Ostinpa tonnarin. Taas.
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Jaa että ilmastoinnista kylmimmillään +6'C, valaiseva tieto. Ilmankos tuon toimivuutta en olekaan saanut testattua...
Jäi varmaan mainitsematta että ulkolämpömittarin fiksaus sai ACC:n pelaamaan niinkuin pitää. Jos lämpömittari on viivoilla, anturi irti piuhoista = resistanssi ääretön niin ACC ilmeisesti kuvittelee ulkona olevan -50'C ja siksi piti huolen että auto oli sauna, oli pyyntö mitä tahansa.
Manuaalikonffien nollaus sai myös sen takalasinautomaattilämmityksen pois, kuin myös sisäkierron rämppäämisen. Jälkimmäisen tosin vois konffata takaisin, hyvä kikka pitää moottori virkeänä.
Jäi varmaan mainitsematta että ulkolämpömittarin fiksaus sai ACC:n pelaamaan niinkuin pitää. Jos lämpömittari on viivoilla, anturi irti piuhoista = resistanssi ääretön niin ACC ilmeisesti kuvittelee ulkona olevan -50'C ja siksi piti huolen että auto oli sauna, oli pyyntö mitä tahansa.
Manuaalikonffien nollaus sai myös sen takalasinautomaattilämmityksen pois, kuin myös sisäkierron rämppäämisen. Jälkimmäisen tosin vois konffata takaisin, hyvä kikka pitää moottori virkeänä.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Autoon kun istuu ja kopistelee kenkiä vähäsen eikä astu suoraan sisään, niin jalkatilaan kertyy vähemmän luntajannevillepetteri kirjoitti: Olen nyt käytellytkin tuota ilmastointia kun kelit lauhtui,just sen takia ettei jumiudu..
Aika turhaa pitää just näillä 0-10 aste pakkaskeleillä ilmastointia päällä kun eihän se automatiikka ymmärrä jos ikkunat meinaa huurtua et pitäis lisätä puhallinnopeutta..surraa vaan pienellä nopeudella ja jalkotilaan mistä lisää lunta höyrystyy ikkunoihin..
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
ECON-napista on hyötyä vaan, jos haluaa pitää kompressoria pois päältä lämpimillä keleillä. En oo kyllä ite keksiny tolle napille yhtään mitään muuta käyttöä paitsi jos testaa joskus, että äänteleekö kompura vai joku muu. On noi Saabin ilmastoinnit toiminu AUTO-asennossa pääosin tosi hyvin kautta linjan ainakin omissa Saabeissani 9000/NG900/9-5.
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Ei ole tosiaan lasit huurtunu tuossa koslassa sitten ollenkaan, oli AUTOlla tai ECONilla. Johtuu varmaan kenkien kopistelusta. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Nyt kertokaa joku oikeesti missä ton ulkolämpötila-anturin paikka on tuolla konehuoneessa?
En tosiaan löydä sitä... Oon kaikennäköisiin paikkoihin sitä tuonne viritellyt mutta aina kone sitä pääsee sen verran lämmittämään paikallaan tai hiljaa ajaessa että lämpötila-arvo edussa on päin persettä.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Alkuperäinen paikka on etupuskurin takana/alla, siis siellä jäähdyttimen/IC:n edessä missä töötit sun muut römpötit, ei konehuoneessa.
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
^Silti se tuppaa lämpeämään jos auto käy paikallaan tyhjäkäyntiä. Ainakin mulla noin, vaikka on orkkispaikassa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Joo kyllähän etenkin turbotontun konehuone on niin kuuma paikka että väkisinkin lämpöä huokuu eteenkinpäin jos ei liikuta tai liikutaan hiljaa. Joku peiliksi kiillotettu rosterinen tai alumiininen lämpökilpi voisi auttaa...
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Täytyypä koittaa taas etsiä paikkaa sille kikkareelle valoisalla... Se on nyt ollut tosiaan konehuoneessa nippusiteellä kiinni ja sitten kun käyt kaupassa ja tuut takaisin autoon niin ulkona onkin 35'C. ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Maski on parilla ruuvilla kiinni, se irti ja kurkkimalla & kopeloimalla pitäisi löytyä alkuperäinen paikka tai peräti anturi jos on vielä kiinni.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
en ole katsonut missä tuossa omassa isolohkossa on se anturi mut ei paljon heitä vaikka olis puoli tuntia tyhjäkäynnillä,maks. 2-3astetta lämpenee..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Onko tuohon kuinka vaikea vaihtaa kuskinpenkki sähkölliseen (ja muistilliseen) versioon? Myykääs joku mulle vaalea nahkainen sähkötuoli niin annan tuon nykyisen siistin ja sähköttömän vaihdossa. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Onhan se,penkin alla liittimet lattiassa johon vaan pistokkeet kiinni ja sulakkeet sulaketauluun ja se oli siinä ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Nyt mittarivalaistuskin loistaa niin, että näkee numerotkin. Olivat vanhat polttimot tummuneet niin, että matkamittaria ei pimeällä meinannut nähdä. EDU:n vaihto ainakin toistaiseksi auttoi. Virrat kun kääntää päälle, ensin syttyy pa-varoitusvalo ja hetken kuluttua viisari nousee ylös, kait se on normaalia?
Mites tuon pakoputken etupään kannattimet, kun heti katin jälkeen on korissa koukut, mutta ei koukkuja putkessa? Onko esim, vaparissa tuossa paikassa kannattimet, mutta turbossa ei?
Mites tuon pakoputken etupään kannattimet, kun heti katin jälkeen on korissa koukut, mutta ei koukkuja putkessa? Onko esim, vaparissa tuossa paikassa kannattimet, mutta turbossa ei?
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
On ainakin omassa kannattimet,kahdella kumilla,tiedän kun just viime viikolla olin auton alla niin toinen kumi revennyt poikki..VMTD kirjoitti:Nyt mittarivalaistuskin loistaa niin, että näkee numerotkin. Olivat vanhat polttimot tummuneet niin, että matkamittaria ei pimeällä meinannut nähdä. EDU:n vaihto ainakin toistaiseksi auttoi. Virrat kun kääntää päälle, ensin syttyy pa-varoitusvalo ja hetken kuluttua viisari nousee ylös, kait se on normaalia?
Mites tuon pakoputken etupään kannattimet, kun heti katin jälkeen on korissa koukut, mutta ei koukkuja putkessa? Onko esim, vaparissa tuossa paikassa kannattimet, mutta turbossa ei?
Niin se p-aine mittari toimii..jos starttaa liian nopeasti niin mittari jää näyttämään vähempää määrää mitä ainetta on,ainakin jos bensaa on 10-20litraa,itse odotan aina muutaman sekuntin et viisari nousee,ärsyttää jos se jää palamaan merkkivalon kohdalle..
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Alkaa olemaan jo koomista mut en saatana löydä sitä lämpömittarin anturin paikkaa vaikka eilen taas hain.
Nyt se on parkkivalon takana pellin "sisällä" ja näyttää aika oikein. Etsin vaikka kesällä seuraavan kerran.
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT