Tonnarin kansirempasta?
Tonnarin kansirempasta?
Kannattaisiko jakoketjun ohjainpinnat vaihtaa jos ne näyttävät tältä:
http://kuvablogi.com/blog/38639/selaus/uusimmat/
kulumaa havaittavissa vaan onko vielä hätä? Tietenkin menis samalla kun paikat auki.
Ketjun kiristäjän kun otin ensimmäisen kerran irti -varovasti foorumin ohjeiden mukaan- niin vetämällä ohuesta päästä ei ollut enää varaa eli onko ketju jo lopussa vai vielä iskussa?
Olipa kohtuu irvokkaan näköiset vesikanavat kannessa ja motissa? Mikä lie saa tuommoset tukkeumat aikaiseksi?
-T
http://kuvablogi.com/blog/38639/selaus/uusimmat/
kulumaa havaittavissa vaan onko vielä hätä? Tietenkin menis samalla kun paikat auki.
Ketjun kiristäjän kun otin ensimmäisen kerran irti -varovasti foorumin ohjeiden mukaan- niin vetämällä ohuesta päästä ei ollut enää varaa eli onko ketju jo lopussa vai vielä iskussa?
Olipa kohtuu irvokkaan näköiset vesikanavat kannessa ja motissa? Mikä lie saa tuommoset tukkeumat aikaiseksi?
-T
Viimeksi muokannut Mikki2, Pe Huhti 20, 2012 15:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Tonnarin kansirempasta?
Siis jos kiristimen tappi ei tule enää yhtään ulos niin jakopään osat olisi syytä vaihtaa kokonaan, ei osittain. Halvemmaksi tulee koko satsi kerralla ja vuosimallista riippuen T7 tyyppinen sarja käy tasapainorattaineenkin.
Tai tietenkin jos on päättänyt jättää tp osuuden vaihtamatta niin sitten pelkkä jakoketjusarja kaikilla osilla
Vanha pahvi, vanhat nesteet ja on se aika ruman näköistä 15 vuoden jälkeen mutta poikkeuksetta aina plaanauksen jälkeen käyttökelpoinen. Samalla kanteen venavarren kumit ja venttiilien koneistus tiiviiksi koska pakoventtiili on rokolla ja venat hakkaantuneen soikeiksi.
Tai tietenkin jos on päättänyt jättää tp osuuden vaihtamatta niin sitten pelkkä jakoketjusarja kaikilla osilla
Vanha pahvi, vanhat nesteet ja on se aika ruman näköistä 15 vuoden jälkeen mutta poikkeuksetta aina plaanauksen jälkeen käyttökelpoinen. Samalla kanteen venavarren kumit ja venttiilien koneistus tiiviiksi koska pakoventtiili on rokolla ja venat hakkaantuneen soikeiksi.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Tonnarin kansirempasta?
Jos laahaimissa on kulumaurat ainoastaan ketjun sivulevyjen kohdalla, mutta ketjun rullat ei ole kuluttaneet vielä laahainta, laahain lienee sinänsä OK.
Laahaimen kunnon arviointiin on tämän sivun lopussa kuva:
http://townsendimports.com/Web/engine_f ... ainpg3.htm
ja tämän sivun alussa tekstiohje:
http://townsendimports.com/Web/engine_f ... ainpg4.htm
Kiersit kiristimestä siis ensin päädystä tulpan pois jotta sait jousen pois ja sitten vasta irrotit kiristimen runko-osan. Ja silti oli kiristimen talla kokonaan ulkona? Talla saisi olla vain 11 mm ulkona (runko-osan ja tallan sisäreunan väliltä mitattuna). Jos on enemmän, ainakin ketju vaihtoon. Jos kiristimen irrotuksessa ei kämmätty ja kiristin silti kokonaan ulkona, jotain on laahaimista poikki tai pahasti vialla.
http://townsendimports.com/Web/engine_f ... ainpg1.htm
Tuo Googleplus on vähän hankala, vaatii kirjautumisen jotta kuvia näkisi. Pystyykö nykyään edes Picasaan laittamaan kuvia näytille niin ettei vaatisi kirjautumista?
Laahaimen kunnon arviointiin on tämän sivun lopussa kuva:
http://townsendimports.com/Web/engine_f ... ainpg3.htm
ja tämän sivun alussa tekstiohje:
http://townsendimports.com/Web/engine_f ... ainpg4.htm
Kiersit kiristimestä siis ensin päädystä tulpan pois jotta sait jousen pois ja sitten vasta irrotit kiristimen runko-osan. Ja silti oli kiristimen talla kokonaan ulkona? Talla saisi olla vain 11 mm ulkona (runko-osan ja tallan sisäreunan väliltä mitattuna). Jos on enemmän, ainakin ketju vaihtoon. Jos kiristimen irrotuksessa ei kämmätty ja kiristin silti kokonaan ulkona, jotain on laahaimista poikki tai pahasti vialla.
http://townsendimports.com/Web/engine_f ... ainpg1.htm
Tuo Googleplus on vähän hankala, vaatii kirjautumisen jotta kuvia näkisi. Pystyykö nykyään edes Picasaan laittamaan kuvia näytille niin ettei vaatisi kirjautumista?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Tonnarin kansirempasta?
Ok eli uusi jakoketjusarja tilaukseen. Purin kannen kaikesta ylimääräisestä pois. Paikalle jäi enään venttiilit kiinnikkeineen. Tarkoitus viedä koneistamolle ensi viikolla.
Jos tuossa on vielä tasapainoketju paikalla niin voiko sen ottaa vain pois ilman että tekee muuta? Tasapainoakselit olisi tarkoitus vielä jättää paikalleen.
-T
Jos tuossa on vielä tasapainoketju paikalla niin voiko sen ottaa vain pois ilman että tekee muuta? Tasapainoakselit olisi tarkoitus vielä jättää paikalleen.
-T
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Tonnarin kansirempasta?
jus:n linkin takana ollevien ohjeiden mukaan nippa nappa että laahaimet menis vaan vaihdan kuitenkin niin ei tarvi niistä enään välittää. Juurikin nuin kuten ohjeistit aukaisin ketjun kiristäjän ja kun käteen sain niin tappi oli ihan ylhäällä.
Koitin laittaa picasaan julkisen jaon vaan sen käytöstä ei ole yhtään kokemusta. Juuri äsken aukaisin sinne tilin. Tietenkin jos jokin muu julkinen paikka on parempi niin voisin sinnekin laittaa kuvatuksia? Peukalo on puoliksi keskellä kämmentä tietokoneiden kanssa.
-T
Koitin laittaa picasaan julkisen jaon vaan sen käytöstä ei ole yhtään kokemusta. Juuri äsken aukaisin sinne tilin. Tietenkin jos jokin muu julkinen paikka on parempi niin voisin sinnekin laittaa kuvatuksia? Peukalo on puoliksi keskellä kämmentä tietokoneiden kanssa.
-T
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Tonnarin kansirempasta?
Koitin haulla etsiä vaan ei osunu silmään jotta kumpaan suuntaan
mahtais tonnarissa hihnapyörän pultti aueta?
mahtais tonnarissa hihnapyörän pultti aueta?
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Tonnarin kansirempasta?
Ihan normikierre, käytä pulttipyssyä mielellään
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Tonnarin kansirempasta?
Ok. Ei ole kuin kunnon jatkovarsi hyvän hylsyn perään vaan nyt uskaltaa vääntää.
Kiitti.
Kiitti.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Tonnarin kansirempasta?
Miten herkkä vesipumpun pitäisi olla pyörimään irtaallaan? Ja kestääkö hihnapyörän puolella olla yhtään klappia laakerissa?
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Tonnarin kansirempasta?
Kyllä se aika mutkattomasti pitäisi pyöriä. Jos sulla ei ole tietoa, koska pumpu on vaihdettu, niin kannattaa vaihtaa nyt samaan syssyyn, kun on tilaa. Pumppu maksoi vain muutaman kympin Motonetissa.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Re: Tonnarin kansirempasta?
Ok eli sekin vaihtoon. Laturissa olikin kohtuu uusi jännitteensäädin-hiilipaketti
hiilien pituuden perusteella ja laakerit jetit niin se saa jäädä rauhaan.
hiilien pituuden perusteella ja laakerit jetit niin se saa jäädä rauhaan.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Tonnarin kansirempasta?
Racestuff myy settiä millä viimeistellään työ. Kun työ tehdään ohjeiden mukaan saavutetan muistaakseni n. 0,5 bar parempi ölypaine pelkkään ketjunleikkaamiseen nähden. Asennusohjeet toisella kotimaisella saman linkin takana. Kuvalliset ohjeet oli ainakin jossain vaiheessa ruotsin stcs sivuila, mutta ei löytynyt äkkiseltään. En tiedä onnistuuko kone paikallaan. Saako tasapainoakselit ulos ?Mikki2 kirjoitti:Ok eli uusi jakoketjusarja tilaukseen. Purin kannen kaikesta ylimääräisestä pois. Paikalle jäi enään venttiilit kiinnikkeineen. Tarkoitus viedä koneistamolle ensi viikolla.
Jos tuossa on vielä tasapainoketju paikalla niin voiko sen ottaa vain pois ilman että tekee muuta? Tasapainoakselit olisi tarkoitus vielä jättää paikalleen.
-T
http://www.racestuff.se/balansaxelplugg ... c-171.aspx
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Tonnarin kansirempasta?
Tuohon pitää tutustua. Ei ole vielä mahdollisuutta nostaa konetta pois. Tosin en tiedä yhtään mitä tasapainoakselien pois ottaminen vaatii. Yleensä huollot on menny niin että kun vikaa ilmenee niin puran tarpeeksi paljon ja kokoan ajan kans, ettei tarvi uudestaan tehä.
Tallin teko pitäisi aloittaa kolmen viikon päästä. Sitten jos sen saan sille mallille syksyyn mennessä että lämpö pysyy sisällä niin laakeroin tuon koneen ja katon tasapainoakselihomman kuntoon ja luonnollisesti muutaki huoltoa.
Sais tuon vain nyt sille mallille että pystyis IntSaab:iin lähteä niin kelpais tällä hetkellä.
Tallin teko pitäisi aloittaa kolmen viikon päästä. Sitten jos sen saan sille mallille syksyyn mennessä että lämpö pysyy sisällä niin laakeroin tuon koneen ja katon tasapainoakselihomman kuntoon ja luonnollisesti muutaki huoltoa.
Sais tuon vain nyt sille mallille että pystyis IntSaab:iin lähteä niin kelpais tällä hetkellä.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Tonnarin kansirempasta?
Tasapaino ketjun poistaminen joko jakopää auki tai öljypohja pois sieltä katkaista.
Ite askeseleiden poisto vaatii jakopään auki, tasapainon ketjun kiristin pois ja reikä siitä tulpata jollakin (esim kierteet ja pultti siihen, lukkoliiman kanssa kiini).
Jos poistoa havittelet niin ei tarvii muuta tehdä kuin ketjupois.
Ite askeseleiden poisto vaatii jakopään auki, tasapainon ketjun kiristin pois ja reikä siitä tulpata jollakin (esim kierteet ja pultti siihen, lukkoliiman kanssa kiini).
Jos poistoa havittelet niin ei tarvii muuta tehdä kuin ketjupois.
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Re: Tonnarin kansirempasta?
Hetkinen haloo, jos tp-akselit ottaa pois niin keskemmällä akselia oleva laakerointipiste ruikkaa öljyt tyhjään ilman laakeripinnan painetta ilman mitään vastapainetta. Onko tuossa racestuffin sarjassa jokin tulppa sinne lohkon sisälle ko. pisteeseen ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit