Tonnarin ali-/yliohjautuvuus

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Tonnarin ali-/yliohjautuvuus

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

aero kirjoitti:Jos joku hymyssä suin torppaa tiirikat kouraan, niin matkaan vaan. Se tiirikantyöntäjä todennäkösesti hyppää vielä mielellään repsikan penkille kertomaan autosta tarinaa. Ei muita saabisteja sentään pelätä tarvi :D.
Täytyypä harkita jossain vaiheessa :)
aero kirjoitti: TCS -tonnarissa on sähköinen kaasuläppä, sutivissa mekaaninen.
Eli siis täytyy vältellä TCS:llä varustettuja manuaaleja. Selvä peli.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Re: Tonnarin ali-/yliohjautuvuus

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Minuteman kirjoitti:Siinähän se pointti juuri on, että tänä päivänä "vakiota" tonnaria ei liene olemassakaan muualla kuin museossa.
Anteeksi , kun ei kuulu kysymyksen alueelle :( . Minuteman , oon monta vuotta tehnyt mieli kysyä: onks toi sun oma kuva ? Ja mikset koskaan vanhene ( ainakaan kuvassa )?
Anteeks tää dilemma.
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Tonnarin ali-/yliohjautuvuus

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

pakko kommentoida tuohon ylialiohjautuvuuteen, että mun mielestä käyttäytyy niin loogisesti kuin auto vaan voi käyttäytyä.
itse ajelen kitkoilla, ja silti takavetoset on tienpäällä tukkona jatkuvasti, jos sitä nyt voi minään mittarina pitää.
tonnari on siitä hauska kulkine, että perän saa kyllä irti, mutta sen hallinta kaasun ja ratin avulla on suorastaan helppoa.
hiekalla tuo on pienen totuttelun jälkeen ihan loistava peli. eihän sillä ysikuoselle pikkutiellä tahdo pärjätä, mutta noin muihin autoihin verrattuna tosi asiallinen. alusta on vanhemmiten "löysä", mutta sitähän saa puslilla jousilla ja iskareilla kuntoon.
Etuakselin kallistuksenvakaaja ainakin vaikuttaa, kyllä sitten ihan riippumatta siitä miten liukasta on.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Vastaa Viestiin