Ostinpa tonnarin. Taas.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ostinpa tonnarin. Taas.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Jaa että ilmastoinnista kylmimmillään +6'C, valaiseva tieto. Ilmankos tuon toimivuutta en olekaan saanut testattua...

Jäi varmaan mainitsematta että ulkolämpömittarin fiksaus sai ACC:n pelaamaan niinkuin pitää. Jos lämpömittari on viivoilla, anturi irti piuhoista = resistanssi ääretön niin ACC ilmeisesti kuvittelee ulkona olevan -50'C ja siksi piti huolen että auto oli sauna, oli pyyntö mitä tahansa.

Manuaalikonffien nollaus sai myös sen takalasinautomaattilämmityksen pois, kuin myös sisäkierron rämppäämisen. Jälkimmäisen tosin vois konffata takaisin, hyvä kikka pitää moottori virkeänä.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Ostinpa tonnarin. Taas.

Viesti Kirjoittaja karg »

jannevillepetteri kirjoitti: Olen nyt käytellytkin tuota ilmastointia kun kelit lauhtui,just sen takia ettei jumiudu..
Aika turhaa pitää just näillä 0-10 aste pakkaskeleillä ilmastointia päällä kun eihän se automatiikka ymmärrä jos ikkunat meinaa huurtua et pitäis lisätä puhallinnopeutta..surraa vaan pienellä nopeudella ja jalkotilaan mistä lisää lunta höyrystyy ikkunoihin..
Autoon kun istuu ja kopistelee kenkiä vähäsen eikä astu suoraan sisään, niin jalkatilaan kertyy vähemmän lunta ;) No mut joo, tommosia kelejä on välillä, että AUTO-asennossa ilmastointi ei tosiaan tajua lasin huurtumista. Siinä on hyvä konsti väliaikaisesti nostaa vaikka lämpötilaa pykälän ja lisätä napista puhallusnopeutta. Tai sitten nakkaa huurteenpoiston päälle siks aikaa että riittää. Normaalisti jos ilmastointi on kunnossa, niin ei ne lasit kovin helposti huurru talvellakaan kunhan tosiaan jalkatilat ei ole pelkkää vesilätäkköä.

ECON-napista on hyötyä vaan, jos haluaa pitää kompressoria pois päältä lämpimillä keleillä. En oo kyllä ite keksiny tolle napille yhtään mitään muuta käyttöä paitsi jos testaa joskus, että äänteleekö kompura vai joku muu. On noi Saabin ilmastoinnit toiminu AUTO-asennossa pääosin tosi hyvin kautta linjan ainakin omissa Saabeissani 9000/NG900/9-5.
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ostinpa tonnarin. Taas.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Ei ole tosiaan lasit huurtunu tuossa koslassa sitten ollenkaan, oli AUTOlla tai ECONilla. Johtuu varmaan kenkien kopistelusta. :)
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ostinpa tonnarin. Taas.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Nyt kertokaa joku oikeesti missä ton ulkolämpötila-anturin paikka on tuolla konehuoneessa? :) En tosiaan löydä sitä... Oon kaikennäköisiin paikkoihin sitä tuonne viritellyt mutta aina kone sitä pääsee sen verran lämmittämään paikallaan tai hiljaa ajaessa että lämpötila-arvo edussa on päin persettä.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Ostinpa tonnarin. Taas.

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Alkuperäinen paikka on etupuskurin takana/alla, siis siellä jäähdyttimen/IC:n edessä missä töötit sun muut römpötit, ei konehuoneessa.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Ostinpa tonnarin. Taas.

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

^Silti se tuppaa lämpeämään jos auto käy paikallaan tyhjäkäyntiä. Ainakin mulla noin, vaikka on orkkispaikassa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Ostinpa tonnarin. Taas.

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Joo kyllähän etenkin turbotontun konehuone on niin kuuma paikka että väkisinkin lämpöä huokuu eteenkinpäin jos ei liikuta tai liikutaan hiljaa. Joku peiliksi kiillotettu rosterinen tai alumiininen lämpökilpi voisi auttaa...
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ostinpa tonnarin. Taas.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Täytyypä koittaa taas etsiä paikkaa sille kikkareelle valoisalla... Se on nyt ollut tosiaan konehuoneessa nippusiteellä kiinni ja sitten kun käyt kaupassa ja tuut takaisin autoon niin ulkona onkin 35'C. :lol:
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Ostinpa tonnarin. Taas.

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Maski on parilla ruuvilla kiinni, se irti ja kurkkimalla & kopeloimalla pitäisi löytyä alkuperäinen paikka tai peräti anturi jos on vielä kiinni.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Ostinpa tonnarin. Taas.

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

en ole katsonut missä tuossa omassa isolohkossa on se anturi mut ei paljon heitä vaikka olis puoli tuntia tyhjäkäynnillä,maks. 2-3astetta lämpenee..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ostinpa tonnarin. Taas.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Onko tuohon kuinka vaikea vaihtaa kuskinpenkki sähkölliseen (ja muistilliseen) versioon? Myykääs joku mulle vaalea nahkainen sähkötuoli niin annan tuon nykyisen siistin ja sähköttömän vaihdossa. :D
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Ostinpa tonnarin. Taas.

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Onhan se,penkin alla liittimet lattiassa johon vaan pistokkeet kiinni ja sulakkeet sulaketauluun ja se oli siinä :lol:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Ostinpa tonnarin. Taas.

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Nyt mittarivalaistuskin loistaa niin, että näkee numerotkin. Olivat vanhat polttimot tummuneet niin, että matkamittaria ei pimeällä meinannut nähdä. EDU:n vaihto ainakin toistaiseksi auttoi. Virrat kun kääntää päälle, ensin syttyy pa-varoitusvalo ja hetken kuluttua viisari nousee ylös, kait se on normaalia?
Mites tuon pakoputken etupään kannattimet, kun heti katin jälkeen on korissa koukut, mutta ei koukkuja putkessa? Onko esim, vaparissa tuossa paikassa kannattimet, mutta turbossa ei?
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Ostinpa tonnarin. Taas.

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

VMTD kirjoitti:Nyt mittarivalaistuskin loistaa niin, että näkee numerotkin. Olivat vanhat polttimot tummuneet niin, että matkamittaria ei pimeällä meinannut nähdä. EDU:n vaihto ainakin toistaiseksi auttoi. Virrat kun kääntää päälle, ensin syttyy pa-varoitusvalo ja hetken kuluttua viisari nousee ylös, kait se on normaalia?
Mites tuon pakoputken etupään kannattimet, kun heti katin jälkeen on korissa koukut, mutta ei koukkuja putkessa? Onko esim, vaparissa tuossa paikassa kannattimet, mutta turbossa ei?
On ainakin omassa kannattimet,kahdella kumilla,tiedän kun just viime viikolla olin auton alla niin toinen kumi revennyt poikki..

Niin se p-aine mittari toimii..jos starttaa liian nopeasti niin mittari jää näyttämään vähempää määrää mitä ainetta on,ainakin jos bensaa on 10-20litraa,itse odotan aina muutaman sekuntin et viisari nousee,ärsyttää jos se jää palamaan merkkivalon kohdalle.. :x
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ostinpa tonnarin. Taas.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Alkaa olemaan jo koomista mut en saatana löydä sitä lämpömittarin anturin paikkaa vaikka eilen taas hain. :cry: Nyt se on parkkivalon takana pellin "sisällä" ja näyttää aika oikein. Etsin vaikka kesällä seuraavan kerran.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Vastaa Viestiin