Muitakuin H/R?
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Muitakuin H/R?
I'm in
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Muitakuin H/R?
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2924
Noi vaikuttaisi ihan fiksulta, kuten aikaisemmin mainitsin ovat Lesjöforsin tekemiä. Tietty tuo -25mm saattaa olla liian vähän joillekkin.
Noi vaikuttaisi ihan fiksulta, kuten aikaisemmin mainitsin ovat Lesjöforsin tekemiä. Tietty tuo -25mm saattaa olla liian vähän joillekkin.
Kannatusjäsen
#3382
#3382
Re: Muitakuin H/R?
Ja jos takapää pikkusen roikkuu, niin olisiko seuraavista apua?
http://sasab.com/Rear-Spring-Spacers-i118.aspx
Pikku madallus kiinnostaisi ja ehkä näiden Kilenien kaveriksi voisi kokeilla noita spacereita.
Matti
http://sasab.com/Rear-Spring-Spacers-i118.aspx
Pikku madallus kiinnostaisi ja ehkä näiden Kilenien kaveriksi voisi kokeilla noita spacereita.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Muitakuin H/R?
wow .. perät ylös ja keula tonttiin.. suunnitelmani jääkiekoista voin siis unohtaa...
eli 99/900 suositellaan 2kpl / per jousi.. eli taakse menis 2 settiä a30...
kuka tilaa...mulle kans... yv pelaa...
eli 99/900 suositellaan 2kpl / per jousi.. eli taakse menis 2 settiä a30...
kuka tilaa...mulle kans... yv pelaa...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Muitakuin H/R?
#2257
Svenska Aeroplan AktieBolaget 9-5 Wagon Aero -04
Asuntobussi "SisuPussi"-73 + kaksi vanhaa Ooppelia.
Svenska Aeroplan AktieBolaget 9-5 Wagon Aero -04
Asuntobussi "SisuPussi"-73 + kaksi vanhaa Ooppelia.
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Muitakuin H/R?
Mitä näitä naruja lueskellut niin aika käyttäjäkohtaista on tyytyväisyys alustaratkaisuihin. Jos näköä (mataluutta) haluaa niin usein on oltava valmis kompromisseihin auton ajettavuuden kannalta..
Mutta HR:n takajousia on kyllä kaikki haukkunut..Aeron/taakkajousia on vaihdettu taka-akselille, kuulemma toimiva ratkaisu. Aion kanssa moista yhdistelmää kokeilla nyt kun auto helmikuussa työn alle menee. Oma tavoite on saada auto mahdollisimman alas, että saa nyt sitten nähdä.
Mutta HR:n takajousia on kyllä kaikki haukkunut..Aeron/taakkajousia on vaihdettu taka-akselille, kuulemma toimiva ratkaisu. Aion kanssa moista yhdistelmää kokeilla nyt kun auto helmikuussa työn alle menee. Oma tavoite on saada auto mahdollisimman alas, että saa nyt sitten nähdä.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Muitakuin H/R?
Omia kokemuksia Lesjön -30mm sarjasta ja Aeron takajousista on seuraava: Jostain syystä kuopat alkoi lyömään enempi käsille etupäässä. Ei tarvinnu olla kovin kummoinen monttu, niin tärähdys oli terävämpi, kuin ennen takajousien vaihtoa. Olisiko syy tähän siinä, että kun takapää nousee hieman korkeammalle, niin etualatukivarsien liikerata ei olekaan enää ideaali. Ts, etupyörä ei jousta suunniteltuun suuntaan(ylöspäin) montussa vaan jouston pitäisikin tapahtua aavistuksen etuviistoon ja tämä aiheuttaa voimakkaan iskun sinne takapuslan suuntaan. En nyt jaksa piirrellä mitään kaavioita, puhun vain ajokokemuksesta omalla autollani. Etupää on ollut selkeästi rauhallisempi vakiojousilla(+Bilstein Sport) ja kun alla on ollut -30 sarja edessä ja takana(+Bilstein Sport). Ehkä tuota -20 sarjaa ja tuota korotuspalaa voisi vielä kokeilla. Madallus olisi kuitenkin melko maltillinen.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Muitakuin H/R?
jos joku tuota-20mm sarjaa testailee, niin mieluusti niitä kokemuksia.
oikeastaan vois olla ihan hyvä jos olis ne aeron jouset takana ja -20mm edessä. konin sportit iskareiksi. laskis takana sen ehkä 5mm ja edessä sentin verran. eli hyvin maltillinen pudotus.
jäykkyyttä kun vaan ihan himpun verran tulis lisää.
oikeastaan vois olla ihan hyvä jos olis ne aeron jouset takana ja -20mm edessä. konin sportit iskareiksi. laskis takana sen ehkä 5mm ja edessä sentin verran. eli hyvin maltillinen pudotus.
jäykkyyttä kun vaan ihan himpun verran tulis lisää.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: Muitakuin H/R?
Mulla on kilenin setti ja se oli joko 20 tai 25mm ihan ok. HR:t oli hirveetä paskaa.turkkaki kirjoitti:jos joku tuota-20mm sarjaa testailee, niin mieluusti niitä kokemuksia.
oikeastaan vois olla ihan hyvä jos olis ne aeron jouset takana ja -20mm edessä. konin sportit iskareiksi. laskis takana sen ehkä 5mm ja edessä sentin verran. eli hyvin maltillinen pudotus.
jäykkyyttä kun vaan ihan himpun verran tulis lisää.
Tämä siis bilstein sporttien kanssa. Voihan olla että noi HR:t pelaa joidenki toisten iskarien kanssa, mutta bilsteinien kanssa ei kyllä yhtään.
Re: Muitakuin H/R?
Minulla on G&M -60/40 mm sarja.
Edessä on ne Sport-sarjan -10 mm jousien kanssa tarkoitetu kaasuiskarit.
Takana on Turbon omat iskarit, kun ei onnistunut samalla vaihtaa niitä sport-iskareita, kun pultit olisi takuuvarmasti mennyt poikki. Silloin ei ollut pultteja tilalle.
Talven aikana tulee vaihdettua taaksekin iskarit.
Mitat ovat navasta kaareen tasan
330 mm etu
330 mm taka
Saattaa olla, että vapaa korkeus tulee olemaan 335mm iskareiden vaihdon jälkeen, koska ne Sascit pukkaa lievästi ylöspäin toisin kuin Bilsteinit painaa alaspäin.
Perässä ei ole ollut roikkuongelmaa minulla ainakaan täydellä henkilölastilla. Mitään tavaraa en ole paljoa koskaan autoon lastannut, mutta kyllä tuo kohtuujäykältä perä tuntuu ja uskon, että iskarinvaihto vielä parantaa tilannetta vaikkakaan eihän nämä iskarit mitenkään kanna kuormaa.
Itse olen ollut oikein tyytyäväinen sarjaan.
Ainut toivo olisi, että keula olisi 320 mm, niin olisi selvä etukeno ja auto todella matalan näköinen.
Säädettävällä sekin tapahtuisi, mutten tiedä saako 9000 säädettävää sarjaa.
Edessä on ne Sport-sarjan -10 mm jousien kanssa tarkoitetu kaasuiskarit.
Takana on Turbon omat iskarit, kun ei onnistunut samalla vaihtaa niitä sport-iskareita, kun pultit olisi takuuvarmasti mennyt poikki. Silloin ei ollut pultteja tilalle.
Talven aikana tulee vaihdettua taaksekin iskarit.
Mitat ovat navasta kaareen tasan
330 mm etu
330 mm taka
Saattaa olla, että vapaa korkeus tulee olemaan 335mm iskareiden vaihdon jälkeen, koska ne Sascit pukkaa lievästi ylöspäin toisin kuin Bilsteinit painaa alaspäin.
Perässä ei ole ollut roikkuongelmaa minulla ainakaan täydellä henkilölastilla. Mitään tavaraa en ole paljoa koskaan autoon lastannut, mutta kyllä tuo kohtuujäykältä perä tuntuu ja uskon, että iskarinvaihto vielä parantaa tilannetta vaikkakaan eihän nämä iskarit mitenkään kanna kuormaa.
Itse olen ollut oikein tyytyäväinen sarjaan.
Ainut toivo olisi, että keula olisi 320 mm, niin olisi selvä etukeno ja auto todella matalan näköinen.
Säädettävällä sekin tapahtuisi, mutten tiedä saako 9000 säädettävää sarjaa.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl