vakionopeudensäädin reistailee
vakionopeudensäädin reistailee
Eli minulla on seuraavanlainen ongelma:
Vakionopeudensäädin toimii välillä loistavasti ja välillä ei ollenkaan, eri ajonopeuksia on kokeiltu, mutta ei vaikutusta. Olisiko kenelläkään hajua mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään? Auto on saab 9000cs 2.0i vm. 92
Vakionopeudensäädin toimii välillä loistavasti ja välillä ei ollenkaan, eri ajonopeuksia on kokeiltu, mutta ei vaikutusta. Olisiko kenelläkään hajua mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään? Auto on saab 9000cs 2.0i vm. 92
Vakiot
Moro,
Itsellä on vika löytynyt kahdesta eri autosta poljinkytkimen virheellisestä asennosta. Taisi olla molemmissa jarrupolkimen kytkin jos muistan oikein.
Pikatesti sujuu seuraavasti: silloin kun cruise ryttyilee eikä lähde päälle vaikka kuinka painelee nappia, kokeile vetää jalalla ensin vaikka kytkinpedaalia ylöspäin ja painaa samalla cruise päälle, jos ei pelaa, koita sama jarrupedaalin kanssa. Jos sait tuolla konstilla pelaamaan niin sitten ei tarvitse muuta kuin säätää ne pidikkeet niin että kyseinen kytkin on varmasti kiinni kun pedaaliin ei kosketa.
Ne poljinkytkimien pidikkeet on vähän hempulat joten tuo on ilmeisesti aika yleinen vika noissa.
Jarmo
Itsellä on vika löytynyt kahdesta eri autosta poljinkytkimen virheellisestä asennosta. Taisi olla molemmissa jarrupolkimen kytkin jos muistan oikein.
Pikatesti sujuu seuraavasti: silloin kun cruise ryttyilee eikä lähde päälle vaikka kuinka painelee nappia, kokeile vetää jalalla ensin vaikka kytkinpedaalia ylöspäin ja painaa samalla cruise päälle, jos ei pelaa, koita sama jarrupedaalin kanssa. Jos sait tuolla konstilla pelaamaan niin sitten ei tarvitse muuta kuin säätää ne pidikkeet niin että kyseinen kytkin on varmasti kiinni kun pedaaliin ei kosketa.
Ne poljinkytkimien pidikkeet on vähän hempulat joten tuo on ilmeisesti aika yleinen vika noissa.
Jarmo
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Ja sitten kun toteat, että poljinkytkimissä ei sittenkään vika ollut, ota kolvi käteen, cruisen boksi kuskin jalkatilasta irti(*) ja käytä kaikki boksin piirilevyn juotokset sulana. Toimii taas hetken aikaa.
*jalkatilan yläverhoilu & puhaltimen muovinen kanava irti, cruisen metallinen (alumiini) boksi on valkoisen muoviläystäkkeen takana "piilossa".
-Ville
*jalkatilan yläverhoilu & puhaltimen muovinen kanava irti, cruisen metallinen (alumiini) boksi on valkoisen muoviläystäkkeen takana "piilossa".
-Ville
Omassa satkussa pitkällisten niin sähkö- kuin alipaine- tutkiskelujen jälkeen vika paikannettiin boksin liittimiin. Olen saanut pelaamaan paremmin ja tänään haen elektroniikan putsausainetta josko pääsisi kokonaan ongelmasta. Kylmäjuotosta epäiltiin, mutta ei kuitenkaan tällä kertaa ollut syy.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Kannattaa myös vähän mekaanista puhdistusta harjoittaa, pelkkä aineen ruikkaaminen ei kovin paljoa auta.tema kirjoitti:tänään haen elektroniikan putsausainetta josko pääsisi kokonaan ongelmasta
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Itsellä kanssa tuo vakkari oikuttelee '94 mallissa. Tätä nykyä menee päälle paremmin muttei tahdo oikein jaksaa pitää nopeuttaa ja jossain vaiheessa vain tippuu pois päältä, lähinnä kiihdytyksen tai ylämäen yhteydessä useimmiten mutta välillä ihan tasaisellakin.
Ilmeisesti tuo liikuttelee kaasupoljinta alipaineella tai muuten mekaanisesti ja sieltä kannattaisi vissiin vikaa etsiä.
Ilmeisesti tuo liikuttelee kaasupoljinta alipaineella tai muuten mekaanisesti ja sieltä kannattaisi vissiin vikaa etsiä.
-
- "Turbo"
- Viestit: 208
- Liittynyt: To Helmi 12, 2004 21:05
- Paikkakunta: Kuopio
Tietääkö joku, missä voisi olla vika, kun mallin 91 Sportissa ei toimi vakkari 110 km/h:n jälkeen? Tai joskus toimii jonkin aikaa ja sitten putoaa pois eikä meinaa millään mennä taas päälle. Alle 110 vauhdissa toimii täysin moitteetta. Tuntuisi, ettei vika voi olla poljinkytkimissä, vai? Onko vika alipainepuolella?
#776
Autot: 90 85 / 90i 85 / 96 64 Kulkimet: Commencal Meta 5.5, Volvo XC70 AWD D4 2014
Autot: 90 85 / 90i 85 / 96 64 Kulkimet: Commencal Meta 5.5, Volvo XC70 AWD D4 2014
Tuosta säädöstä. Kun olen vetänyt tuon tapin voimalla ulos ja kuullut rutinaa, pitääkö tuon tapin jäädä "kannattelemaan" poljinta? Eli kun poljin päästetty omalla voimalla ylös voi sitä vielä nostaa ylöspäin ja kuuluu n. 5 "naksahdusta"?
Cruise toimi vieläkin vaihtelevasti, uusi boksi hommattu --> ei vaikutusta toimintaan. Boksin liittimille tulee virta kun painelee vilkunviiksen nappuloita (eri liittimiin tietysti) Mistä vikaa seuraavaksi metsästämään.
Cruise toimi vieläkin vaihtelevasti, uusi boksi hommattu --> ei vaikutusta toimintaan. Boksin liittimille tulee virta kun painelee vilkunviiksen nappuloita (eri liittimiin tietysti) Mistä vikaa seuraavaksi metsästämään.
Voihan sitä vikaa olla alipainepumpussakin ja letkussa. Minulta hajosi yksi pumppu! Nyt toimii moitteetta vaikka koko järjestelmä on -85 autosta. Minä kun laitan cruisen päälle niin nopeus vakioituu vasta n. 8 sekunnin kuluttua koska mulla on siinä "helminauhassa" löysää sen verran että pumppu joutuu eka pumppaamaan löysät pois. Sit pitää ja mennään taas
Saab 9-5 2,0t -1999
Epäilykset kääntyivät minullakin tuohon pumpun suuntaan. Pitääkö tuon pumpun käynnistyä kun akulta antaa virtaa? Nykyisessä pumpussa levy tekee edestaikaista liikettä (kuparin värinen levy) siitä kuuluu "naksahteleva" ääni, itse pumppu ei käynnisty. Onko tuo pumppu siis sökö?
Toinen kysymys koskee noita letkuja. Kun siitä letkusta joka menee konetilaan imee, ei synny alipainetta, pitääkö syntyä? Konetilan puolelta kun letkusta joka tulee sisätiloista imasee niin kaasutin liikkuu.
Toinen kysymys koskee noita letkuja. Kun siitä letkusta joka menee konetilaan imee, ei synny alipainetta, pitääkö syntyä? Konetilan puolelta kun letkusta joka tulee sisätiloista imasee niin kaasutin liikkuu.