...
-
- "Aero"
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
- Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa
Re: Ydinjätelanka??
Luulisi käyvän kunhan muistat että ydintäytelanka on millin paksua joten tarvitset myös uuden virtasuuttimen. Jos koneesta voi vaihtaa napajännitteen niin vaihda niin että maakaapeliin tulee + ja itse kahvaan -, tämä helpottaa vähän täytelangalla hitsaamista.ng900aero kirjoitti:Tiedättekö käykö tuo ydintäytelanka miggiini, eli kemp kempomat 150 jostain 80-luvun lopusta? Kaasua ei näytä nyt viikonloppuna saavan mistään, eli pakko olisi kokeilla sitä.
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
Mikäli olen ymmärtänyt oikein, hitsaat nyt normaalilla langalla ilman suojakaasua ?
Tämä on vielä tyhmempää ja turhempaa kuin täytelangalla hitsaus. Saumasta tulee heikko ja hitsaus on muutenkin vaikeaa. Kokeilumielessä tuota voi tietysti testikappaleisiin harrastaa. Mutta autoa en menisi tuolla sohimaan.
Tämä on vielä tyhmempää ja turhempaa kuin täytelangalla hitsaus. Saumasta tulee heikko ja hitsaus on muutenkin vaikeaa. Kokeilumielessä tuota voi tietysti testikappaleisiin harrastaa. Mutta autoa en menisi tuolla sohimaan.
Re: Vastaus
Suojakaasu lisää mm. hitsauksen tunkeumaa ja ilman suojakaasua hitsaten saumasta tulee huokoinen.ng900aero kirjoitti:Koemielessä ja miggiä testatakseni hitsasin sillä yhden 5x5 cm:n paikan peräkontin pohjaan, tuli ihan hyvä ja siisti jälki rälläkönnin jälkeen, ja ei hitsauksessa ollut mitään vaikeata, vaati virtaa vain aika paljon, rätisi ja paukkui tosi reilusti. Kun mainitsit että saumasta tulee heikko, niin oli pakko käydä kokeilemassa: ainakaan pajavasaralla tuota lappua en saanut irti, vaikka tosissani sitä moukaroin. En tiedä mitä sitten tarkoitat heikkoudella.
Tarkoitus on hakea maanantaina Agalta vuokrapullo.
Sen verran vielä koritinasta pitää sanoa, että pääsee loistamaan tiedoillaan: Tekee tinan tarttuvuudelle pelkästään ns. gutaa, kun ennen juotosta tuputtaa juotospastaa juotettavaan kohtaan. Itse käytin aikanani Volvoa(hyi), tinatessani miedonnettua fosforihappoa, ja vot, jopa jyrähti hyvin kiinni. Itse asiassa nykyiset juotoslangat sisältävätkin kait samaa tatinaa, ainakin Agan fosco.
worcmik
worcmik
Saabismi on sairaus, mutta mukava sellainen...
Juuri näin,löytyy varaosakaupoista,automaalikaupoistakin, yleensä tuubitavarana , vaatii puristimen. Olen kyllä joskus nähny siveltävänäkin. Sillä voi nuo peitellä ja parempi oliskin koska sauma on se kaikkein arin kohta. Paree olla tiivis. Sitten sen päälle teet mitä teet, kun on kuivunu.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
- Paikkakunta: Helsinki, Viikki
- Viesti:
Juu, eli menee vähän OT:ks mutta ei kukaan sattus tietämään jkl:n seudulta hyvää/suht edullista peltiseppää, joka pistäis pellit kuntoon tontusta. Sepän pitäisi myös osata vähän värkätä kaaria leveämmiksi, toisinsanoen ottaisin kaaret jostain muusta autosta, kun ei nuo tontun kumi listat oikeen saa mua syttymään . Maalauksen ei tarviis olla mitenkään erikoinen, kunhan vaan se kestää erillaiset säät ruostumatta, tulee se maalaus sitten myöhemmin kyseeseen, kun alkaa noita puskimia ja helmoja löytymään.
Muuten tekis itte tuon isän kans, vaan kun löytyy toi mig, mutta ei paikkaa missä tehdä.
Muuten tekis itte tuon isän kans, vaan kun löytyy toi mig, mutta ei paikkaa missä tehdä.
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717