Olen potenut tässä 'pientä' autokuumetta ja eri merkkien välillä seikkaillut ja Saab on niistä yksi. Yhtenä (ainoana?) kriteerinä hinnan lisäksi on, että autosta löytyy tehoa.
Nettiautosta löytyi yksi kriteerit täyttävät -96 tonnari. Ainoa ongelma siinä on se, että ilmoituksen mukaan kummatkin ABS-anturit edestä menisi vaihtoon. Onko täällä tietoa missähän hinnoissa liikuskelee? Katselin hieman vertailevaa tietoa vetonivelestä ja se näytti Motonetissä olevan noin 80e luokkaa mikäli siis ongelma on siinä ABS-kehässä.
ABS-anturit
Re: ABS-anturit
Uusi anturi marmoritiskillä (lue: merkkiliike) muistaakseni n. 230 euroa. Motonetistäkin tai jostain muusta harakiri firmasta joku oli myös ABS-antureita joskus ostanut.Maddis kirjoitti:Olen potenut tässä 'pientä' autokuumetta ja eri merkkien välillä seikkaillut ja Saab on niistä yksi. Yhtenä (ainoana?) kriteerinä hinnan lisäksi on, että autosta löytyy tehoa.
Nettiautosta löytyi yksi kriteerit täyttävät -96 tonnari. Ainoa ongelma siinä on se, että ilmoituksen mukaan kummatkin ABS-anturit edestä menisi vaihtoon. Onko täällä tietoa missähän hinnoissa liikuskelee? Katselin hieman vertailevaa tietoa vetonivelestä ja se näytti Motonetissä olevan noin 80e luokkaa mikäli siis ongelma on siinä ABS-kehässä.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: ABS-anturit
ABS-anturit maksaa Motonetissä 139,90 €, marmoritiskillä "pikkasen" enemmän. Aikoinaan kun merkkiliikkeen huollosta kyselin yhden anturin vaihdon hintaa niin arvio taisi olla 400 €. Motonet sanoo anturien käyvän vuosimalleihin 1985-1995, itse sieltä olen yhden ostanut ja -97:aan laittanut, liekö noissa tapahtunut vuosimalleissa eroja.
Tonnarissa juurikin nuo anturit temppuilevat mielummin kuin ABS-kehä. Tossa Motonetin anturissa on muistaakseni erilainen liitin kuin alkuperäisessä, jotenka johdon joutuu katkomaan ja liittämään juottamalla. Ja vaihdon yhteydessä hajoaa jokseenkin varmasti anturin ympärillä oleva ohut muoviholkki, sitä ei taida saada muualta kuin merkkilikkeen tiskiltä, tosin ei paljoa maksa.
Tonnarissa juurikin nuo anturit temppuilevat mielummin kuin ABS-kehä. Tossa Motonetin anturissa on muistaakseni erilainen liitin kuin alkuperäisessä, jotenka johdon joutuu katkomaan ja liittämään juottamalla. Ja vaihdon yhteydessä hajoaa jokseenkin varmasti anturin ympärillä oleva ohut muoviholkki, sitä ei taida saada muualta kuin merkkilikkeen tiskiltä, tosin ei paljoa maksa.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
9000 Aero -97
Re: ABS-anturit
Uudemmissa ja vanhemmissa orkkis ABS-antureissa erilaiset liittimet päissä.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: ABS-anturit
Valitettavasti näyttää siltä, että valinta kohdistui kuitenkin toiseen merkkiin. Kiitoksia hyvistä vastauksista siitä huolimatta.
Re: ABS-anturit
Eikö niin, että noissa tonnarin antureissa on joka pyörässä samanlainen anturiosa ja sama vastusarvo?
Eli erot eri pyörien anturien välillä on vain johdon pituudessa ja siinä kumpaan suuntaan johto anturilta lähtee?
Eli erot eri pyörien anturien välillä on vain johdon pituudessa ja siinä kumpaan suuntaan johto anturilta lähtee?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: ABS-anturit
^Tuohon vastaten, joo. Vasemman etupyörän anturi kävi vasempaan takapyörään, vaikka johto olikin viitisen senttiä lyhyempi. Pituus riittää silti.
Muutama väliprikka piti laittaa siihen kiinnityspultin kohtaan ettei anturi olisi mennyt liian syvälle. Jos takapyörän anturia sovittaisi etupyörään, pitäisi kai ottaa ainetta pois.
Motonetin myymät anturit ovat Ate:n valmistetta kuten alkuperäisetkin.
Muutama väliprikka piti laittaa siihen kiinnityspultin kohtaan ettei anturi olisi mennyt liian syvälle. Jos takapyörän anturia sovittaisi etupyörään, pitäisi kai ottaa ainetta pois.
Motonetin myymät anturit ovat Ate:n valmistetta kuten alkuperäisetkin.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm