Check engine valo.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Check engine valo.

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Letku oli kovaa ja pätkä ollut pilttipurkissa lähinnä mallina miten kestää.. edelleen on kovaa. tosin besa purkissa ei ole tuota etanolilirua.
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Check engine valo.

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Tobbana kirjoitti:
Lobo_Earthworm kirjoitti:vaihdoin aikanaan pumpun ja korvasin mustan letkun paineilmaletkulla.
Voi olla melkoista lakritsia se letkunpätkä. Kannattaisi hieman miettiä mitä sinne tankkiin laittaa bensaan lillumaan. SAE 30R10 kestää bensan lisäksi myös etanolia, ulkopuoleltakin.

-Sami
Mistähän lie kuopiosta saisi tuota upotettavaa letkua 6mm sisähalkaisialla.....
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Check engine valo.

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Bensapumppu tarkastettu, sytkäkasetti vaihdettu, alipaineletkut vaihdettu, bybass tarkastettu... Edelleen toi nykyttää kun ahdot alkavat olla 0.7.... naalinpaskaa sanon mä....
Voiko lambda tehdä ton? Ensiviikolla tulossa ntk:n lambda..
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Check engine valo.

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Tobbana kirjoitti:
Lobo_Earthworm kirjoitti:vaihdoin aikanaan pumpun ja korvasin mustan letkun paineilmaletkulla.
Voi olla melkoista lakritsia se letkunpätkä. Kannattaisi hieman miettiä mitä sinne tankkiin laittaa bensaan lillumaan. SAE 30R10 kestää bensan lisäksi myös etanolia, ulkopuoleltakin.

-Sami
Nyt on pöydällä tuota letkua, tilasin motonetistä. Tänään vaihdan ihan varmuuden vuoksi.
Kiitos :)
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
-Hese-
"Aero"
Viestit: 335
Liittynyt: Ke Helmi 14, 2007 18:35
Paikkakunta: Vantaa

Re: Check engine valo.

Viesti Kirjoittaja -Hese- »

Laitetaan tämän alle kun kerta samanlainen ongelma kyseessä eli check engine valo syttyy palamaan. Ei välky vaan palaa hetken ja sitten sammuu. Pirssi on -91 2.0 CD. Mittarissa 353tkm. Mystisintä on että syttyy vähän milloin sattuu, yleensä moottoritienopeuksissa 120+km/h mutta nyt on syttynyt myös perus 80km/h. Valo sammuu kun vähän himmaa vauhtia ja välillä vaikuttaisi siltä että sammuu kun moottori on lämmennyt tarpeeksi. Motarinopeuksilla toki moottori on jo pidempää ollut lämpimänä ja tolpasta tulee lähdettyä kyllä muutenkin talvisin. Tyhjäkäynti on normaali sekä kylmänä että lämpimänä. Autossa ei nykimistä tai mitään mitä ainakaan korvalla kuulisi. Lambda on vaihdettu, toki siitä on jo jokunen vuosi.
#8411
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
Tume34
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 10:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Check engine valo.

Viesti Kirjoittaja Tume34 »

-Hese- kirjoitti:Laitetaan tämän alle kun kerta samanlainen ongelma kyseessä eli check engine valo syttyy palamaan. Ei välky vaan palaa hetken ja sitten sammuu. Pirssi on -91 2.0 CD. Mittarissa 353tkm. Mystisintä on että syttyy vähän milloin sattuu, yleensä moottoritienopeuksissa 120+km/h mutta nyt on syttynyt myös perus 80km/h. Valo sammuu kun vähän himmaa vauhtia ja välillä vaikuttaisi siltä että sammuu kun moottori on lämmennyt tarpeeksi. Motarinopeuksilla toki moottori on jo pidempää ollut lämpimänä ja tolpasta tulee lähdettyä kyllä muutenkin talvisin. Tyhjäkäynti on normaali sekä kylmänä että lämpimänä. Autossa ei nykimistä tai mitään mitä ainakaan korvalla kuulisi. Lambda on vaihdettu, toki siitä on jo jokunen vuosi.
Vikakoodia vain lukemaan, pitäisi olla kohtuullisen helppo juttu autossasi. Ohjeet löytyvät UKT:sta.
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.

"To strive, to seek, to find, and not to yield."
Tume34
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 10:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Check engine valo.

Viesti Kirjoittaja Tume34 »

Porukoiden tonnari (-95 CD 2.0 trionicilla, vapari) heitti check enginen palamaan ja vilkuttaa virrat päällä kolme kertaa lyhyttä väläystä, eli ilmeisesti Manifold temperature sensor on kyseessä?

Mistä tämä kys.osa löytyy tuollaisesta saabista? Äkkiseltään en keksinyt mitään paikkaa muuta kuin kakkos-ja kolmossylintereiden suuttimien välissä missä näkyi joku anturi törröttävän.
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.

"To strive, to seek, to find, and not to yield."
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11500
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Check engine valo.

Viesti Kirjoittaja jus »

3 väläystä = Intake air temperature sensor = imuilman lämpöanturi.
Imuputkessa ennen kaasuläppäkoteloa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin