saabin lämppäri
saabin lämppäri
missä vika kun ilmanvirtausta ei voi muuttaa esim,lasille tai jaloille? sama mitä nappulaa painaa. 92 vm, 2.3 l. onko ohjaus paneeli tai sähkömoottori
Re: saabin lämppäri
Onko kyseessä Saab 9000? Mallikohtaisista osioista saa paremmin vastauksia kuin tästä Yleinen-osiosta.
Oletko tehnyt ohjekirjassa mainitun ilmastoinnin kalibroinnin, paina samanaikaisesti sisään napit AUTO ja oikean alakulman nappi "sivunuolet". Kalibroinnin lopuksi lämpötilanäytössä näkyy löydettyjen vikojen lukumäärä.
Voi olla vikaa ohjauspanelissa tai ilmansuuntauksen askelmoottorissa. Jos kalibrointi löysi enemmän kuin nolla vikaa, vikakoodin saa selville ISAT- tai TECH2-testerillä. Melkeinpä merkkiliikkeen hommia jos paikkakunnallasi ei ole hyvinvarustettua harrastajaa. Toisaalta, aika helppo kokeilla toisella panelilla. Toisen moottoripaketin vaihtaminen vaatii jo tovin ruuvaamista.
Oletko tehnyt ohjekirjassa mainitun ilmastoinnin kalibroinnin, paina samanaikaisesti sisään napit AUTO ja oikean alakulman nappi "sivunuolet". Kalibroinnin lopuksi lämpötilanäytössä näkyy löydettyjen vikojen lukumäärä.
Voi olla vikaa ohjauspanelissa tai ilmansuuntauksen askelmoottorissa. Jos kalibrointi löysi enemmän kuin nolla vikaa, vikakoodin saa selville ISAT- tai TECH2-testerillä. Melkeinpä merkkiliikkeen hommia jos paikkakunnallasi ei ole hyvinvarustettua harrastajaa. Toisaalta, aika helppo kokeilla toisella panelilla. Toisen moottoripaketin vaihtaminen vaatii jo tovin ruuvaamista.
Re: saabin lämppäri
En viitsi uutta ketjua tehdä niin kysytään täällä.
Eli omassa saabissa myös lämppäri reistailee. Yleensä menee näin että kun ajaa auton moottorin lämpimäksi niin sitten vielä toimii lämppäri hyvin mutta kun ajaa vähän pidemmän matkan niin ei tule muuta kuin kuumaa ilmaa vaikka laittaa LO asentoon. Sitten jos sammuttaa auton vähäksi aikaa niin taas rupeaa toimimaan. Kalibrointi näyttää 0 vikaa. Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään? Auto siis allekirjoituksen tonnari.
Eli omassa saabissa myös lämppäri reistailee. Yleensä menee näin että kun ajaa auton moottorin lämpimäksi niin sitten vielä toimii lämppäri hyvin mutta kun ajaa vähän pidemmän matkan niin ei tule muuta kuin kuumaa ilmaa vaikka laittaa LO asentoon. Sitten jos sammuttaa auton vähäksi aikaa niin taas rupeaa toimimaan. Kalibrointi näyttää 0 vikaa. Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään? Auto siis allekirjoituksen tonnari.
Saab 9-5 2.0t -04
ex Saab 9-3 1.8t -04
ex Saab 9-5 2.3t -99
ex Saab 9000CS 2.0t -97
ex Saab 9-3 1.8t -04
ex Saab 9-5 2.3t -99
ex Saab 9000CS 2.0t -97
Re: saabin lämppäri
Tarkista kääntyykö tuo lämpimän ilman läppä joko akvaariokotelon kautta tai sitten hanskalokero pois niin näkee servon ja tangon(=rautalangan). LO asennossa pitäisi käätyä vaikka olisi joku anturivika, eli luultavasti läppä ei jostain syytä aina toimi. Servossa saattaa akseli olla huonosti booreilla tjs.?