Tonnarin varaosien hinta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Henna Makkonen
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19

Tonnarin varaosien hinta

Viesti Kirjoittaja Henna Makkonen »

Hei. Mitkä varaosat ovat yhteensopivia renkaiden lisäksi og-satkuissa ja tonnareissa?Entä mikä on tonnareiden uusien/käytettyjen varaosien hinta suhteessa og-satkuihin? Mielessä on käynyt jos hankkisin jonkun vanhemman tonnarin, mutta sen käyttökustannukset hieman pelottavat. Ajomukavuudessa tonnari pesee og-satkun mennen tulle, mutta vanhoihin satkuihin kuitenkin saa varaosia helposti ja suhteellisen edullisesti. Jotenkin tuntuu, että tonnareiden varaosat ovat melko kalliita ja käytettyjen osienkin saaminen on hieman vaikeampaa kuin satkuissa, vai olenko väärässä? :D
juhaz_619
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Su Maalis 01, 2009 09:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tonnarin varaosien hinta

Viesti Kirjoittaja juhaz_619 »

Niin siis en oikeen tiedä og satkun osien hinnoista mutta ei minun mielestäni tonnarin osat nyt mitään älyttömiä maksa jotkut osat maksaa mutta ne nyt maksaa toki muissakin autoissa jne... Mitä käytettyihin tulee niin täältä foorumilta kannattaa aina kysyä jos jollain on niitä minä ainakin olen monet osat täältä saanut romuttamoilla on mielestäni on tosi vähän tonnareita ainakin uusia korimalleja vanhoja löytyy kyllä ainakin tattarinsuolta...
Osan hintahan riippuu aina osasta mutta esim bensapumppu tonnariin motonetistä oliko se nyt 30€ ja fixukselta saa ämpäreineen päivineen koko roskan 201€ että sehän aina riippuu mistä ostaa ja mitä toivottavasti epäselvä tekstini toi jotain tietoa sinulle heh 8O
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: Tonnarin varaosien hinta

Viesti Kirjoittaja pevi »

En väittäisi tonnarin osia enää kovin kalliiksi verrattuna og900:een. Tekniikka, erityisesti sähköt on hieman monimutkaisempia verrattuna perus satkuun. 16 venttiilinen turbo satku onkin sitten jo samaa luokkaa.

Missään nimessä ei pidä lähteä vaihtamaan hyvää satkua alle vm 92 tonnariin. Vanhemmat tonnarit pesee satkun ruostumisessa mennen tullen, mutta uudemmat onkin sitten jo ihan eri luokkaa.

Käyttöautona tonnari on ehdoton hinta/laatusuhteeltaan verrattuna ihan mihin vaan merkkiin. Ja palstan tuella löytyy ratkaisut kiperimpiinkin pulmiin.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Vastaa Viestiin