Kompura

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
tepu50
"Kaasari"

Kompura

Viesti Kirjoittaja tepu50 »

laakeri jyristänyt kylmänä tyhjäkäynnillä (kuin pakoputki runkoon) nyt ohitin kompuran lyhemmällä urahihnalla jyrinä hävis.Auto 2,3 TA-91 mietityttää vieläkö laittais ilmastoinnin kuntoon,liekkö minkälainen laakerinvaihto vaiko korjattu kompura.Nykyään noi täyttölaitteekkin vaativat täyttönipat letkuihin tässähän on kompuran takalaipassa.Eli tulis vielä letkujenkin vaihto,ilmastointi on automaattinen ja pelannut hyvin muutaman kerran litkut vaihdettu.
Naxu
"Hölösuu"

Re: Kompura

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Käytetyn ehjän kompuran saa alle sadan euron, ja täyttökin onnistuu kompuran takaa. Eli kuntoon vain, on se sen verran mukava keksintö.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
vuorpe
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Mulla sama homma, mutta en minä sinne käytettyä ala laittaa! Kuitenkin puolen vuoden päästä saa taas uusia.

Joten onko ihan laakerin vaihto UUTEEN millainen homma?
Sitten kuulin että jurinä ei välttämättä johdu laakerista vaan itse hihnapyörästä.
Saabiton saabisti
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
tepu50
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja tepu50 »

Liekköhän minkäveran kompuran vuosimalleissa eroa,olis 90 ja 94 tarjolla auto on 91 2,3 TA.Uskaltasko näkemättä tilata?
DIggItaLLr
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

tepu50 kirjoitti:laakeri jyristänyt kylmänä tyhjäkäynnillä (kuin pakoputki runkoon) nyt ohitin kompuran lyhemmällä urahihnalla jyrinä hävis.Auto 2,3 TA-91 mietityttää vieläkö laittais ilmastoinnin kuntoon,liekkö minkälainen laakerinvaihto vaiko korjattu kompura.Nykyään noi täyttölaitteekkin vaativat täyttönipat letkuihin tässähän on kompuran takalaipassa.Eli tulis vielä letkujenkin vaihto,ilmastointi on automaattinen ja pelannut hyvin muutaman kerran litkut vaihdettu.
Tottakai kannattaa korjata.
Laakerin saa irroitettua laskematta kylmäaineita aulos.
Letkuissa on sen verran pituutta että kompuran saa nostettua lukkopellile tutkimuksien ajaksi.
Kun kytkinlevy opn irti näkyy lukkorengas joka pitää hihnapyörää paikallaan.
Lukkorengas auki ja hihnapyörää naputtelemalla laakeri/hihnapyöräpaketti tulee ulos.

Se miten vaihdat/korjaat/passaat/ranetat laakerin näet kun paketti on kädessäsi.

Minä jouduin turvautumaan koneistamoon. Hihnapyörään piti sorvata holkki johon vanha laakeri passattiin paikalleen, kolinat hävisi.
Vastaa Viestiin