Check radiator ilmoittaa turhan usein?
Check radiator ilmoittaa turhan usein?
Olin lisännyt jäähdytinnestettä toista litraa marraskuun alussa ja nyt pari viikkoa sitten ajotietokone ilmoitti jälleen "check radiator". Sama on toistunut viimeisen 8 kk:n aikan jokusen kerran. Joulukuun alussa auto kävi huollossa eikä syyläristä löytynyt vuotoa. Korjaaja väläytti mahdollisuutta, että nestettä poistuisi pakoputken kautta ja että kannen tiiviste olis vaarassa mennä. Olen nyt tarkkaillut taustapeilistä, että pakokaasun/höyryn määrä on mielestäni aika runsas yleensä jonossa muihin verraten. Sain myös vinkkiä, että ikkunoihin kertyisi herkästi huurua jos tällainen vaiva on kyseessä. Ja kertyy. Voisiko joku itseäni viisaampi antaa näistä oireista osviittaa siihen, olisiko minun syytä olla huolissani ja jos niin mihin toimenpiteisiin kenties ryhtyä asian korjaamiseksi, kiitos.
9000 CSE 97 2.0 turbo ja tietysti musta
Re: Check radiator ilmoittaa turhan usein?
Onko kuskin tai etumatkustajan lattiamattojen alla märkää??? Jos on niin viittaa vuotavaan lämmityslaitteen kennoon.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Check radiator ilmoittaa turhan usein?
Ikkunoiden huurtuminen viittaa myöskin vuotavaan lämppärin kennoon.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Check radiator ilmoittaa turhan usein?
Ok....
Jos näin on niin ilmeisesti varaan ajan korjaajalle? Osaako kukaan arvioda kustannusta? Mitä on vaihdettava ja saako hyllystä vai onko tilattava merkkipaikasta?
Jos näin on niin ilmeisesti varaan ajan korjaajalle? Osaako kukaan arvioda kustannusta? Mitä on vaihdettava ja saako hyllystä vai onko tilattava merkkipaikasta?
9000 CSE 97 2.0 turbo ja tietysti musta
Re: Check radiator ilmoittaa turhan usein?
Jos kosteutta höyrystyy konetilassa siinä määrin että ikkunoita huurruttaa luulisi kyllä huomaavan ainakin pakkaskelillä konepellin avaamalla.
Re: Check radiator ilmoittaa turhan usein?
Ikkunoiden huurtuminen voi kyllä johtua myös jumiutuneesta sisäilmankierron läpästä. Itselläni kävi niin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Aero"
- Viestit: 458
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: Check radiator ilmoittaa turhan usein?
tuleeko painetta paisuntasäiliöön? Entä kuplia?
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
Re: Check radiator ilmoittaa turhan usein?
Mites tuon voi tarkistaa että onko jumiutunut?Mawerick kirjoitti:Ikkunoiden huurtuminen voi kyllä johtua myös jumiutuneesta sisäilmankierron läpästä. Itselläni kävi niin.
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Check radiator ilmoittaa turhan usein?
Akvaariokotelon kansi pois ja hanttarin puolelta raitisilmasuodattimen kotelon kansi pois kuten myös suodatin. Johan näkyy läppä. Mä painoin sen vaan kädellä auki ja nyppäsin moottorilta piuhan irti, se kun on siinä kotelon kyljessä sopivasti hollilla.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Check radiator ilmoittaa turhan usein?
Puhallin täysille ja sit ovet kiinni ja takaikkunan vierestä kokeilemaan puhaltaako ilmaa niistä poistoaukoista, jos ei niin sisäkierto on päällä, tuolla lailla itse varmistin asian mitään purkamatta..
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: Check radiator ilmoittaa turhan usein?
Nyt on vähän paha tsekata tuota lattiaa kun lunta tulee joka tapauksessa sisään ja sulaa ajon aikana lattialle. Jos kyse olis vaan tuosta läpästä, niin vajeneeko neste paisuntasäiliössä silti? Paineen ja kuplienkin tsekkaus tekemättä. Joku vinkkasi muualla myös raitisilmasuodattimen tukkoisuudesta, allekirjoittaako kukaan tätä? Entä pakokaasun/-höyryn määrä? Voisiko tuo ikkunoiden huurtuminen johtua kummiskin jatkuvasti vaihtelevista lämpötiloista? Kun aamulla on sisätilalämmtin ollut päällä, ajetaan lämpöisellä autolla 4 km töihin ja jätetään kiristyvään pakkaseen 8 tunniksi jonka jälkeen taas lämpiää ajon aikana (käynnistys kylmänä kun ei mahkuja tolppaan), illaksi saattaa taas lauhtua ja ilmankosteus kasvaa. Itse pitäisin nyt sitä kennon vuotamista todennäköisenä viittaamaan hupenevaan nesteeseen. Ehdotuksia otetaan edelleen vastaan. Kuinka todennäköistä olisi, että kannen tiiviste olisi kosahtamassa?
9000 CSE 97 2.0 turbo ja tietysti musta
Re: Check radiator ilmoittaa turhan usein?
Kävin testaamassa ja takaovien puhaltimista puhaltaa ylhäältä kyllä mutta niistä alemmista aika heikosti
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Check radiator ilmoittaa turhan usein?
Siis auton ulkopuolelta testasin että poistuuko ilma autosta..
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: Check radiator ilmoittaa turhan usein?
Ei niistä ovipahvissa olevista alemmista aukoista kuulukaan puhaltaa mitään, niistä puhallin imee ilmaa jonka se puhaltaa ikkunalle.
Saabtar: sisäilmankierron päälläolo ei aiheuta nestehävikkiä. Haiseeko autossa sisällä glykoli? Sekä lämppärin kenno että puhallin yleensä menevät tuossa 200-300tkm välillä, molemmat kannattaa uusia samalla kerralla, on sen verran hankala homma. Kansipahvi menee usein samoilla kilsoilla.
Saabtar: sisäilmankierron päälläolo ei aiheuta nestehävikkiä. Haiseeko autossa sisällä glykoli? Sekä lämppärin kenno että puhallin yleensä menevät tuossa 200-300tkm välillä, molemmat kannattaa uusia samalla kerralla, on sen verran hankala homma. Kansipahvi menee usein samoilla kilsoilla.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Check radiator ilmoittaa turhan usein?
300 000 tuli kesällä täyteen. Tilaan ajan ja vaihdatan kennon sekä muut asiaan vaikuttavat vermeet. Kiitos kaikille avusta, jälleen 

9000 CSE 97 2.0 turbo ja tietysti musta