...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Re: Ydinjätelanka??

Viesti Kirjoittaja koppsa »

ng900aero kirjoitti:Tiedättekö käykö tuo ydintäytelanka miggiini, eli kemp kempomat 150 jostain 80-luvun lopusta? Kaasua ei näytä nyt viikonloppuna saavan mistään, eli pakko olisi kokeilla sitä.
Luulisi käyvän kunhan muistat että ydintäytelanka on millin paksua joten tarvitset myös uuden virtasuuttimen. Jos koneesta voi vaihtaa napajännitteen niin vaihda niin että maakaapeliin tulee + ja itse kahvaan -, tämä helpottaa vähän täytelangalla hitsaamista.
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Mikäli olen ymmärtänyt oikein, hitsaat nyt normaalilla langalla ilman suojakaasua ?

Tämä on vielä tyhmempää ja turhempaa kuin täytelangalla hitsaus. Saumasta tulee heikko ja hitsaus on muutenkin vaikeaa. Kokeilumielessä tuota voi tietysti testikappaleisiin harrastaa. Mutta autoa en menisi tuolla sohimaan.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Re: Vastaus

Viesti Kirjoittaja tevisu »

ng900aero kirjoitti:Koemielessä ja miggiä testatakseni hitsasin sillä yhden 5x5 cm:n paikan peräkontin pohjaan, tuli ihan hyvä ja siisti jälki rälläkönnin jälkeen, ja ei hitsauksessa ollut mitään vaikeata, vaati virtaa vain aika paljon, rätisi ja paukkui tosi reilusti. Kun mainitsit että saumasta tulee heikko, niin oli pakko käydä kokeilemassa: ainakaan pajavasaralla tuota lappua en saanut irti, vaikka tosissani sitä moukaroin. En tiedä mitä sitten tarkoitat heikkoudella.
Tarkoitus on hakea maanantaina Agalta vuokrapullo.
Suojakaasu lisää mm. hitsauksen tunkeumaa ja ilman suojakaasua hitsaten saumasta tulee huokoinen.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
worcmik
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Touko 20, 2004 18:07

Viesti Kirjoittaja worcmik »

:lol: Sen verran vielä koritinasta pitää sanoa, että pääsee loistamaan tiedoillaan: Tekee tinan tarttuvuudelle pelkästään ns. gutaa, kun ennen juotosta tuputtaa juotospastaa juotettavaan kohtaan. Itse käytin aikanani Volvoa(hyi), tinatessani miedonnettua fosforihappoa, ja vot, jopa jyrähti hyvin kiinni. Itse asiassa nykyiset juotoslangat sisältävätkin kait samaa tatinaa, ainakin Agan fosco.

worcmik
Saabismi on sairaus, mutta mukava sellainen...
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Vedä korisauma massa sauman päälle ja hanska käteen ja sormella tasotat.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Juuri näin,löytyy varaosakaupoista,automaalikaupoistakin, yleensä tuubitavarana , vaatii puristimen. Olen kyllä joskus nähny siveltävänäkin. Sillä voi nuo peitellä ja parempi oliskin koska sauma on se kaikkein arin kohta. Paree olla tiivis. Sitten sen päälle teet mitä teet, kun on kuivunu.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Juu, eli menee vähän OT:ks mutta ei kukaan sattus tietämään jkl:n seudulta hyvää/suht edullista peltiseppää, joka pistäis pellit kuntoon tontusta. Sepän pitäisi myös osata vähän värkätä kaaria leveämmiksi, toisinsanoen ottaisin kaaret jostain muusta autosta, kun ei nuo tontun kumi listat oikeen saa mua syttymään :? . Maalauksen ei tarviis olla mitenkään erikoinen, kunhan vaan se kestää erillaiset säät ruostumatta, tulee se maalaus sitten myöhemmin kyseeseen, kun alkaa noita puskimia ja helmoja löytymään. :wink:

Muuten tekis itte tuon isän kans, vaan kun löytyy toi mig, mutta ei paikkaa missä tehdä. :(
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Vastaa Viestiin