Terve,
Alkoi mietityttää, miten nämä moottorit menivät ng900 esittelyn aikoihin tonnarissa. Kun katsoo MY94 käyttöohjekirjaa, niin 2.0 vapari näyttäisi apulaitehihnaa käsittelevässä kuvassa olevan vielä vinolohko kun 2.3i ja turbot ovat jo lyhytlohkoisia. Oliko loppupään tonnareissa kuitenkin B204i kone, ja mistä sen nopeimmin tunnistaa kun konepellin alle kurkkaa?
2.0 vapari short block?
Re: 2.0 vapari short block?
kyl ne kaikki 94-> on lyhytlohkoja. Käyttöohjekirjan kuvitus ei kyllä ihan aina pysynyt mallimuutosten perässä vaikka niitä nyt ei kovin paljoo tullut. Tontun lyhytlohkovapareissa on trionic, NG satkuissa motronic ja ng satkujen erikoisuus oli vielä se kevyt B206i lohko ilman tasapainokamppeita.Hessu kirjoitti:Terve,
Alkoi mietityttää, miten nämä moottorit menivät ng900 esittelyn aikoihin tonnarissa. Kun katsoo MY94 käyttöohjekirjaa, niin 2.0 vapari näyttäisi apulaitehihnaa käsittelevässä kuvassa olevan vielä vinolohko kun 2.3i ja turbot ovat jo lyhytlohkoisia. Oliko loppupään tonnareissa kuitenkin B204i kone, ja mistä sen nopeimmin tunnistaa kun konepellin alle kurkkaa?
Re: 2.0 vapari short block?
OK. Olen tosiaan katsellut että tonnarin tapauksessa konehuoneessa komeilee punainen sytkäkasetti ja ng:ssä virranjakaja. Onko tuo B206i jotenkin erityisesti tavoittelemisen arvoinen lohko jos turboa meinaisi rakentaa?
Re: 2.0 vapari short block?
Onhan se b206 kevyempi, mutta siitä puuttuu mäntien jäähdytykseen tarvittavat öljyruiskut joten niiden koneistamisessa on tietty pientä askartelua. Tuota B206 konetta on tainnut olla vain joissakin MY94 ja MY95 vapareissa.Hessu kirjoitti:OK. Olen tosiaan katsellut että tonnarin tapauksessa konehuoneessa komeilee punainen sytkäkasetti ja ng:ssä virranjakaja. Onko tuo B206i jotenkin erityisesti tavoittelemisen arvoinen lohko jos turboa meinaisi rakentaa?