rykii, nykii ja käy laihalla.....

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: rykii, nykii ja käy laihalla.....

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Staattiset puristuspaineet on vähän toinen juttu tietenkin kuin mitä moottori oikeasti pyöriessään näkee (dynaamiset puristukset).. Mutta voihan ne olla sen verran korkeat olla että olisi syytä ennakkokarttoihin koskea, etenkin kun ei tiedä miten ne nokat on nyt ajoitettu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: rykii, nykii ja käy laihalla.....

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Olikos tämä moottori tämä surullisen kuuluisa "kisakone"? Vikaa veikkaavien kannattanee lukea seuraava juttu:

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 45#p819445

Oma veikkaus on, että puristukset sen moottorin räpeltäneen "asijan tuntian" jäljiltä todellakin ovat niin rajut että nyt hetken ajettuna ja karstoittuneena palotiloissa tapahtuu rajua nakutusta. Jos ja kun tulppien posliineja ei ole asennettaessa rikottu ja hajoaminen toistuu niin ainoita järkeenkäypiä asioita joka tulpan keraamin voi noin rikkoa on järjettömästä paineesta johtuen palotilasta ulostyöntyvä keskielektrodi joka sen keraamin tullessaan rikkoo. Seuraavaksi hajonnee sitten mäntä jos kokeiluja jatketaan nykyisellä kokoonpanolla.
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: rykii, nykii ja käy laihalla.....

Viesti Kirjoittaja manneri »

Minuteman kirjoitti:Olikos tämä moottori tämä surullisen kuuluisa "kisakone"? Vikaa veikkaavien kannattanee lukea seuraava juttu:

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 45#p819445

Oma veikkaus on, että puristukset sen moottorin räpeltäneen "asijan tuntian" jäljiltä todellakin ovat niin rajut että nyt hetken ajettuna ja karstoittuneena palotiloissa tapahtuu rajua nakutusta. Jos ja kun tulppien posliineja ei ole asennettaessa rikottu ja hajoaminen toistuu niin ainoita järkeenkäypiä asioita joka tulpan keraamin voi noin rikkoa on järjettömästä paineesta johtuen palotilasta ulostyöntyvä keskielektrodi joka sen keraamin tullessaan rikkoo. Seuraavaksi hajonnee sitten mäntä jos kokeiluja jatketaan nykyisellä kokoonpanolla.
Ääni sinne suuntaan. Älkää huoliko, en ole missään nimessä edes kuvitellut, että tämä kestäisi edes kuukautta. Tässähän kohta neljä kuukautta ajeltu. On se mulla tiedossa, että se hajoaa. Seuraavan koneen kasaan kyllä ihan itse, kun on tuo autotallikin nyt mitä silloin ei ollut. Ja loppupeleissä tuo on muutenkin kaikkea muuta kuin käyttöauto. Kesälläkään ei pitoa löytynyt kuin nelosella, lukkoa kun ei tietenkään ole. Mutta kyllä se kivasti vetää ei siinä mitään, jos tykkää suoraa ajaa :D .
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: rykii, nykii ja käy laihalla.....

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Juu, kyllä se nykyään enenevässä määrin tuppaa olemaan niin että itse tehden saa lopulta parasta jälkeä. Jos nyt suoraan sanon niin sellaiselta sepältä joka koneesi kimpussa hääri, pitäisi tuomita "vehkeet valtiolle" eli tässä tapauksessa työkalut..
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: rykii, nykii ja käy laihalla.....

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Jos käyttää muita nokkia kun vakio niin on syytä ymmärtää mitä se tarkoittaa ja opetella säätään niitä. Muussa tapauksessa on parempi pitäytyä vakiokepukoissa.
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: rykii, nykii ja käy laihalla.....

Viesti Kirjoittaja manneri »

On mulla säädettavät pyörät mallia Speedparts, mutta kun tää ranettaja on niitäkin menny vingunterällä jyrsimään. Eivät kuulemma sopineet pyörimään muuten.
Niitä en nyt oo tietenkään viittiny ees kokeilla. Eniten tässä jarruttaa kun ei oikeen ole aikaa (eikä tällä hetkellä myöskään intoa) viedä tota penkkiin ja säätää. Kolme ipanaa vie aika tehokkaasti kaiken ajan.

Ja toisaalta maksaako se vaivan, kun 99.3%:sen varma olen, että tuo porsii teki sille mitä vaan :D.
Seuraavalla myllyllä tehään sitte jutut vähän erilailla. Tässä nyt hissukseen yritän päästä jyvälle koko vehkeestä.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Vastaa Viestiin