Jalopuuta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Jalopuuta

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Moikka, ilmeisesti Tonnarin kojelaudan oikeanpuoleisen ilmasuuttimen ympärillä oleva jalopuu on tarjolla vain airbagilleseen malliin vai olenko väärässä?

Onko kukaan saanut yhdistettyä jalopuuta hanskalokerolliseen malliin - kuinka?

Ja jos on mahdollista, niin olisiko jollakin moista jalopuupalasta tarjolla? Kysessä siis vm-1992 Tonnari, siis sitä "arvokkaamman" näköistä puuta

Entäs sähköikkunakatkaisijoiden ympärille, taisi olla tarjolla vaan sitä vanhempaa vaaleampaa jalopuuta - onko näin? Jos on sitä uudempaa, niin sitäkin saa tarjota
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Jalopuuta

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Mitäköhän eroa on ilmasuuttimissa bagillisessa ja bagittomassa?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Jalopuuta

Viesti Kirjoittaja Jope »

Se suutin on sama, mutta ympärysmuovi/puu on kiinni hanskalokerossa / bagissa. Nokkelasti kyseenalaistettu, mutta alkuperäisen postaajan kysymys oli ihan aiheellinen.

Enpä nyt muista, että onko se suuttimen kehys helposti irrotettavissa. Ei muuta ku epoksituubit esiin ja harrastelemaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Jalopuuta

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Hmm. Mulla on tuommoinen oikeanpuolinen suutin jossa puukehys ympärillä. Toki laitan sen omaan autoon kiinni jahka jaksan, pitäisi myös naamalevy vaihtaa sekä vaihdekepin ympärystä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
XJ-JJJ
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 13:30
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jalopuuta

Viesti Kirjoittaja XJ-JJJ »

Mulla on -93 Griffinissä tummempaa "jalopuuta" myös tämä oikean puolen ilmasuuttimen ympäristö
ja auto on vain kuskin bagillä, eli hansikaslokerollinen. Kai sitä on saanut lisävarusteena muihinkin?
CD 9000 Griffin automaatti -93 Re85, Scarabe Green Metallic
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jalopuuta

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Tutkailin joutessani EPC:tä ja ainakin sen mukaan vasta vm-94 tuli saataville jalopuuta oikeanpuoleiseen ilmasuuttimeen ja vain airbagilliseen malliin.

Oliko jollakin tuo jalopuu todella tummaa, missä on tavallinen hanskalokero. Ettei vaan olisi kyseessä jokin italian malli? Nimittäin minulla on ylimääräisenä (myynnissä) jalopuinen takatuhkakuppi ja sen jalopuu on huomattavasti tummempi, kuin itse kojelauta. Oliko jalopuuta loppujen lopuksi kolmea eri tummuutta ????

Jalopuista vaihdekepin nuppiakin saa tarjota, ei mahonkista, kiitos
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
XJ-JJJ
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 13:30
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jalopuuta

Viesti Kirjoittaja XJ-JJJ »

Tältä näyttää hansikaslokerollinen -93 Griffin:
http://i940.photobucket.com/albums/ad24 ... elauta.jpg
CD 9000 Griffin automaatti -93 Re85, Scarabe Green Metallic
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
f.pentti88
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
Paikkakunta: Turku

Re: Jalopuuta

Viesti Kirjoittaja f.pentti88 »

Vuoden -92 lisävaruste-esitteessä ei ole hanttarin puusomisteesta mainittu mitään. Voi olla että oli saatavissa pelkästään Griffiniin.

Kuva
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Jalopuuta

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

NOH...
Itse omistin tuossa joitain vuosia sitten lemansin sinisen -91 CD-tonnarin. siinä hanskalokero ja jalopuu apparin suuttimen ympärystä. nopeasti ainakin kuvittelisin, että olivat alkuperäistä tavaraa.
Bägittömän ja bägillisen ritilät eivät sovi mitenkään yhteen, tämän tiedän, koska nykyisestä griffinistä puuttuu juurikin tuosta syystä se apukuskin puolen ritilän jalopuu.

Tosin, kaikenlaisia huhuja täälä kuulee, että mitä saabilta on saanut ja mitä ei. Mulla on tällähetkellä ajossa -97 Saab 9000 Griffin 2.3TA ja sisusta beigeä lepakonnahkaa sekä musta kojelauta. Tapelkaahan siitä sitten. :lol:
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Jalopuuta

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Osaatko Turkka sanoa jotta mikä fyysinen ero ihan livenä noissa ritilöissä/"Puhallusaukko" EPC:n tuntemana ja bägillisten ja bägittömien asennuskokonaisuuksissa on?

Meinaan sitä että minä, ehkä lukutaidottomuuttani, en saa mitään eroa noille osille sen "Puhallusaukon" eli yksikkönä sen oikeanpuoleisen tuuletusritilä -ja säädinyksikön kera ainakaan EPC:n kautta?

En nyt tosiaan utele pilkkumaisuuksissani, vaan siksi että olisi ihan hyvä saattaa yleiseen tietoon, jos on niin että noissa osissa on ratkaisevaa eroa. Jottei esimerkiksi mentäisi liimailemaan bägillisen version kojelautaan bägin välittömään läheisyyteen sellaisia osia jotka tositarpeen tullen tulisivat sen bägin mukana silmille.
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Jalopuuta

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

En nyt enää ihan tarkalleen muista, mutta hajottamatta noita ei kuitenkaan saa risteytettyä.
Itse vaihdoin apparin bagin tilalle hanskaluukun, enkä sitten yrityksestäni huolimatta saanut sitä jalopuuta paikoilleen siihen hansikaslodjun kylkeen. Mielestäni se oli niin, että ritilä on kiinteänä osana sitä hanskaluukkua ja sitten taas bägin kanssa erillinen, koska mulle jäi se bägin ritilä irtonaiseksi pyörimään varastoon.
Jos jotakuta kiinnostaa, niin taisi mennä Seinäjoen hyötykäyttöasemalle, kun ei noita osia kukaan kuitenkaan hae, vaikka ilmaiseksi antaisi.

edit:
siis itse ritilä on varmaan sama, mutta kehys ei sovi ristiin.
edit2:
Ja jos saa pelkän jalopuusomisteen, eli ihan vaan naamapalan, niin se on ihan saman muotoinen yms, mutta se muovi, jonka sisällä on ritilä, on ihan eri tavaraa. todnäk, jos sieltä epc:stä kattelee, niin ei edes näe sitä kehystä, vaan se on yhtä osaa sekä bägin rungon että hanskalodjun kanssa. toivottavasti tästä nyt saa selvän. :roll:
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Vastaa Viestiin