Ostinpa tonnarin. Taas.
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
no vaihappa toi letku ehjään
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Joo se vois olla ihan hyvä juttu.
EDIT: Nippu letkua motonetistä, asennuskaljaa marketista ja töihin...
EDIT: Nippu letkua motonetistä, asennuskaljaa marketista ja töihin...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
No joo, alkoihan se kulkemaan hieman eri tavalla lopulta. Tanko kiinni alhaalta ja pari letkua vaihtoon.
Föönikin alkoi ykskaks puskemaan kylmää eli toimimaan niinkuin pitääkin, sisäilmanhaistelijan putsaus taisi vaikuttaa asiaan, oli vuoraantunut paskaan.
Föönikin alkoi ykskaks puskemaan kylmää eli toimimaan niinkuin pitääkin, sisäilmanhaistelijan putsaus taisi vaikuttaa asiaan, oli vuoraantunut paskaan.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Elikä pientä huoltoa oli vain vailla.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Sääli vain että ostotilanteessa oli niin autokuumeessa ettei tajunnut näitä pikkuvikoja. Olisi saanut varmasti hintaa hilattua vieläkin alemmas.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Niin, kuinkas korkealle tuon sähköantennin pitäisi nousta? Nyt se nousee kolme väliä.
Entä onko ACC:n taustavalojen elvyttäminen kuinka nihkeää? AUTO, ECON, OFF ovat pimeänä, kuin myös reunimmainen nappulasarake.
Entä onko ACC:n taustavalojen elvyttäminen kuinka nihkeää? AUTO, ECON, OFF ovat pimeänä, kuin myös reunimmainen nappulasarake.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
ACC:n taustavalot on helppo vaihtaa, riippuen tietenkin vähän mitä muuta on keskikonsolissa. Mutta kun ACC:n saa irti, on homma helppoa siitä eteenpäin.
Kokeille antennin ollessa yläasennossa, tuleeko sitä vielä lisää vetämällä. Omanikaan ei nouse ihan ylös, mutta eipä ole haitannut.
Kokeille antennin ollessa yläasennossa, tuleeko sitä vielä lisää vetämällä. Omanikaan ei nouse ihan ylös, mutta eipä ole haitannut.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Jep. Eipä tuossa ole kuin mankka suoraan alapuolella ja se lähtee minuutissa. ACC pitäis irrota kun mankanreiästä tuuppaa ulospäin?puu kirjoitti:ACC:n taustavalot on helppo vaihtaa, riippuen tietenkin vähän mitä muuta on keskikonsolissa. Mutta kun ACC:n saa irti, on homma helppoa siitä eteenpäin.
Kokeille antennin ollessa yläasennossa, tuleeko sitä vielä lisää vetämällä. Omanikaan ei nouse ihan ylös, mutta eipä ole haitannut.
Koitin antennista nykästä jo aiemmin ihan voimalla mutta ei liikahda. Radio voisi aavistuksen paremminkin kuulua mutta olkoon noin. NOVAa en kuuntelisi edes rahasta joten antenniltakin vaaditaan jotain.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Joo, tuuppaamalla pitäis tulla ja sit vaan liittin irti. Muistaakseni siihen tarvitsi pientä torxia että sai ACC:tä sen verran auki että pääsee vaihtaan polttimointa.dj_pirtu kirjoitti:Jep. Eipä tuossa ole kuin mankka suoraan alapuolella ja se lähtee minuutissa. ACC pitäis irrota kun mankanreiästä tuuppaa ulospäin?puu kirjoitti:ACC:n taustavalot on helppo vaihtaa, riippuen tietenkin vähän mitä muuta on keskikonsolissa. Mutta kun ACC:n saa irti, on homma helppoa siitä eteenpäin.
Kokeille antennin ollessa yläasennossa, tuleeko sitä vielä lisää vetämällä. Omanikaan ei nouse ihan ylös, mutta eipä ole haitannut.
Koitin antennista nykästä jo aiemmin ihan voimalla mutta ei liikahda. Radio voisi aavistuksen paremminkin kuulua mutta olkoon noin. NOVAa en kuuntelisi edes rahasta joten antenniltakin vaaditaan jotain.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Ihankuin olisi tonnarin puolelta etu-/tai takakajareissa plussat ja miinukset väärinpäin. Jos kytkin väriväriin tuon mankan niin kultakorvana kuulin heti että jossain on vaihe nurinpäin.
Käänsin piuhat etukajareista toisinpäin niin kuuluu niinkuin pitää. Tosin epävarmaa on vielä että onko kaikki nyt väärin. Täytyy varmaan mittarilla käydä läpi.
Voihan olla että joku on vaihtanut edestä ämyrit toisiin ja katsonut että "jaa merkattu piuha on varmaan plussa" kun autossa merkattu eli musta rantu on aina miinus.
Niin ja tuo ulkolämpötila-anturi on vissiin sökö kun EDUssa viivoilla. Missäköhän se sijaitsee jos innostun motonetistä hakemaan uuden ja koitan vaihtaa...
Käänsin piuhat etukajareista toisinpäin niin kuuluu niinkuin pitää. Tosin epävarmaa on vielä että onko kaikki nyt väärin. Täytyy varmaan mittarilla käydä läpi.
Voihan olla että joku on vaihtanut edestä ämyrit toisiin ja katsonut että "jaa merkattu piuha on varmaan plussa" kun autossa merkattu eli musta rantu on aina miinus.
Niin ja tuo ulkolämpötila-anturi on vissiin sökö kun EDUssa viivoilla. Missäköhän se sijaitsee jos innostun motonetistä hakemaan uuden ja koitan vaihtaa...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Tonnarissa on erikokoiset liittimet plussalle ja miinukselle alun perin, monissa kajareissakin näin on.dj_pirtu kirjoitti:Voihan olla että joku on vaihtanut edestä ämyrit toisiin ja katsonut että "jaa merkattu piuha on varmaan plussa"
Jossain eri merkissä? :-)kun autossa merkattu eli musta rantu on aina miinus.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Tämä tieto siis mankan asennuslapusta (wire with black stripe '-') eli musta rantu piuhassa on miinus, ja mitä autosta piuhoja joskus seurannut niin näin on ollut.
Toki, saattaa tuo kiina-made iso-adapterikin olla epäkurantti ja ne piuhat menee siinä ristiin.
Toki, saattaa tuo kiina-made iso-adapterikin olla epäkurantti ja ne piuhat menee siinä ristiin.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Tuosta ilmastoinnista ja kuuman puhaltamisesta vielä: itsellä kun oli samanmoiset oireet -93 cs tontussa, niin ongelmaan auttoi kun kalibroi ilmastoinnin. Ohjeet löytyy käyttöohjekirjasta. Tuon kalibroinnin sai pari kertaa talveen tehdä.. Tämmönen vinkki vaan muille vaistaisuuden varalle, ettei käy niinkun allekirjoittaneelle että hirveessä vimmassa ensimmäisenä aletaan purkaa autoa ja etsimään jumittavia vipuja/vaijereita...
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Tosiaan ihme juttu kun tuo vika korjaantui itsestään. Oliko vipstaaki sitten hetkellisesti jumissa (auto seissyt autoliikkeen pihalla tovin) vai tekikä purkki oma-aloitteisesti kalibroinnin tms.veijostin kirjoitti:Tuosta ilmastoinnista ja kuuman puhaltamisesta vielä: itsellä kun oli samanmoiset oireet -93 cs tontussa, niin ongelmaan auttoi kun kalibroi ilmastoinnin. Ohjeet löytyy käyttöohjekirjasta. Tuon kalibroinnin sai pari kertaa talveen tehdä.. Tämmönen vinkki vaan muille vaistaisuuden varalle, ettei käy niinkun allekirjoittaneelle että hirveessä vimmassa ensimmäisenä aletaan purkaa autoa ja etsimään jumittavia vipuja/vaijereita...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Jos ACC:tä tarttee kalibroida säännöllisesti useita kertoja vuodessa tuontyyppisen jumahduksen takia, niin ite alkaisin kyllä ettimään vikaa. Meinaan joku siellä tökkii vastaan ja saa sen jumituksen aikaan ja tarpeeksi vastusteltuaan voi esim. käräyttää lämmönsäätömoottorin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla