rykii, nykii ja käy laihalla.....
Re: rykii, nykii ja käy laihalla.....
Staattiset puristuspaineet on vähän toinen juttu tietenkin kuin mitä moottori oikeasti pyöriessään näkee (dynaamiset puristukset).. Mutta voihan ne olla sen verran korkeat olla että olisi syytä ennakkokarttoihin koskea, etenkin kun ei tiedä miten ne nokat on nyt ajoitettu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: rykii, nykii ja käy laihalla.....
Olikos tämä moottori tämä surullisen kuuluisa "kisakone"? Vikaa veikkaavien kannattanee lukea seuraava juttu:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 45#p819445
Oma veikkaus on, että puristukset sen moottorin räpeltäneen "asijan tuntian" jäljiltä todellakin ovat niin rajut että nyt hetken ajettuna ja karstoittuneena palotiloissa tapahtuu rajua nakutusta. Jos ja kun tulppien posliineja ei ole asennettaessa rikottu ja hajoaminen toistuu niin ainoita järkeenkäypiä asioita joka tulpan keraamin voi noin rikkoa on järjettömästä paineesta johtuen palotilasta ulostyöntyvä keskielektrodi joka sen keraamin tullessaan rikkoo. Seuraavaksi hajonnee sitten mäntä jos kokeiluja jatketaan nykyisellä kokoonpanolla.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 45#p819445
Oma veikkaus on, että puristukset sen moottorin räpeltäneen "asijan tuntian" jäljiltä todellakin ovat niin rajut että nyt hetken ajettuna ja karstoittuneena palotiloissa tapahtuu rajua nakutusta. Jos ja kun tulppien posliineja ei ole asennettaessa rikottu ja hajoaminen toistuu niin ainoita järkeenkäypiä asioita joka tulpan keraamin voi noin rikkoa on järjettömästä paineesta johtuen palotilasta ulostyöntyvä keskielektrodi joka sen keraamin tullessaan rikkoo. Seuraavaksi hajonnee sitten mäntä jos kokeiluja jatketaan nykyisellä kokoonpanolla.
Re: rykii, nykii ja käy laihalla.....
Ääni sinne suuntaan. Älkää huoliko, en ole missään nimessä edes kuvitellut, että tämä kestäisi edes kuukautta. Tässähän kohta neljä kuukautta ajeltu. On se mulla tiedossa, että se hajoaa. Seuraavan koneen kasaan kyllä ihan itse, kun on tuo autotallikin nyt mitä silloin ei ollut. Ja loppupeleissä tuo on muutenkin kaikkea muuta kuin käyttöauto. Kesälläkään ei pitoa löytynyt kuin nelosella, lukkoa kun ei tietenkään ole. Mutta kyllä se kivasti vetää ei siinä mitään, jos tykkää suoraa ajaa .Minuteman kirjoitti:Olikos tämä moottori tämä surullisen kuuluisa "kisakone"? Vikaa veikkaavien kannattanee lukea seuraava juttu:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 45#p819445
Oma veikkaus on, että puristukset sen moottorin räpeltäneen "asijan tuntian" jäljiltä todellakin ovat niin rajut että nyt hetken ajettuna ja karstoittuneena palotiloissa tapahtuu rajua nakutusta. Jos ja kun tulppien posliineja ei ole asennettaessa rikottu ja hajoaminen toistuu niin ainoita järkeenkäypiä asioita joka tulpan keraamin voi noin rikkoa on järjettömästä paineesta johtuen palotilasta ulostyöntyvä keskielektrodi joka sen keraamin tullessaan rikkoo. Seuraavaksi hajonnee sitten mäntä jos kokeiluja jatketaan nykyisellä kokoonpanolla.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Re: rykii, nykii ja käy laihalla.....
Juu, kyllä se nykyään enenevässä määrin tuppaa olemaan niin että itse tehden saa lopulta parasta jälkeä. Jos nyt suoraan sanon niin sellaiselta sepältä joka koneesi kimpussa hääri, pitäisi tuomita "vehkeet valtiolle" eli tässä tapauksessa työkalut..
Re: rykii, nykii ja käy laihalla.....
Jos käyttää muita nokkia kun vakio niin on syytä ymmärtää mitä se tarkoittaa ja opetella säätään niitä. Muussa tapauksessa on parempi pitäytyä vakiokepukoissa.
Re: rykii, nykii ja käy laihalla.....
On mulla säädettavät pyörät mallia Speedparts, mutta kun tää ranettaja on niitäkin menny vingunterällä jyrsimään. Eivät kuulemma sopineet pyörimään muuten.
Niitä en nyt oo tietenkään viittiny ees kokeilla. Eniten tässä jarruttaa kun ei oikeen ole aikaa (eikä tällä hetkellä myöskään intoa) viedä tota penkkiin ja säätää. Kolme ipanaa vie aika tehokkaasti kaiken ajan.
Ja toisaalta maksaako se vaivan, kun 99.3%:sen varma olen, että tuo porsii teki sille mitä vaan .
Seuraavalla myllyllä tehään sitte jutut vähän erilailla. Tässä nyt hissukseen yritän päästä jyvälle koko vehkeestä.
Niitä en nyt oo tietenkään viittiny ees kokeilla. Eniten tässä jarruttaa kun ei oikeen ole aikaa (eikä tällä hetkellä myöskään intoa) viedä tota penkkiin ja säätää. Kolme ipanaa vie aika tehokkaasti kaiken ajan.
Ja toisaalta maksaako se vaivan, kun 99.3%:sen varma olen, että tuo porsii teki sille mitä vaan .
Seuraavalla myllyllä tehään sitte jutut vähän erilailla. Tässä nyt hissukseen yritän päästä jyvälle koko vehkeestä.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen