DI-kasetista

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: DI-kasetista

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Oze kirjoitti:jaa punanenko sitten on.... no ei tässä sitten hätää?!
Jep, punainen kasetti kuuluu Tonnariin (T5-trionic).
Musta kasetti T7-trionicissa, mitä löytyy 9-5:sta ja 9-3:sta.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
blobbo
"Aero"
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:05

Re: DI-kasetista

Viesti Kirjoittaja blobbo »

MacTurbo kirjoitti:
Jep, punainen kasetti kuuluu Tonnariin (T5-trionic).
Musta kasetti T7-trionicissa, mitä löytyy 9-5:sta ja 9-3:sta.
Ja sama kasetti käy myös LH-jetronic laitteisiin? (punainen se toki on, mutta käykö siis ristiin, LH-jet vs. trionic?)

Edit: sotkin LH ja K-jetin
Kojootti5
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 08:15
Paikkakunta: Halsua/Seinäjoki

Re: DI-kasetista

Viesti Kirjoittaja Kojootti5 »

LH koneeseen tietääkseni ainaki kuuluu punainen. Itselläni ainakin oli sellainen ja toimi hyvin (kai)
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: DI-kasetista

Viesti Kirjoittaja CDTA »

blobbo kirjoitti:(punainen se toki on, mutta käykö siis ristiin, LH-jet vs. trionic?)
Käy käy, punanen käy kaikkiin tonnareihin :wink:
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: DI-kasetista

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Itse vaihdoin juuri tulpat ja tarkistin samalla milloin DI-kasetti on valmistettu.
Yllätys oli melkoinen, kun huomasin että DI-kassu on alkuperäinen.
Kasetti on tarran mukaan valmistettu viikolla 24 vuonna 1997.

Tulpiksi juuri nuo BCPR7ES-11:t. Vaihdettu viimeksi 150 tkm huollossa. Nyt mittarissa 162 tkm.

Pitää varmaan ostaa uusi kassu ja laittaa toi vanha varalle. Ihmeen kauan on kestänyt :roll:

Pientä nykimistä / pätkintää on esiintynyt reippaammissa kiihdytyksissä.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: DI-kasetista

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Elikä kävin tänään katsomassa yhtä 9000 2.0 matalapaineturboa ja siinä oli musta kasetti. Vuosimalli -98 ja valmistettu -97 onko laitettu väärä kasetti vai onko viimeisissä tonnareissa mustia kasetteja jo tehtaalta.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: DI-kasetista

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

VMTD kirjoitti:Elikä kävin tänään katsomassa yhtä 9000 2.0 matalapaineturboa ja siinä oli musta kasetti. Vuosimalli -98 ja valmistettu -97 onko laitettu väärä kasetti vai onko viimeisissä tonnareissa mustia kasetteja jo tehtaalta.
Väärä kasetti mutta todennäköisesti toimii ko vehkeessä aivan hyvin.
Juuseri
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 14:07

Re: DI-kasetista

Viesti Kirjoittaja Juuseri »

Meniköhän tuo itellä kasetti hetki sitten... hyytyi tonnari tien poskeen, niinku ois sytytys katkaistu. Kojetauluun syttyi akkusymboli palamaan. Pyörittää konetta mutta ei edes hörähdä. Kertokaa kokeneemmat mikä vika tulee ekana mieleen. Ja millainen ajonesto näissä on? Kyseessä -92 CS 2.3 vapari automaatti. Lähdin pihasta ajamaan ja ehdin mennä jotain 600m kun yhtä äkkiä sammu. Apuva.
Saab 9000 2.3i -92
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: DI-kasetista

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Voihan se kasetti olla pimeänä. Tosin miksei bensapumppukin, silloin kyllä voisi hörähtää samoin kuin ajoneston ollessa päällä. Kuuluuko huirinaa bensasäiliön seutuvilta, jos ei niin voisi kopauttaa säiliöön, jos auttaisi. Tuo akunkuvan palamaan jääminen voisi sitten viitata sytkäkasettiin, laturin hajoaminen ei kyllä pitäisi autoa sammuttaa niinkauan kuin akussa virtaa kohtuudella. Onko tuossa edes ajonestoa? Eikös ne tullut vasta -95 ja sitähän ohjataan erillisella kaukosäätimellä. Pitäisi konehuoneessa olla jonkinlaista käryä, jos kasetti pimennyt.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: DI-kasetista

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Pätkikö röpöttikö aikasemmin ahdoilla ja kovaa vedettäessä -> kasetti
Matka katkesi laakista varoittamatta -> bensapumppu
Matka kaktesi laakista varoittamatta JA kierroslukumittari ei näyttänyt mitään vaikka kone vielä pyöri moottorijarruksessa -> asentoanturi

Itselläni hajosi bensapumppu varoittamatta laakista eikä koputtelukaan auttanut.
Juuseri
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 14:07

Re: DI-kasetista

Viesti Kirjoittaja Juuseri »

Kasettihan se oli. Kävin Biltemasta uuden 119€, pitää hommata peräkonttiin varakasetti. Tuntuu että menis sujuvammin 40-60km/h nopeudessa, ennen vähän "kangerteli". Hyvä että alkoi pelittämään. Palasi luotto Saabiin kun oli vain vakiovika :)
Saab 9000 2.3i -92
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4220
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: DI-kasetista

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Toivottavasti Bilteman kasetti kestää, itseltä hajosi n. 3 tuhannen kilsan ajon jälkeen.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: DI-kasetista

Viesti Kirjoittaja karg »

Pistin kaverilta 50 eurolla ostetun mustan kasetin T5-koneiseen Saabiini. Hyvin on toiminut tuhansien kilsojen ajan, joten noitakaan ei kantsi pelätä jos osuu kohille.
Juuseri
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 14:07

Re: DI-kasetista

Viesti Kirjoittaja Juuseri »

Oisin ilman muuta ostanut käytettynä, mutta ei ollut aikaa jäädä postin kuskailuja odottelemaan ku auto seisoi tien penkalla. Täytyy yrittää metsästää käytettyä varakasetiksi. Entisen omistajan mukaan sekin oli vaihtanut syksyllä tähän kasetin joka oli motonetista ja nyt sit meni rikki. Eli noin puoli vuotta kesti. Ei kuitenkaan haissut palaneelle, joten täytyy vielä kokeilla paremmalla ajalla toimiiko se.
Saab 9000 2.3i -92
Neukku
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 12:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: DI-kasetista

Viesti Kirjoittaja Neukku »

Juuseri kirjoitti: Entisen omistajan mukaan sekin oli vaihtanut syksyllä tähän kasetin joka oli motonetista ja nyt sit meni rikki.
Melkosen arvokas muuten tuo kasetti motonetissä 245€ muistaakseni 8O
Delta-auto Kuopiossa taitaa myydä tuota hintaan 220€
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Vastaa Viestiin