Oli kyllä oma moka ja tietämättömyys. Öljyrenkaat olivat väärän kokoiset! Mäntien öljyrenkaiden urat 4mm ja öljyrenkaat oli tarkoitettu 3mm uralle. Tätä se on, kun amatööri rupee tälläseen hommaan
Suurin öljynkulutus saabeista koskaan!!! (veikkaisin)
Re: Suurin öljynkulutus saabeista koskaan!!! (veikkaisin)
Ongelma vihdoinkin selvinnyt jumalattomaan öljynsyöntiin. (viime vk jo)
Oli kyllä oma moka ja tietämättömyys. Öljyrenkaat olivat väärän kokoiset! Mäntien öljyrenkaiden urat 4mm ja öljyrenkaat oli tarkoitettu 3mm uralle. Tätä se on, kun amatööri rupee tälläseen hommaan
 Nyt 2vk aikana kone ollut taas atomeina ja tänään tuli mylly laskettua takas paikalleen. Täytyis pistää kuvia johkin näytille.
			
			
									
									Oli kyllä oma moka ja tietämättömyys. Öljyrenkaat olivat väärän kokoiset! Mäntien öljyrenkaiden urat 4mm ja öljyrenkaat oli tarkoitettu 3mm uralle. Tätä se on, kun amatööri rupee tälläseen hommaan
Ei SAABeja korjata, niitä huolletaan!!!
						Re: Suurin öljynkulutus saabeista koskaan!!! (veikkaisin)
Äiteen 900S -92 (16-naulainen kone tossakin) söi pahimmillaan 1litra/300km. Se korjautui venttiilivarrenkumeilla. Ei vie vaihtovälillä öljyä. Noin 400tkm nyt mittarissa.
			
			
									
									# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
						9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- 9000CD23T
 - "Team Ylläpito"

 - Viestit: 7831
 - Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
 - Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
 - Viesti:
 
Re: Suurin öljynkulutus saabeista koskaan!!! (veikkaisin)
Yleensä melkolailla sinisenä savuna.miten tämä vuoto näkyy ulospäin
Lisääntyvät öljyvuodot koneessa
saattavat puolestaan olla merkkinä huohotuskanavan / letkun tukkeentumisesta / limoittumisesta. Tämä
limoittuminen taas voi olla seuraus lisääntyneestä paineiden ohivuodosta männissä ja mahdollisesti liian
pitkistä öljynvaihtoväleistä koneen tilaan nähden. Kone rähjääntyy. Huohottimen letkusta imusarjaan
hönkivät kuluneen koneen käryt ja runsas öljysumu sottaavat ja pilaavat imuventtiilit ja ahtimen
ajanmittaan. Puristus häipyy, kun imuventtiilit kohtapuoleen jo vuotavat. Tyhjäkäynti on epätasaista eikä
anna vastetta tehtyyn sumuttimen kunnostukseen. Kansiremontti auttaa siis vain osittain! Periaatteessa
ahtamaton kone voi imeä saastunutta omaa kampikammion huohotuskaasuaan sivuvirtana väljän
venttiiliohjaimen kautta polttoilmakseen, jos imuventtiilinohjain on hyvin väljä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
						(*=ex) #2060#
Re: Suurin öljynkulutus saabeista koskaan!!! (veikkaisin)
mistä onnistuit saamaan väärät öljyrenkaat? minkä merkkiset renkaat olivat? älä vaan mitään cofabeja vai mitkä olivat laita sinne..
			
			
									
									-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
						045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Suurin öljynkulutus saabeista koskaan!!! (veikkaisin)
Ihan tosta paikallisesta autovaraosaliikkeestä myivät. En muista merkkiä. Niitä on ilmeisesti sitten 3- ja 4mm urilla olevia mäntiä 9000 saabeissa.
			
			
									
									Ei SAABeja korjata, niitä huolletaan!!!