rälläkkääääääääää

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
petrus
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Syys 10, 2004 14:09

rälläkkääääääääää

Viesti Kirjoittaja petrus »

Mitäs sanot siihen että saabin merkkiliikkeestä sanottiin että lämmöt on ihan normaalit kun käytin jäähdytysneste vaihdossa. Tiedätkö termostaatin hintaa, entä onko itse helppovaihtaa se?!
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Olisit nyt vastannu tuohon entiseen threadiin :roll:

Katsoppa tänne -> http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... =l%E4mp%F6

Rupesin muistelemaan, että täällä on joskus ollut puhetta mittariston jännitteensäätäjän viasta....
petrus
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Syys 10, 2004 14:09

hinta

Viesti Kirjoittaja petrus »

niin tiedätkö termarin hintaa, entä sitä asennusta teese itse mieheltä
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Eiköhän tuon alle kymmenellä eurolla saa tarvikeliikkeestä. Itse en ole Saabin termostaattia vaihtanut, mutta eipä tuon älyttömän paha luulisi olevan. Asiasta kokemusta omaavat kertokoon lisää....
MarkusJ
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: To Elo 28, 2003 19:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja MarkusJ »

Hain termostaatin varaosaliikkestä lahdessa hintaan 21 euroa + tiiviste 2 euroa. (en tiedä liittykö asiaan mutta kyseinen liike rakentaa laajennusta parastaikaa)

Valitettavasti tarve oli suuri ja merkkiliike kiinni, sillä originaalin saa ymmärtääkseni alle 15 euron.
liki
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 10:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja liki »

Itse olen termostaatin Länsi-Autossa vaihdattanut, maksoi vähän yli satasen töineen. Itse termostaatti aika tarkalleen 20e.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

liki kirjoitti:Itse olen termostaatin Länsi-Autossa vaihdattanut, maksoi vähän yli satasen töineen. Itse termostaatti aika tarkalleen 20e.

8O Kyllä osaavat laskuttaa merkkihuollossa...toivottavasti tuossa hinnassa on mukana uudet nesteet, ovat nimittäin melkoisia sohlaajia jos saavat n. puolitoista tuntia kulumaan termostaatin vaihtoon.

Termostaatin vaihto on helppoa: Nesteet ulos, purkaa vähän sitä letkuviidakkoa läppäkotelolta että saa termostaattikotelon pultit esille, vanha termostaatti ulos, uusi sisään tiivisteineen (maksoi n. 13€ merkkiliikkeessä, Veljekset Laakkonen Konala (Hki)), kasaus osapuilleen päinvastaisessa järjestyksessä, litkut sisään, koekäyttö (kone lämpimäksi) ja sitten lisäillään nesteitä tarpeen vaatiessa. Tämmönen tunari ensikertalainen kuten minä sai tuon vaihdettua reilussa tunnissa, luulisi ammattilaiselta olevan max. tunnin homma (mikä kyllä joissain merkkihuolloissa on lähemmäs 70 €...)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Termarista

Viesti Kirjoittaja mike »

Niin ja missään nimessä en laittaisi termariksi muuta kuin alkuperäisen varaosan.

Tähän asti ei ole ollut kuin murhetta tarviketermareista - varsinkin Saabissa.
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Wahler on nimi ja laatutavaraa. Calorstat merkkiset kannattaa jättää ostamatta, eivät pelaa missään autossa. Eron huomaa kun vertaa molempia kädessä.
9000 CD 2.3 -90
Vastaa Viestiin