ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Mawerick kirjoitti:
jannevillepetteri kirjoitti:jos vuoden sisällä särkyy..
Miten niin "jos"? :lol:

Siis ihan vakavasti, kannattaa pitää se orkkis takakontissa mukana. Bilteman kasetteja on hajonnut aika monelta, myös minulta. Ei kestänyt kuin pari tuhatta kilometriä.
Näin minä olen ymmärtänyt..sitä vaan mielellään ostaa tietysti halvemman vaihtoehdon ja toivoo että juuri se yksilö kestäisikin ydinsodan..
Itseasiassa ei tarvitse edes Biltemasta tilata kun varasto huutaa nollaa..meidän paikallinen Tammer-Diesel oli ainut paikka mistä sitä täällä saa varaosaliikkeestä,245e.Motonet tais olla sama hinta.

No kestäis nyt pari viikkoa niin pakko kai se on ostaa toinen..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Melko ihmeellinen kapistus tämä jannevillepetterin tonnari. T5suiten stage1(+t7 modi) sisässä ja ahdot rupesi parin päivän ajelun jälkeen piikkaamaan(fuel cut asti ja heittelemään).

Testattu kahdella eri T7 mankulla -> ei apua
Testattu kahdella eri hukkiksen kellolla -> ei apua
Testattu pienelle peruspaineella -> ei apua
Testattu 1,5mm C reiällä -> ei apua

Ideat alkaa pikkuhiljaa loppumaan. Autossa tosiaan nämä väärät tulpat paikoillaan, voiko ne vaikuttaa noihin ahtoihin?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Koska ei löydy ongelma tuolta rautapuolelta. Olisiko mahdollista, ettei eculta mene tietoa mankulle (katkos tai huono kosketus) jossain liitoksessa, niin pätkii hetkittäin.

Ajattelin, ettei anna mankulle avautumiskäskyä, syystä tai toisesta. Ja tämä on vain villi arvaus.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja karg »

Tuli myös sama mieleen, että jos ECU:ssa se T7-modaus on vähän heikossa hapessa, niin josko se mankkuvenakaan ei sitten toimisi oikein.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Paitsi että eikö tuossa käytös olisi juuri päinvastainen eli ahtoja ei olisi? Kokeilleenpa toisella ECU:lla kuitenkin.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Perjantaina tulee se uus sytkä kassu ja laitetaan sit vielä varmuuden vuoksi ihan uudet 7 NGK:t..Ja kokeilen sit sitä toista ecua..Jos ei tämä auta niin sit nostan kädet pystyyn.. :roll:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

...Ja haen pois sun menopelin käsien alta. :D
Saabiton saabisti
#1470
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

just just..itseä saabistina pitävänä siitähän alkaisi armoton taistelu.. :wink: Ei luovuteta vähällä.. :)
Viimeksi muokannut JaniV, Pe Huhti 27, 2012 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Poistin turhan lainauksen. Ei lainata jos vastataan edelliseen viestiin! -JaniV
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
sepe2000
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 17:11
Paikkakunta: Rauma

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja sepe2000 »

j0ne kirjoitti:Melko ihmeellinen kapistus tämä jannevillepetterin tonnari. T5suiten stage1(+t7 modi) sisässä ja ahdot rupesi parin päivän ajelun jälkeen piikkaamaan(fuel cut asti ja heittelemään).

Testattu kahdella eri T7 mankulla -> ei apua
Testattu kahdella eri hukkiksen kellolla -> ei apua
Testattu pienelle peruspaineella -> ei apua
Testattu 1,5mm C reiällä -> ei apua

Ideat alkaa pikkuhiljaa loppumaan. Autossa tosiaan nämä väärät tulpat paikoillaan, voiko ne vaikuttaa noihin ahtoihin?
Onko testattu ilman ahtojen ohjausta, eli letku ahtimelta suoraan kelloon? Itse hukkaportti oletettavasti aukeaa sujuvasti ettei läppä jumita tms?
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

sepe2000 kirjoitti:
j0ne kirjoitti:Melko ihmeellinen kapistus tämä jannevillepetterin tonnari. T5suiten stage1(+t7 modi) sisässä ja ahdot rupesi parin päivän ajelun jälkeen piikkaamaan(fuel cut asti ja heittelemään).

Testattu kahdella eri T7 mankulla -> ei apua
Testattu kahdella eri hukkiksen kellolla -> ei apua
Testattu pienelle peruspaineella -> ei apua
Testattu 1,5mm C reiällä -> ei apua

Ideat alkaa pikkuhiljaa loppumaan. Autossa tosiaan nämä väärät tulpat paikoillaan, voiko ne vaikuttaa noihin ahtoihin?
Onko testattu ilman ahtojen ohjausta, eli letku ahtimelta suoraan kelloon? Itse hukkaportti oletettavasti aukeaa sujuvasti ettei läppä jumita tms?
Testasin aikaisemmin jo yhdistämällä C ja W letkut mankulta yhteen,meni peruspaineille,pelkkä W irti,ahtoi hulluna,samanlailla kun oli kaikki letkut kiinni..
Huomenna haen toisen ecun,tuli niin myöhään et olin jo töissä.Katsotaan onko sit siinä..Niin ja uus kassu paikalleen huomenna..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

j0ne kirjoitti:Melko ihmeellinen kapistus tämä jannevillepetterin tonnari. T5suiten stage1(+t7 modi) sisässä ja ahdot rupesi parin päivän ajelun jälkeen piikkaamaan(fuel cut asti ja heittelemään).

Testattu kahdella eri T7 mankulla -> ei apua
Testattu kahdella eri hukkiksen kellolla -> ei apua
Testattu pienelle peruspaineella -> ei apua
Testattu 1,5mm C reiällä -> ei apua

Ideat alkaa pikkuhiljaa loppumaan. Autossa tosiaan nämä väärät tulpat paikoillaan, voiko ne vaikuttaa noihin ahtoihin?
Painehan nousee kun ilma ei kierrä. Mites toi pako-osasto muuten? Jos CAN väylän ja suiten kanssa pääsee kii niin ois ihan mielenkiintoista tietää mihin suuntaan ahdo-adaptaatio on uiskennellut ja paljonko PWM duty on siinä kohdas ku piikkaa. Se T7 mankun kytkentä kannattaa vielä kattoo että sinne mankulle tosiaan tulee +12V ja PWM
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

No niin,vika on ratkaistu..Ja aiheuttaja oli DI-kasetti.. 8O
Entinen oli vuosimallia 95/50 eli alkuperäinen,pirun kauan tuo oli kestänyt..340tkm.. 8O
Miten lie tuo kasetti vaikutti tuohon yliahtamiseen?
Antoiko se nakutus signaalia eri tavalla,käskyä antaa lisää soppaa ja ahtoja..vai..?

Nyt on ne samat NGK 7 mitkä ei toiminu vanhalla kassulla,uudella ei ongelmaa..Noin 0.4bar peruspaineet,1.3bar piikkaa ja siitä ahtaa tasaisesti 1.1 ja alaspäin.
0.45bar peruspaineilla piikkasi 1.5bar,ei cuttia iskenyt mut ei tuo kytkin tykännyt ihan niin kovista ahdoista..yritän sillä selvitä muutaman kuukauden..

En tiedä mistä tehtaalta uusi kassu tuli,ei ainakaan SEM lukenut pohjassa,pelkkä saab ja tuotenumero..toivottavasti kestää..kuulemma vuoden takuu on..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Mulla teki joskus T5.2 trionicci poikineella kassulla että pelas pintakaasulla ok mutta kun lappu lattiassa ajo niin ahdot kimpoili siellä 1-1,5 bar välillä miten sattu eikä kulkenu mihinkään (siis vaikka ahtia oli niin kulku silti ku vaparilla).
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Vastaa Viestiin