2.3:sen imusarja 2.0 koneeseen?
2.3:sen imusarja 2.0 koneeseen?
Onko mitään esteitä/hyötyä tehdä tuommoinen vaihdos? Virtaako itse imusarja paremmin ja onko imuputkien ja kaasuläppäkoteloiden koolla eroja? Ja luonnollisesti turbosta kyse .
Foxbody turbo
2.3 imusarja
Siinä 2.3 imusarjassa on isommat kanavat mutta onnistuuhan se ajaa kanavat sopivan kokoiseksi . Justiinsa etsiskelin tietoa tuolta netistä kyseisistä kansi ja imusarja virityksistä mitä on tehty. Tulin siihen tulokseen että porttaan tuon 2 litrasen turbon kannen sopimaan tuohan imusajaan eli otan noin 2-3 milliä imukanavaa suuremmaksi . Samalla tulee kanavat muotoiltua paremmin virtaavammaksi. Muuten kiinnitykseltään tuo imusarja sopii koneeseen siitä kaasuläpästä en ole aivan 100 varma onko se suurempi kuin 2 litrasen pitää huomenna mittailla .
Kovastippa nuo ainakin tuolla länsinaapurinkin puolella vaihtavat 2.3:sen kansia viritys mielessä 2.0 koneisiin...Kuuleman mukaan 2.3:sen kannessa olisi hivenen paremman muotoiset palotilat kuin 2.0 kannessa mutta tuo on tosiaankin kylillä kuultua ja voi olla pa*ka puhettakin!
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
Näinpä olen minäkin ymmärtänyt.jarska kirjoitti:Kovastippa nuo ainakin tuolla länsinaapurinkin puolella vaihtavat 2.3:sen kansia viritys mielessä 2.0 koneisiin...Kuuleman mukaan 2.3:sen kannessa olisi hivenen paremman muotoiset palotilat kuin 2.0 kannessa mutta tuo on tosiaankin kylillä kuultua ja voi olla pa*ka puhettakin!
Foxbody turbo
Tonnarissa on kahta eri b 202 kansityyppiä eli on asymmetrisillä imukanavilla . Kannen valmistenumero on 752170. Tässä kannessa on irralliset öljynkiertoputket nokkalaakereille . Näitä kansia on 88 asti tonnareissa. Toinen kansi on varustettu symmetrisillä imukanavilla eli imukanavat ovat kumpikin saman kokoisia ja sen kannen numero on 9107376. Tästä kannesta on kahta eri mallia jossa vanhemmassa on irralliset öljyputket nokkalaakereille ja uudemman kannen öljykanavat on valussa. Sitten 212 mootori kannen numero 911535 eli 2.1 ruiskun kansi on samanlainen kuin 2,3 kansikin ja näistä kin on kahta eri versiota vanhempi virtaa kait vähemmän kuin uudempi versio tästä ei ole minulla speksejä mitä on uudemmassa parannettu . Varmaan kanavia ja 2,1 +2,3 kansissa on isommat imuventtiilit kuin 2,0 kansissa . Nokka-akseleita on näissä kansissa muutamia erinlaisia ja sen tarinan kerron kun saan lisää tietoa niistä.
85vm 202 koneessa taisi imunokka olla erinlainen kuin muissa 202 koneissa. Muistaakseni jotenkin niin, että venttiili aukeaa hieman aijemmin mutta toisaalta taas sulkeutuu aijemmin verrattuna muihin 202 koneiden imunokkiin. Aukioloaika sinällään taisi olla aikalailla sama kuin muissakin nokissa mutta siis vain hivenen aikaisemmin...Aika yksinkertaisesti sanottu mutta yksinkertainen on allekirjoittanutkin
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
Herätelläämpäs vanhaa topiikkia.
Onkos joku vaihtanu 2litraseen tonttuun 2.3:sen kantta ja imusarjaa ja mitenkä vaikutti?
Tuota kanttahan on satkuissa käytetty menestykkäästi mutta onko ero tonnareiden 2.0 ja 2.3 imusarjoissa samaa luokkaa mitä satkuissa 2.1:sen ja 2.0:n?
Ja ennen kaikkea sopiiko noiden 2.3:sten imusarjat suoraan tuollaiseen vm.86:seen. Toi kansihan lyheni jossain vaiheessa että imusarjahan olisi varmaan hyvä olla myös tota vanhempaa.
Noita 2.3sen imusarjohan luulis olevan tyrkyllä kun porukat on noita kansia haalinu satkuihin ja halkinaisten tilalle.
"Tuon tonnarin virittäminen olis vain pykälien mukaan paljon vapaampaa mitä tuon vähäpäästöisen ässän"
Onkos joku vaihtanu 2litraseen tonttuun 2.3:sen kantta ja imusarjaa ja mitenkä vaikutti?
Tuota kanttahan on satkuissa käytetty menestykkäästi mutta onko ero tonnareiden 2.0 ja 2.3 imusarjoissa samaa luokkaa mitä satkuissa 2.1:sen ja 2.0:n?
Ja ennen kaikkea sopiiko noiden 2.3:sten imusarjat suoraan tuollaiseen vm.86:seen. Toi kansihan lyheni jossain vaiheessa että imusarjahan olisi varmaan hyvä olla myös tota vanhempaa.
Noita 2.3sen imusarjohan luulis olevan tyrkyllä kun porukat on noita kansia haalinu satkuihin ja halkinaisten tilalle.
"Tuon tonnarin virittäminen olis vain pykälien mukaan paljon vapaampaa mitä tuon vähäpäästöisen ässän"
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Älkää hyvät ihmiset tuhlatko harvoja ehjiä 2.3-litrasten kansia!
Saksan pojat rääkkää vanhoilla öljyillä meidän tuomien koneiden kannet haölki ja vaihtokuntoon, joten pitäähän meillekin jotain varaosia!
Saksan pojat rääkkää vanhoilla öljyillä meidän tuomien koneiden kannet haölki ja vaihtokuntoon, joten pitäähän meillekin jotain varaosia!
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11