9000i 2.3 CSE automaatti -94

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
large
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 10:06

9000i 2.3 CSE automaatti -94

Viesti Kirjoittaja large »

Moi!

Olis haarukassa tuollainen otsikossa mainittu tonnari. Kun ei ole kokemusta Saabin automaattilootista, niin ajattelin kysyä täältä mielipidettä. Eli mites tuollainen laatikko kestää? Onko tuossa mallissa jotain erityispaikkoja joihin tulisi ostopäätöstä tehdessä kiinnittää huomiota?
9000i -88
Kumi
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ti Huhti 20, 2010 16:38

Re: 9000i 2.3 CSE automaatti -94

Viesti Kirjoittaja Kumi »

Loota ei ole Saabin vaan ZF:n valmistama.
ZF4HP18 kyseisessä autossa, ja käytännöllisesti katsottuna lähes ikuinen huollettuna.
Toki boksi ei kestä vääntöjä kun noin 35/kG jonka jälkeen ekana hajoo perä.

Kokemuksia on.

Siis jos loota toimii ok. ja öljyt on kirkkaan punaiset ja haisee dexron 2:selle ei ongelmia pitäisi olla.

Matolaatikot noista yleensä menee, jousia poikki yms.
Öljyn laatu kauhian tärkee.

Vaihtoloota käyteetynä maksaa 500-1000€
Palikat maailmalta ( ZF kitkalevyt + tiivisteet 220€).
Ja loota on kuin uusi.
Toki pari iltaa meni ihmetellessä.

T: Kumi
tepu50
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2010 12:15

Re: 9000i 2.3 CSE automaatti -94

Viesti Kirjoittaja tepu50 »

Ajettu 440 tuhatta -91 2,3 automaatti täyspaineturbo 147kw,100 e remontin olen tehnyt keskipakosäätimen O-renkaat vaihtanut.Öljyt ja suodattimen 40 tuhannen välein.Laatikko pelaa todella hyvin,tuskimpa koskaan ostan manuaali laatikolla autoa.
Kumi
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ti Huhti 20, 2010 16:38

Re: 9000i 2.3 CSE automaatti -94

Viesti Kirjoittaja Kumi »

Ajettu vasta 400t ja kolmas loota menossa.
Aahtoja noin hyvällä tuulella 1,2bar.
Toki eka toimi ok, vaan alko pitään kauhiaa meteliä tossa 300t jälkeen, joten päädyin vaihtamaan käytettyyn 200t ajettuun boksiin. Joka sitten porsi perän ulos kotelostaan tossa hiukka ennen 400t. (Voiteluvialta tuo kyllä näyttää jäljistä päätellen).
Vanhassa ei oikeastaan ollut mitään muuta vikaa kuin pari pronssia oli kulunut.
Vaihdettu vanhaan holkit, kitkat ja kaikki tiivisteet, ja toimii kuin uusi. Yht: 220€ osat, ja muutama ilta töitä työkalujen valmistuksessa.

Suosittelen kuitenkin lisäsuodattimen asennusta jäähdyttimen letkuihin, tuo metalliverkkoviritys on yhtä tyhjän kanssa.

T: Kurko
Vastaa Viestiin