Oliko katsastusmies oikeassa?
Re: Oliko katsastusmies oikeassa?
Yks katsuri vittuili kun konepelti ei pysynyt ylhäällä. Ilmeisesti pitäisi ajella konepelti ylhäällä, en ole muiden nähnyt tekevän niin ja mielestäni se on jo törkeää liikenteen vaarantamista.
Toinen vittuilun aihe oli kun aurinkolippa ei ollut paikallaan pilvisenä päivänä. Siellä se oli takapenkillä, jos olisi tarvetta ilmaantunut, olisi voinut pysäyttää auton pientareelle ja laittaa paikalleen ikuiseen ala-asentoon.
Kaikilla katsureilla vain ei oikein järki toimi...
Toinen vittuilun aihe oli kun aurinkolippa ei ollut paikallaan pilvisenä päivänä. Siellä se oli takapenkillä, jos olisi tarvetta ilmaantunut, olisi voinut pysäyttää auton pientareelle ja laittaa paikalleen ikuiseen ala-asentoon.
Kaikilla katsureilla vain ei oikein järki toimi...
Re: Oliko katsastusmies oikeassa?
Et voi olla vakavissasi. Ihan aiheesta valitti.liteFun kirjoitti:Toinen vittuilun aihe oli kun aurinkolippa ei ollut paikallaan pilvisenä päivänä. Siellä se oli takapenkillä, jos olisi tarvetta ilmaantunut, olisi voinut pysäyttää auton pientareelle ja laittaa paikalleen ikuiseen ala-asentoon.
Kaikilla katsureilla vain ei oikein järki toimi...
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Oliko katsastusmies oikeassa?
Jep, lippa pitää olla ainakin kuskin paikalla.Jope kirjoitti:Et voi olla vakavissasi. Ihan aiheesta valitti.liteFun kirjoitti:Toinen vittuilun aihe oli kun aurinkolippa ei ollut paikallaan pilvisenä päivänä. Siellä se oli takapenkillä, jos olisi tarvetta ilmaantunut, olisi voinut pysäyttää auton pientareelle ja laittaa paikalleen ikuiseen ala-asentoon.
Kaikilla katsureilla vain ei oikein järki toimi...
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 199
- Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 20:18
Re: Oliko katsastusmies oikeassa?
Itsellä otti päähän aika lailla, kun hylsy tuli, kun inssi tekemällä tehden teki reikää takalokasuojan kaaren alaosaan. Samoin pitkittäisen alahelmakotelon reunassa oli vähän haperuutta, niin sekin oli hylkäyksen peruste. Ja kyse oli siis sellaisesta reijästä, että sormi siitä sitten meni läpi (kun inssi siis sen reijän teki). Pitää kuulemma hitsasta. Itse olisin laittanut vain pellinpalan ja kittiä.
Tuollaisena ne oli ollut viimeiset 5 vuotta. Ei ole silmää häirinnyt ja ei kukaan inssi ennen ole mitään sanonut.
Oviakin syynäsi hirveesti. Niissä ei ollut mitään ruostetta, mutta hylkyjä tulee kuulemma ovien pienten ruostevaurioiden takia. Ymmärtäisin, jos olisi jotain alustan kantavia rakenteita.
Seisontajarrukin piti ja olin sen prikulleen kohdalle oikein säätänyt, mutta kuulemma kahva nousee liian ylös. EIKÄ NOUSE.
IHME MENOA
Ja kyse on siis Herttoniemen autokatsastuksen Espoon pisteestä.
Tuollaisena ne oli ollut viimeiset 5 vuotta. Ei ole silmää häirinnyt ja ei kukaan inssi ennen ole mitään sanonut.
Oviakin syynäsi hirveesti. Niissä ei ollut mitään ruostetta, mutta hylkyjä tulee kuulemma ovien pienten ruostevaurioiden takia. Ymmärtäisin, jos olisi jotain alustan kantavia rakenteita.
Seisontajarrukin piti ja olin sen prikulleen kohdalle oikein säätänyt, mutta kuulemma kahva nousee liian ylös. EIKÄ NOUSE.
IHME MENOA
Ja kyse on siis Herttoniemen autokatsastuksen Espoon pisteestä.
Saab 9000 cs 2.0t7 -98 (Stage 1 by Vesa67)
Saab 9000 cc 2.0i -90
Saab 9000 cc 2.0i -90
Re: Oliko katsastusmies oikeassa?
Paaliin.com, sinne ne mädät saapit menneet on. Ja sinne sopisi myös edellisen kitisijän mätä saappi.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 199
- Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 20:18
Re: Oliko katsastusmies oikeassa?
heh...en provosoidu. Alusta ei kuitenkaan ollut ollenkaan rapee ja tekniikka on hemmetin hyvässä kunnossa.
Saab 9000 cs 2.0t7 -98 (Stage 1 by Vesa67)
Saab 9000 cc 2.0i -90
Saab 9000 cc 2.0i -90
Re: Oliko katsastusmies oikeassa?
Alusta ei ollenkaan rapea? Ruostetta ollut viisi vuotta mutta ei ole mihinkään levinnyt? Ihan mahdollista, noinhan se ruoste käyttytyy, ei juurikaan leviä...
Varmasti pysyy tukivarret ja iskarit kiinni ja jarruputketkin varmasti hyvät niinkuin tonnareissa tuppaa aina olemaan. Olihan ne 5 vuotta sitten jo hyvät niin miksikäs olisivat muka nyt menneet huonoksi.
Oikeesti jos auto on mätä niin se on mätä. Sori vaan mutta ruostetta on varmasti kyllä tuossa vaiheessa jo muuallakin kuin "pieni reikä lokarin kaaressa". Pellin pala ja kittiä? Miksei vaan teippiä?
Ei tarvii provosoitua vaikka provoilua tämä vähän onkin, mutta enemmän vaan karua faktaa
Varmasti pysyy tukivarret ja iskarit kiinni ja jarruputketkin varmasti hyvät niinkuin tonnareissa tuppaa aina olemaan. Olihan ne 5 vuotta sitten jo hyvät niin miksikäs olisivat muka nyt menneet huonoksi.
Oikeesti jos auto on mätä niin se on mätä. Sori vaan mutta ruostetta on varmasti kyllä tuossa vaiheessa jo muuallakin kuin "pieni reikä lokarin kaaressa". Pellin pala ja kittiä? Miksei vaan teippiä?
Ei tarvii provosoitua vaikka provoilua tämä vähän onkin, mutta enemmän vaan karua faktaa
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 199
- Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 20:18
Re: Oliko katsastusmies oikeassa?
No, kun olen käynyt alustan läpi joka vuosi kahteen kertaan ja tarkkaan, niin tiedän mistä puhun. Ja tiedän kyllä tonnarin ongelmakohdat.
Nuo todellakin oli pieniä ruostekukkasia ja sen takia närkästyin.
Jopa inssi kehui, että auton pohja on hienossa kunnossa, kuten myös auton tekniikka. Hänkin kutsui noita ruostevaurioita ihan pieniksi.
Mun mielestä tää on ihan nätissä kunnossa ks. http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4570_n.jpg
Kaikki varmaan aina hitsauttaa pienet lokasuojan kaarissa olevat ruostevauriot? Sivuokotelon alareuna oli ruosteessa, mutta ei siitä edennyt. No, tuleehan siitä kestävämpää kuin hitsauttaa.
Kenenpä Saabissa ei joskus olisi ollut kuprua lokasuojan kaaressa? -pitäisikö ne kaikki sitten pistää paaliin vaan?
Ihan vapaasti laittakaa, kunhan ei ole minun autot kyseessä.
Nuo todellakin oli pieniä ruostekukkasia ja sen takia närkästyin.
Jopa inssi kehui, että auton pohja on hienossa kunnossa, kuten myös auton tekniikka. Hänkin kutsui noita ruostevaurioita ihan pieniksi.
Mun mielestä tää on ihan nätissä kunnossa ks. http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4570_n.jpg
Kaikki varmaan aina hitsauttaa pienet lokasuojan kaarissa olevat ruostevauriot? Sivuokotelon alareuna oli ruosteessa, mutta ei siitä edennyt. No, tuleehan siitä kestävämpää kuin hitsauttaa.
Kenenpä Saabissa ei joskus olisi ollut kuprua lokasuojan kaaressa? -pitäisikö ne kaikki sitten pistää paaliin vaan?
Ihan vapaasti laittakaa, kunhan ei ole minun autot kyseessä.
Viimeksi muokannut Joni.Komulainen, Ke Marras 02, 2011 23:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9000 cs 2.0t7 -98 (Stage 1 by Vesa67)
Saab 9000 cc 2.0i -90
Saab 9000 cc 2.0i -90
Re: Oliko katsastusmies oikeassa?
jep joka saappi jossa ruoste täplä niin eiku paaliin ja joka jepelle mersu tai bimmeri alle niissähän ei ruostetta ole
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Oliko katsastusmies oikeassa?
Ensinnäkin katsastushenkilö on AINA oikeassa, siitä on turha kinastella
Toisekseen, karisi kyllä kaikki vähäisetkin mielikuvat BMW:n premiumi-laadusta & ruosteettomuudesta kun tutkailin E39 mallin 530d farkkuja Suomen markkinoilla jokunen viikko takaperin. Järjestään ruosteisia rytökasoja, etenkin takakontit on karussa kunnossa noissa 1999-2001 vuosimallin haarukkaa edustavissa. Varustelistat oliivat yllättävänkin pitkiä, mutta likimain yhtä pitkä oli sitten toimimattomien varusteiden lista
Mersuja en kerinny edes kahtelemaan (vaikka piti) kun löytyi niin siisti & ruosteeton og-kolkki suappi about puoleen hintaan vs. nuo ruosteiset saksan"preemiumit"
Toisekseen, karisi kyllä kaikki vähäisetkin mielikuvat BMW:n premiumi-laadusta & ruosteettomuudesta kun tutkailin E39 mallin 530d farkkuja Suomen markkinoilla jokunen viikko takaperin. Järjestään ruosteisia rytökasoja, etenkin takakontit on karussa kunnossa noissa 1999-2001 vuosimallin haarukkaa edustavissa. Varustelistat oliivat yllättävänkin pitkiä, mutta likimain yhtä pitkä oli sitten toimimattomien varusteiden lista
Mersuja en kerinny edes kahtelemaan (vaikka piti) kun löytyi niin siisti & ruosteeton og-kolkki suappi about puoleen hintaan vs. nuo ruosteiset saksan"preemiumit"
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Oliko katsastusmies oikeassa?
Omaa tonnaria voisi kehaista lähes ruosteettomaksi. Ollut jenkeissä nuoruutensa, teini-ikäisenä sodankylän korkeuksilla, ja nyt vasta pari vuotta sitten tullut Ouluun. Sepä onkin sitten ainoa hyvä asia tuossa louskussa