolla ajettu 379tkm! Kiitoksia taas neuvoista! 


Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Omassani ollut myös vähän rajunpuoleiset nuo vaihdot. Tämän topicin luettuani otin ja tarkistin kickdown-vaijerin säädöt ja kas vain, pielessähän ne oliLR kirjoitti:Noniin, nyt rupes toimimaan hienosti! Kaikki oli kiinni kickdown -kaapelin säädöstä!Joutokäyntimitta oli 9.5mm yli sallitun arvon!! Säädin vaijerin oikeaan mittaan ja nyt pelittää TODELLA hyvin, ei nykimistä enää yhtään milläkään vaihteella vaikka autolla ajettu 379tkm!

Pistin korjausoppaan antamiin säätöihin ja avot




Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362