Oliko katsastusmies oikeassa?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Oliko katsastusmies oikeassa?

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Yks katsuri vittuili kun konepelti ei pysynyt ylhäällä. Ilmeisesti pitäisi ajella konepelti ylhäällä, en ole muiden nähnyt tekevän niin ja mielestäni se on jo törkeää liikenteen vaarantamista.
Toinen vittuilun aihe oli kun aurinkolippa ei ollut paikallaan pilvisenä päivänä. Siellä se oli takapenkillä, jos olisi tarvetta ilmaantunut, olisi voinut pysäyttää auton pientareelle ja laittaa paikalleen ikuiseen ala-asentoon.
Kaikilla katsureilla vain ei oikein järki toimi...
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Oliko katsastusmies oikeassa?

Viesti Kirjoittaja Jope »

liteFun kirjoitti:Toinen vittuilun aihe oli kun aurinkolippa ei ollut paikallaan pilvisenä päivänä. Siellä se oli takapenkillä, jos olisi tarvetta ilmaantunut, olisi voinut pysäyttää auton pientareelle ja laittaa paikalleen ikuiseen ala-asentoon.
Kaikilla katsureilla vain ei oikein järki toimi...
Et voi olla vakavissasi. Ihan aiheesta valitti.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Oliko katsastusmies oikeassa?

Viesti Kirjoittaja V-M »

Jope kirjoitti:
liteFun kirjoitti:Toinen vittuilun aihe oli kun aurinkolippa ei ollut paikallaan pilvisenä päivänä. Siellä se oli takapenkillä, jos olisi tarvetta ilmaantunut, olisi voinut pysäyttää auton pientareelle ja laittaa paikalleen ikuiseen ala-asentoon.
Kaikilla katsureilla vain ei oikein järki toimi...
Et voi olla vakavissasi. Ihan aiheesta valitti.
Jep, lippa pitää olla ainakin kuskin paikalla.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Joni.Komulainen
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 20:18

Re: Oliko katsastusmies oikeassa?

Viesti Kirjoittaja Joni.Komulainen »

Itsellä otti päähän aika lailla, kun hylsy tuli, kun inssi tekemällä tehden teki reikää takalokasuojan kaaren alaosaan. Samoin pitkittäisen alahelmakotelon reunassa oli vähän haperuutta, niin sekin oli hylkäyksen peruste. Ja kyse oli siis sellaisesta reijästä, että sormi siitä sitten meni läpi (kun inssi siis sen reijän teki). Pitää kuulemma hitsasta. Itse olisin laittanut vain pellinpalan ja kittiä.

Tuollaisena ne oli ollut viimeiset 5 vuotta. Ei ole silmää häirinnyt ja ei kukaan inssi ennen ole mitään sanonut.

Oviakin syynäsi hirveesti. Niissä ei ollut mitään ruostetta, mutta hylkyjä tulee kuulemma ovien pienten ruostevaurioiden takia. Ymmärtäisin, jos olisi jotain alustan kantavia rakenteita.

Seisontajarrukin piti ja olin sen prikulleen kohdalle oikein säätänyt, mutta kuulemma kahva nousee liian ylös. EIKÄ NOUSE.

IHME MENOA

Ja kyse on siis Herttoniemen autokatsastuksen Espoon pisteestä.
Saab 9000 cs 2.0t7 -98 (Stage 1 by Vesa67)
Saab 9000 cc 2.0i -90
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Oliko katsastusmies oikeassa?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Paaliin.com, sinne ne mädät saapit menneet on. Ja sinne sopisi myös edellisen kitisijän mätä saappi.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Joni.Komulainen
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 20:18

Re: Oliko katsastusmies oikeassa?

Viesti Kirjoittaja Joni.Komulainen »

heh...en provosoidu. Alusta ei kuitenkaan ollut ollenkaan rapee ja tekniikka on hemmetin hyvässä kunnossa.
Saab 9000 cs 2.0t7 -98 (Stage 1 by Vesa67)
Saab 9000 cc 2.0i -90
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Oliko katsastusmies oikeassa?

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Alusta ei ollenkaan rapea? Ruostetta ollut viisi vuotta mutta ei ole mihinkään levinnyt? Ihan mahdollista, noinhan se ruoste käyttytyy, ei juurikaan leviä...

Varmasti pysyy tukivarret ja iskarit kiinni ja jarruputketkin varmasti hyvät niinkuin tonnareissa tuppaa aina olemaan. Olihan ne 5 vuotta sitten jo hyvät niin miksikäs olisivat muka nyt menneet huonoksi.

Oikeesti jos auto on mätä niin se on mätä. Sori vaan mutta ruostetta on varmasti kyllä tuossa vaiheessa jo muuallakin kuin "pieni reikä lokarin kaaressa". Pellin pala ja kittiä? Miksei vaan teippiä?

Ei tarvii provosoitua vaikka provoilua tämä vähän onkin, mutta enemmän vaan karua faktaa :-(
Joni.Komulainen
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 20:18

Re: Oliko katsastusmies oikeassa?

Viesti Kirjoittaja Joni.Komulainen »

No, kun olen käynyt alustan läpi joka vuosi kahteen kertaan ja tarkkaan, niin tiedän mistä puhun. Ja tiedän kyllä tonnarin ongelmakohdat.

Nuo todellakin oli pieniä ruostekukkasia ja sen takia närkästyin.

Jopa inssi kehui, että auton pohja on hienossa kunnossa, kuten myös auton tekniikka. Hänkin kutsui noita ruostevaurioita ihan pieniksi.

Mun mielestä tää on ihan nätissä kunnossa ks. http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4570_n.jpg

Kaikki varmaan aina hitsauttaa pienet lokasuojan kaarissa olevat ruostevauriot? Sivuokotelon alareuna oli ruosteessa, mutta ei siitä edennyt. No, tuleehan siitä kestävämpää kuin hitsauttaa.

Kenenpä Saabissa ei joskus olisi ollut kuprua lokasuojan kaaressa? -pitäisikö ne kaikki sitten pistää paaliin vaan?

Ihan vapaasti laittakaa, kunhan ei ole minun autot kyseessä.
Viimeksi muokannut Joni.Komulainen, Ke Marras 02, 2011 23:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9000 cs 2.0t7 -98 (Stage 1 by Vesa67)
Saab 9000 cc 2.0i -90
pikkuari
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 17:18

Re: Oliko katsastusmies oikeassa?

Viesti Kirjoittaja pikkuari »

jep joka saappi jossa ruoste täplä niin eiku paaliin ja joka jepelle mersu tai bimmeri alle niissähän ei ruostetta ole :lol:
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Oliko katsastusmies oikeassa?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ensinnäkin katsastushenkilö on AINA oikeassa, siitä on turha kinastella :D
Toisekseen, karisi kyllä kaikki vähäisetkin mielikuvat BMW:n premiumi-laadusta & ruosteettomuudesta kun tutkailin E39 mallin 530d farkkuja Suomen markkinoilla jokunen viikko takaperin. Järjestään ruosteisia rytökasoja, etenkin takakontit on karussa kunnossa noissa 1999-2001 vuosimallin haarukkaa edustavissa. Varustelistat oliivat yllättävänkin pitkiä, mutta likimain yhtä pitkä oli sitten toimimattomien varusteiden lista :D
Mersuja en kerinny edes kahtelemaan (vaikka piti) kun löytyi niin siisti & ruosteeton og-kolkki suappi about puoleen hintaan vs. nuo ruosteiset saksan"preemiumit" :roll:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Karza
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: To Touko 05, 2011 21:17

Re: Oliko katsastusmies oikeassa?

Viesti Kirjoittaja Karza »

Omaa tonnaria voisi kehaista lähes ruosteettomaksi. Ollut jenkeissä nuoruutensa, teini-ikäisenä sodankylän korkeuksilla, ja nyt vasta pari vuotta sitten tullut Ouluun. Sepä onkin sitten ainoa hyvä asia tuossa louskussa :lol:
Vastaa Viestiin