Koitin haulla etsiä, mutta ei löytynyt suoraa ratkaisua. Autona cs 2.0t -96 ja kilometrejä 330 000. Tiivisteen vaihdon jälkeen ilmestyi seuraavanlainen vaiva:
Käynnistyksen yhteydessä kierrokset eivät käy korkealla vaan jää suoraan 1000 kierroksen paikkeille. Kylmänä tyhjäkäynti pysyy suht tasaisena, mutta kun kone lämpeää, tyhjäkäynti seilaa 1200-1400 välillä. Ajossa kone tuntuu toimivan kaikin puolin niinkun kuuluukin. Tuleeko kellekkään suoralta kädeltä mieleen missä vika voisi olla?
Tyhjäkäyntiongelma kannentiivisteen vaihdon jälkeen
Re: Tyhjäkäyntiongelma kannentiivisteen vaihdon jälkeen
Tyhjäkäyntimoottori jumittaa
Alipaineletkuissa vuotoa, väärin asennettuja letkuja
Alipaineletkuissa vuotoa, väärin asennettuja letkuja
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Tyhjäkäyntiongelma kannentiivisteen vaihdon jälkeen
Jako jommalla kummalla nokalla hampaan pielessä, tai molemmat myöhässä tai aikaisella voivat myös aiheuttaa kuvatunlaisia oireita.
Re: Tyhjäkäyntiongelma kannentiivisteen vaihdon jälkeen
Minuteman kirjoitti:Jako jommalla kummalla nokalla hampaan pielessä, tai molemmat myöhässä tai aikaisella voivat myös aiheuttaa kuvatunlaisia oireita.
Ajoituksen ainakin pitäisi olla kunnossa. Merkit on kohdallaan ja 15 niittiä välissä...
Re: Tyhjäkäyntiongelma kannentiivisteen vaihdon jälkeen
Ok. Eihän sinne mennyt väärä imusarjan tiiviste? esim. motonet myy sitkeästi lyhytlohkoihinkin vanhempaa pitkälohkon tiivistettä. Eli seuraavanlaista:
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... QtNhbLFFbG
Autossasi kuuluu olla muodoiltaan tämänlainen:
http://www.autopartswarehouse.com/image ... 303REI.JPG
Täällä oli taannoin tapaus jossa vanhanmallinen tiiviste oli laitettu uudempaan kanteen, ja oireina mm. kuvatunlaisia, tuohan väärä tiiviste peittää kätevästi juuri suuttimien edustan, ja muoto on sen verran erilainen muutenkin että imuvuoto on hyvinkin mahdollinen. Pulttijako taitaa olla "sopivasti" juuri sama.
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... QtNhbLFFbG
Autossasi kuuluu olla muodoiltaan tämänlainen:
http://www.autopartswarehouse.com/image ... 303REI.JPG
Täällä oli taannoin tapaus jossa vanhanmallinen tiiviste oli laitettu uudempaan kanteen, ja oireina mm. kuvatunlaisia, tuohan väärä tiiviste peittää kätevästi juuri suuttimien edustan, ja muoto on sen verran erilainen muutenkin että imuvuoto on hyvinkin mahdollinen. Pulttijako taitaa olla "sopivasti" juuri sama.
Re: Tyhjäkäyntiongelma kannentiivisteen vaihdon jälkeen
Joskonyt kuitenkin vika siinä tyhjäkäynnin säätimessä ennenkuin imusarjan tiivisteessä.
Toki mulla ei ole kokemusta vääristä iimusarjn tiivisteistä.
Eli väännä vaikka jollain viilaimella koneen käydessä tyhjäkäyntiä, kaasu läpän ohitusputki tukkoon. kierroset pitäis tippua noin 500rpm.
Jos ei näin käy etsi ilmavuoto imusarjarjasta.
Jos kone ryytyy tai sammuu korjaa tyhjäkäyntiventtiili.
T:Kumi
Toki mulla ei ole kokemusta vääristä iimusarjn tiivisteistä.
Eli väännä vaikka jollain viilaimella koneen käydessä tyhjäkäyntiä, kaasu läpän ohitusputki tukkoon. kierroset pitäis tippua noin 500rpm.
Jos ei näin käy etsi ilmavuoto imusarjarjasta.
Jos kone ryytyy tai sammuu korjaa tyhjäkäyntiventtiili.
T:Kumi
Re: Tyhjäkäyntiongelma kannentiivisteen vaihdon jälkeen
Motonet tarjosi väärää imusarjan tiivistettä, siis väärää uudempiin "lyhytlohkoihin", eli sitä pitkälohkon tiivistettä myös uudempiin. Asiasta oli täällä polemiikkia ja ongelmanratkaisua jo aikaisemminkin, uudemmassa kannessa vanhan mallinen tiiviste peittää juuri suuttimien edustan ja aiheuttaa ongelmia, imukanavien muoto on tyystin erilainen.
Tuossa viimeisin havainto: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... A4#p832406
Olin kuitenkin tuossa hiljattain asian tiimoilta Motonettiin yhteydessä fooruminsa kautta ja nyt asia on korjattu.
Nyt myös varsin edukasta pakosarjan pinnapultti/mutteri/lämpölaajenemisholkki/prikkasarjaa löytyy tonnariosastolta Motonetin luettelosta.
Tuossa viimeisin havainto: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... A4#p832406
Olin kuitenkin tuossa hiljattain asian tiimoilta Motonettiin yhteydessä fooruminsa kautta ja nyt asia on korjattu.
Nyt myös varsin edukasta pakosarjan pinnapultti/mutteri/lämpölaajenemisholkki/prikkasarjaa löytyy tonnariosastolta Motonetin luettelosta.