
Kuinka vaihtaa nopeusanturin vastaratas vaihdelaatikosta?
Kuinka vaihtaa nopeusanturin vastaratas vaihdelaatikosta?
Eli siis kuinka nopeusanturin vastaratas on irroitettavissa ja vaihdettavissa vaihdelaatikosta -- onko mitään ongelmaa helpottavia keinoja tai löytyykö mitään laatikon purkuohjeita. Onko mahdollista aukaista laatikon kuoret irrottamatta koko vaihteistoa (josku näin jotain näinkin tehtävän ysitonnarin vaihteistolle, mutta onko se mahdollista tässä tapauksessa). Nopeuden mittaaminen ABS anturilta pussimuuntimen avulla on tiedossa ja kysely muuntimesta laitettu "saabimiähelle", mutta perinteinen ongelman ratkaisukin kiinnostaa, jos sais jostain ohjeita. 

Re: Kuinka vaihtaa nopeusanturin vastaratas vaihdelaatikosta?
Jos sen tasauspyörästössä olevan rattaan meinaat vaihtaa niin koko loota menee atoimeiksi, on ns. viimesessä kulmassa. Itse anturinhan saa kyllä vaihdettu varmasti paikallaan ollessaankin.PetriK kirjoitti:Eli siis kuinka nopeusanturin vastaratas on irroitettavissa ja vaihdettavissa vaihdelaatikosta -- onko mitään ongelmaa helpottavia keinoja tai löytyykö mitään laatikon purkuohjeita. Onko mahdollista aukaista laatikon kuoret irrottamatta koko vaihteistoa (josku näin jotain näinkin tehtävän ysitonnarin vaihteistolle, mutta onko se mahdollista tässä tapauksessa). Nopeuden mittaaminen ABS anturilta pussimuuntimen avulla on tiedossa ja kysely muuntimesta laitettu "saabimiähelle", mutta perinteinen ongelman ratkaisukin kiinnostaa, jos sais jostain ohjeita.
Tuosta ABS mittauksesta saattaa olla vielä helpompikin keino. ng900/og9-3 mittaa nopeuden abs:n avulla ja jossen nyt väärin muista niin trionicin konffailuilla vois saada boksin syömään suoraan ABS signaalia. (nyt olettaen että autossa on trionic).
Re: Kuinka vaihtaa nopeusanturin vastaratas vaihdelaatikosta?
Onko tieto tarkemmin itse purku prosessista -- luonnollisesti 5 vaihteen irottamisessa saa tehdä työtä ulosvetäjän kanssa sekä lämmitellen, mutta onko muita tiukassa olevia rattaita ym. Esim. onko vetoakselin laatikon sisäsäisten osien irrottaminen mutkikasta ja liitos tasauspyörästöön -- tarviiko erikoistyökaluja jne?JouniCSE kirjoitti:Jos sen tasauspyörästössä olevan rattaan meinaat vaihtaa niin koko loota menee atoimeiksi, on ns. viimesessä kulmassa. Itse anturinhan saa kyllä vaihdettu varmasti paikallaan ollessaankin.PetriK kirjoitti:Eli siis kuinka nopeusanturin vastaratas on irroitettavissa ja vaihdettavissa vaihdelaatikosta -- onko mitään ongelmaa helpottavia keinoja tai löytyykö mitään laatikon purkuohjeita. Onko mahdollista aukaista laatikon kuoret irrottamatta koko vaihteistoa (josku näin jotain näinkin tehtävän ysitonnarin vaihteistolle, mutta onko se mahdollista tässä tapauksessa). Nopeuden mittaaminen ABS anturilta pussimuuntimen avulla on tiedossa ja kysely muuntimesta laitettu "saabimiähelle", mutta perinteinen ongelman ratkaisukin kiinnostaa, jos sais jostain ohjeita.
Tuosta ABS mittauksesta saattaa olla vielä helpompikin keino. ng900/og9-3 mittaa nopeuden abs:n avulla ja jossen nyt väärin muista niin trionicin konffailuilla vois saada boksin syömään suoraan ABS signaalia. (nyt olettaen että autossa on trionic).
Re: Kuinka vaihtaa nopeusanturin vastaratas vaihdelaatikosta?
PDF:n sivulta 73 alkaa: http://www.saabsportclub.com/site/ssc_t ... VM_94-.pdf
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00