Runsaasti outoja valovikoja

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Saambo
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Elo 30, 2004 10:52
Paikkakunta: Helsinki

Runsaasti outoja valovikoja

Viesti Kirjoittaja Saambo »

Missähän vika, kun samaan aikaan on simahtanut pitkät ajovalot, cruise controll, takavalot, takasumuvalot ja jarruvalot.
Vilkut toimii, tavalliset ajovalot toimii, pakkivalo toimii, kaikki sulakkeet on ehjiä, valorele ehjä (testattu), kojelaudassa ei pala vikailmoitusvaloja ja vetokoukun johtokin on irroitettu.
Aiemmin reistannut vasen takavilkkunikin toimii taas moitteetta. Kun vaihdoin autooni uuden virtalukon pohjan kohtelin vilkun viikseä hieman kovakouraisesti, joten ajattelin että siitä aiheutui pitkien ja cruisen ongelma, mutta takavalot ja jarruvalot...
Jääkö multa nyt jotain olennaista tajuamatta, vai mikä ihme voisi olla vialla?
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Arvauksena: maadoituspisteiden läpikäynti.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Meidän CSE:ssä oli vähän saman tapaisia vikoja ja syyllinen oli virtalukonpohja..
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Saambo
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Elo 30, 2004 10:52
Paikkakunta: Helsinki

Valoista

Viesti Kirjoittaja Saambo »

Maadoituksen suhteen on varmaan aika hiton monta paikkaa, jotka pitäisi tarkistaa, mutta oisko jotain kohtaa, josta kannattaisi aloittaa tarkistaminen?

Mielenkiintoinen näkemys tuo virtalukko. Vaihdoin tosiaan uuden virtalukon vanhan ja viallisen tilalle ja sen jälkeen nämä vaivat alkoivat... Autoni on vielä 91 vuoden pappamalli tonnari.
Miten uusi ja muuten toimiva virtalukko tällaista voisi aiheuttaa??
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Just se pohja on tässä oleellinen.. Eli vaihdoitko pelkän lukkopesän?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Saambo
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Elo 30, 2004 10:52
Paikkakunta: Helsinki

Valoista

Viesti Kirjoittaja Saambo »

Ei, vaan vaihdoin sen yhdeksännapaisen lukkopesän pohjan uuteen eli sen perässä tulevan musta muovimötikän.
Itse lukkopesän korjautin kyllä myös.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Valoista

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Saambo kirjoitti:Mielenkiintoinen näkemys tuo virtalukko. Vaihdoin tosiaan uuden virtalukon vanhan ja viallisen tilalle ja sen jälkeen nämä vaivat alkoivat...
Tässä taas oiva osoitus siitä, kuinka käyttökelpoinen tämä "vanha viisaus" autojen laitossa on:

Jos rempan jälkeen ilmenee jotain mystistä vikaa, tarkista AINA ensin omat tekeleesi, vaikka vika ei "mitenkään" pysty johtumaan omista tekemisistäsi. Jos ei vika vieläkään tokene, tarkista TOISTAMISEEN omat tekemisesi. Mikäli tämänkin jälkeen on vikaa, pyydä joku muu tarkistamaan omat tekemisesi. Jos ei tällöinkään löydy mitään, ala etsiä vikaa muualta kuin omista tekemisistä.

Tuo ainakin omalla kohdalla on pitänyt kutinsa enemmän kuin kerran...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Saambo
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Elo 30, 2004 10:52
Paikkakunta: Helsinki

Valoista

Viesti Kirjoittaja Saambo »

Täytynee kaivaa esiin se vanha virtalukonpohja ja laittaa takas kiinni, josko sillä paranisi tämä uusi tauti. Sitten ei auta muu kuin kaivaa Hessumobiilin kuitti ja toivoa että sedät siellä antavat valmiiksi rikkinäisenä myymästään osasta rahat takas. Epäilen, että tuskin vain enää antavat...
Ilmoittelen seurakunnalle lisää jahka pääsen kotia jokailtaiseen Saabin korjaukseeni. Ei ole viime aikoina ollut vapaa-ajan ongelmia...
Saambo
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Elo 30, 2004 10:52
Paikkakunta: Helsinki

Valoista

Viesti Kirjoittaja Saambo »

Nyt on kierretty iso ympyrä ja pimeinä ei ole enää kuin pitkät valot. Takavalot, jarruvalot, takaparkkivalot ja cruice toimii jälleen. Mitä siis tein sille? Virtalukon pohja kertaalleen irti ja CRC:tä kosketuspinnoille, vilkun viiksiasetelma irti, osiin ja takas yhteen ja sama homma CRC:tä, hanskalokeron päältä se iso valorele irti ja kaikki sen piirilevyn kolvaukset kerran kuumaksi. Sitten kaikki paitsi yksi toimi enkä lopulta edes tiedä miksi. Onko ideoita mistä jatkaa pitkien valojen suhteen? Moottoritilassa oleva valorele on koitettu vaihtaa eikä auttanut pitkiin.
Vastaa Viestiin