9000 cs 2.3 t pitäis saada voimaa lisää.
9000 cs 2.3 t pitäis saada voimaa lisää.
todii.. tuli sitte hommattua tollanen 9000 cs 2.3t vm.91 käyttö autoksi.ripeeltä se tuntuu ja hyvin se meneekin mutta pikkasen pitäis kutitella. edellinen omistaja väitti että siinä olis jonkin moinen ohjelma muutos tehty ja et pitäis olla 250hv mutta ei ainakaa pers dynolla ole sitä mitä sanoi. joten miten ja mistä sen voi selvittää että onko siellä ohjelmaa muuteltu? ahdot on tätänykyä n.1.1bar ja siihen on vaihdettu uus aeron turbo aika hiljattain. sitte olis toinen kysymys että miten saan ahdot pysymää jatkuvasti siellä 1.1 baaris ilman että ne alkaa laskea? kiitos jo etukätee.
9000cs 2.3t vm.91
Re: 9000 cs 2.3 t pitäis saada voimaa lisää.
Pistä Bleedi väliin, ja tehoja on miten haluat, toki koneen kestävyyden kustannuksella.
Mielestäni tuo reilu kilo on ok. tolle Saabin käyttö moottorille.
Turbokoneissahan on periaatteessa tehoa rajattomasti, kunnes se hajoaa materian heikkouteen.
T: Kurko
Mielestäni tuo reilu kilo on ok. tolle Saabin käyttö moottorille.
Turbokoneissahan on periaatteessa tehoa rajattomasti, kunnes se hajoaa materian heikkouteen.
T: Kurko
Re: 9000 cs 2.3 t pitäis saada voimaa lisää.
okei. mutta miten saan sen paineen pysymää siinä 1.1baaris kokoajan
ajattelin että rajapaine venttiili vois olla hyvä ratkasu ja poistaa sen mikä ihme venttiili se nyt sitte on mihin ne 3 letkua menee. onko se 3 letkun venttiili pakollinen toimivuuden kannalta eli voiko sen poistaa ilman et tulee vika koodeja
ja selvittelin asiaa sen lastun suhteen ja kyllä siinä semmoinen on ja teho lukema on se 250hp eli mikä lastu se mahtaa olla jos joku osais kertoo
mulla on toi saabi-suomi sanakirja pikkasen hukassa kun kaikki puhuu samoista asioista eri nimillä... ai nii missä kohtaa tossa moottorissa on moottorin numero/tyyppi koodi?



9000cs 2.3t vm.91
Re: 9000 cs 2.3 t pitäis saada voimaa lisää.
Se letkuhässäkkä on lastuaivon ohjaama magneettiventtiili, jolla ohjataan ahtopainetta. Ei kannata viritellä sen tilalle mitään jos kiinnostaa koneen kestävyys.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: 9000 cs 2.3 t pitäis saada voimaa lisää.
Kyllä tommoisessa ongelmallisessa di/apc autossa voi viskata sen mankkuvenan pois ja laittaa rajapaine/kuulajousivenan JOS säätää ahdot sellaiseksi että seokset pysyy hallinnassa (tarkistettava) . Se vain meinaa sitä, että yläkierroksilla ahtojen pitäisi tippua alle 1 bar koska suuttimet loppuu kesken.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9000 cs 2.3 t pitäis saada voimaa lisää.
selvä homma se mankku vena lentää mäkee. minkä kokoset suuttimet noissa on vakiona?? ja onko matala vai korkea ohmiset? en ole kovinkaa huolissani koneen kestävyydestä siinä määrin et mulla oli hukkiksen letku irti ja annoin sille sen verran reilusti kenkää et antautuminen olis tapahtunu silloin mutta edellee toimii oikein loistavasti (tais olla tuuri mukana) mutta pakko sanoo et repi ihan sairaan hienosti
ainoa vika/ominaisuus mikä siihen tuli niin imusarjasta paukahti letku irti kun ahtoja oli n. 1,5baaria ennen sitä ei mitää nykimistä eikä pätkimistä. laajakaista on jo tilattu ja matkalla joten pääsee tutkii seoksia pikkasen tarkemmin.

9000cs 2.3t vm.91