Apua/vinkkejä tarvittais starttiremonttiin liittyen
Apua/vinkkejä tarvittais starttiremonttiin liittyen
Elikkä startin solenoidi sökö, joten menossa operaatio startin irroitus(samalla tarkoitus puhdistella startti ja laittaa uudet hiilet).
Noh, alakautta en lähtenyt irroittamaan, kun ei tuossa loskaisella/jäisellä pihamaalla niin hyvältä ratkaisulta tuntunut. Joten yläkautta tarkoitus irroittaa startti, eli imusarjan irroitus ensin edessä. Ja siihen liittyen olisi pari kyssäriä viisaamille(en ole saabia ennen omistanut/rassannut niin aika mututuntumalla mennään, kun service manuaaliakaan ei ole tullut hommattua). Elikkä:
1. Imusarjan kiinnitysklemmarit on todella ahtaassa paikassa, ja joku joskus vääntänyt ne klemmarit kunnolla momenttiin, joten jakotukki olisi saatava irti että klemmarit on mahdollista saada auki. Noh itse tukkihan on helppo irroittaa, mutta miten se irtoaa suuttimista? Parempi tietää, ettei hajota suuttimia...
Tuo tieto kyllä riittäisi tähän hätään, jotta saisin jakotukin irti ja näin ollen imusarjan nostettua pois.
Kyseessä on siis 2,3 vapari vuosikertaa 93. Kiitokset jo etukäteen vastauksista.
Noh, alakautta en lähtenyt irroittamaan, kun ei tuossa loskaisella/jäisellä pihamaalla niin hyvältä ratkaisulta tuntunut. Joten yläkautta tarkoitus irroittaa startti, eli imusarjan irroitus ensin edessä. Ja siihen liittyen olisi pari kyssäriä viisaamille(en ole saabia ennen omistanut/rassannut niin aika mututuntumalla mennään, kun service manuaaliakaan ei ole tullut hommattua). Elikkä:
1. Imusarjan kiinnitysklemmarit on todella ahtaassa paikassa, ja joku joskus vääntänyt ne klemmarit kunnolla momenttiin, joten jakotukki olisi saatava irti että klemmarit on mahdollista saada auki. Noh itse tukkihan on helppo irroittaa, mutta miten se irtoaa suuttimista? Parempi tietää, ettei hajota suuttimia...
Tuo tieto kyllä riittäisi tähän hätään, jotta saisin jakotukin irti ja näin ollen imusarjan nostettua pois.
Kyseessä on siis 2,3 vapari vuosikertaa 93. Kiitokset jo etukäteen vastauksista.
OG 9-5 2,0t Biopower stg1
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Re: Apua/vinkkejä tarvittais starttiremonttiin liittyen
Omassa 2,3i tonnarissa lähti jakotukki ihan vaan nostamalla irti sen jälkeen kun löysäsi ne 2 pulttia.
Re: Apua/vinkkejä tarvittais starttiremonttiin liittyen
OK. Kiitos tiedosta, ilmeisesti vaan hiukan jämähtänyt kiinni se, kun ei hennolla nytkyttelyllä irronnut.
OG 9-5 2,0t Biopower stg1
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Re: Apua/vinkkejä tarvittais starttiremonttiin liittyen
Tiukassa oli itselläkin kun suuttimet irroitin pesua varten. Onnea remonttiin.
Samalla kun on imusarja irti, niin kannattaa mahdollisuuksien mukaan pestä / peseyttää ne suuttimet. lisäksi tyhjäkäynti venttiili on syytä puhdistaa ja tarkistaa letkut.
Itse ostin ultraäänipesurin ihan vaan sen takia että voin pestä saabin suuttimet. sen jälkeen laitteelle on tullut reilustikin käyttöä laidasta laitaan.
Samalla kun on imusarja irti, niin kannattaa mahdollisuuksien mukaan pestä / peseyttää ne suuttimet. lisäksi tyhjäkäynti venttiili on syytä puhdistaa ja tarkistaa letkut.
Itse ostin ultraäänipesurin ihan vaan sen takia että voin pestä saabin suuttimet. sen jälkeen laitteelle on tullut reilustikin käyttöä laidasta laitaan.
Re: Apua/vinkkejä tarvittais starttiremonttiin liittyen
Eikä välttämättä oo huono idea tarkistaa ja tarvittaessa vaihtaa suuttimien O-renkaita ennen kiinnilaittoa kun suuttimet käy irti imusarjasta, ne on mahdollista rikkoa irroittaessa sillai ettei sitä katsomatta tajua. Ai mistäkö tiedän...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Apua/vinkkejä tarvittais starttiremonttiin liittyen
Kiitos vinkeistä. Tulikin hommattua halppis ultraäänipesuri, jotta saa suuttimet puhtaaksi. Ja itse asiassa tänään imusarjaa irrottaessa vasta huomasin, että se halkeaa kahteen osaan, joten ei olisi polttoainelinjastoa ollut pakko irroittaa saadakseen sen irti, mutta tuleepahan puhdistettua samalla.
OG 9-5 2,0t Biopower stg1
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Apua/vinkkejä tarvittais starttiremonttiin liittyen
Vaihdoin startin omaan -93:eeni syksyllä. Alempaan kiinnitysmutteriin pääsee käsiksi vain alakautta. Ylemmän irroitus (ja kiinnitys) onnistuu yläkautta räikällä ja pitkillä jatkoilla. Imusarjaa tai muutakaan ei tarvitse irroittaa.
Re: Apua/vinkkejä tarvittais starttiremonttiin liittyen
Jeps. Huomasin myös, ettei alempaa startin mutteria saa yläkautta aukaistua. Näinollen vaihdan vain solenoidin, joka onnistuu yläkautta. Jää starttiremppa tekemättä, mutta jospa uudella solenoidilla wörkkisi pitkään starttiin koskematta.
OG 9-5 2,0t Biopower stg1
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Re: Apua/vinkkejä tarvittais starttiremonttiin liittyen
Vielä semmonen probleema, että tossa siis Boschin solenoidi ollut(kiinnitys 3 pultilla), ja siinä on vaan 1napa virtajohdoille, eli lähtevä ja tuleva piuha laitetaan samaan napaan.
Noh tämä uusi on mallia motonetin tarvike, sopii kyllä kiinni tohon. Mutta 2 navalla, joten miten tuo tulisi kytkeä? Laitetaanko tossakin virtajohdot(tuleva/lähtevä) samaan napaan, vai toinen toiseen ja mistä tietää kumminpäin?
Itse ainakin pähkäilin, että jos ne virtajohdot kytkee erikseen molemmat omiin napoihinsa, niin sillon ei olisi väliä kumminpäin ne laittaa, sähkömagneetti toimisi jokatapauksessa. Mutta sitten taas vaikeampi näin noviisi autonkorjaajana pähkäillä, kytketäänkö ne 1-napaan molemmat virtajohdot vai 2-napaan. Pahin skenaariohan tuossa virhekytkyssä voisi olla, että kytkennän jälkeen startti ei irrottaisi itseään, ja käynnistynyt moottori pyörittäisi startista entisen?
Ja eikai toinen navoista voi olla maadoitusta varten? Yleensähän nuo maadoittuvat runkoon. Niinkuin tässäkin tapaukessa.
Tossa tarvikesolenoidissa itsessään ei lue mitään napojen kohdalla. Paitsi toisen navan kohdalla solenoidin rungossa tollanen syvennys.
http://aijaa.com/008399275753.jpg
http://aijaa.com/007409275754.jpg
Pari kuvaa solenoidista.
Noh tämä uusi on mallia motonetin tarvike, sopii kyllä kiinni tohon. Mutta 2 navalla, joten miten tuo tulisi kytkeä? Laitetaanko tossakin virtajohdot(tuleva/lähtevä) samaan napaan, vai toinen toiseen ja mistä tietää kumminpäin?
Itse ainakin pähkäilin, että jos ne virtajohdot kytkee erikseen molemmat omiin napoihinsa, niin sillon ei olisi väliä kumminpäin ne laittaa, sähkömagneetti toimisi jokatapauksessa. Mutta sitten taas vaikeampi näin noviisi autonkorjaajana pähkäillä, kytketäänkö ne 1-napaan molemmat virtajohdot vai 2-napaan. Pahin skenaariohan tuossa virhekytkyssä voisi olla, että kytkennän jälkeen startti ei irrottaisi itseään, ja käynnistynyt moottori pyörittäisi startista entisen?
Ja eikai toinen navoista voi olla maadoitusta varten? Yleensähän nuo maadoittuvat runkoon. Niinkuin tässäkin tapaukessa.
Tossa tarvikesolenoidissa itsessään ei lue mitään napojen kohdalla. Paitsi toisen navan kohdalla solenoidin rungossa tollanen syvennys.
http://aijaa.com/008399275753.jpg
http://aijaa.com/007409275754.jpg
Pari kuvaa solenoidista.
OG 9-5 2,0t Biopower stg1
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Re: Apua/vinkkejä tarvittais starttiremonttiin liittyen
Taidan kokeilla vielä ensin entisellä solenoidilla, herätepiuha kunnolla kiinni, kun oli liitin huonossa kunnossa ja vain päästään kiinni kontaktipinnassaan. Mikäli vika ei ollutkaan kontakteissa, niin sitten täytynee tuo Unipoint vaihtaa tilalle.
OG 9-5 2,0t Biopower stg1
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000