vesa67 kirjoitti:Varmistetaan nyt vielä että se täydellinen tulppien merkintä on NGK BCPR7ES-11, kirjaimellisesti.
Jos ei ole -11 niin säädä perusmallin kärkiväli 1,1 milliin
5 vuoden aikana on tullut yksi tuollainen uusi tulppa vastaa mikä aiheutti trionicille nakuhäröjä selvästi enemmän kuin muut tulpat ja kun tulppaa vaihteli pytystä toiseen niin härö seurasi. Tulpan vaihtamalla uuteen ongelma poistui, eli valmistusvirhe.
Kyllä se juuri tämä tulppa oli kyseessä,ja tällä 1,1millin kärkivälillä,minkä kyllä tarkistinkin vaikka uudet tulpat olivat..Vanhoissa oli noin 0.9-1.0mm väli,mutta nostin sen nyt 1,1milliin kun laitoin ne takaisin..
Varmaan se keskielektrodin väri hämäsi minua tuossa tulpan värissä,mutta vanhat ovat sellaiset vaalean ruskeat väriltään,ei ne NGK:t nyt aivan "valkoiset" olleet niinkuin tiedätte mitä tarkoitan kun on liian laihalla käyvä moottori..(tässäkin varmaan kuva olisi asiaa..)Puhtaammat ne oli tietysti kun ei olleet kuin max.500km kiinni..
Juuri sellainen kuva jäi että yksi tulppa olisi ajoittain tehnyt pientä häiriötä,koska missään vaiheessa ei käynyt vajailla,mutta pieni nykiminen keskikierroksilla ja se "kuollut" kohta täyskiihdytyksessä..Juuri kun antaa sen pienen vääntöpotkun ja mistä alkaa moottorin "tehoalue" niin siinä välissä se teki sen pienen miettimisen..Nyt se kuiteskin hävisi vanhoilla tulpilla..
Pitänee tutkia suurennuslasilla ne NGK:t..
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)