Kenelläkään kokemusta Saabin hausta Ruotsista???
http://www.bytbil.com/
Tuossa osoittessa katselin Ruotsin autoja. Sieltä valitaan Beg personbilar
Jolloin pääsee autojen haku sivulle.
http://www.yleisavain.com/cgi-bin/autovero.pl
Ja tuossa yllä autoverolaskurin osoite.
http://www.iltalehti.fi/tsau/matkaajank ... talaskuri/
Ja tuossa yllä sitten valuuttalaskuri.
Vertailin itse Saa 9000:sta vm:-92 ja hinta eroa tuli 1500€:sta-3500€:oon Ruotsalaisen hyväksi, riippuen vertailtavan Suomiauton hinnasta.
Elikäs mielestäni hinta ero on jo sellainen että kannattaisi lähteä hakemaan autoa, ihan vain vaikka matkan vuoksi.
Saabi Ruottista!
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
On kokemusta, hain tässä pari viikkoa sitten itselleni tuon sigissä olevan '91 turbosatkunkin. Blocketista löytyi ilmoitus, ja auto pohjois-ruotsissa joten matkaa oli vain 250km suuntaansa. Myyjä suostui myös ottamaan euroja vastaan, niin ei tarvinnut rahaakaan vaihtaa.
Virallisista kuvioista sen verran, että muista pyytää alkuperäinen rekisteriote matkaan, ja kirjoittakaa kauppakirja jossa on merkittynä ko. auton alustanumero sekä myyjän ja ostajan allekirjoitukset nimenselvennyksineen.
Vaatimuksenmukaisuustodistuksesta käynee sitten ainakin satkuissa konepellin alta löytyvä tarra. Itse tuonti oli helppoa, ajoin vain ruotsin kilvillä tulliin, sain siirtokilvet ikkunoihin ja sitten tekemään veroilmoitusta ja rekisteröintikatsastusta. 1400e maksaneeseen '91 satkuuni tullee veroja noin 500-600e, joten hinta on vielä ihan kilpailukykyinen. Noita 16-venttiilisiä turboja ei muutenkaan suomessa paljoa löydy, eikä varsinkaan ilmastoinnilla.
Virallisista kuvioista sen verran, että muista pyytää alkuperäinen rekisteriote matkaan, ja kirjoittakaa kauppakirja jossa on merkittynä ko. auton alustanumero sekä myyjän ja ostajan allekirjoitukset nimenselvennyksineen.
Vaatimuksenmukaisuustodistuksesta käynee sitten ainakin satkuissa konepellin alta löytyvä tarra. Itse tuonti oli helppoa, ajoin vain ruotsin kilvillä tulliin, sain siirtokilvet ikkunoihin ja sitten tekemään veroilmoitusta ja rekisteröintikatsastusta. 1400e maksaneeseen '91 satkuuni tullee veroja noin 500-600e, joten hinta on vielä ihan kilpailukykyinen. Noita 16-venttiilisiä turboja ei muutenkaan suomessa paljoa löydy, eikä varsinkaan ilmastoinnilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Joo, ihan helppo homma tuoda itse ruotsista.
Muista tosiaan vaatia se rekisteriote mukaasi, sitä tarvitaan. Myyjälle voit yrittää vakuutella, että auto poistuu Ruotsin rekisteristä automaattisesti, kun se rekisteröidään Suomeen ja AKE palauttaa kilvetkin siinä vaiheessa Ruotsiin. AKE:lla ja Vägverketillä on tässä yhteistyösopimus. Usein kyllä myyjät haluavat, että lähetät kilvet postissa heti Suomesta. Tosin, jos ostat liikkeestä Tukholman alueelta, saattaa myyjä ajaa auton satamaan ja ottaa sitten siinä kilvet irti, jolloin ei ole ongelmia kilpien kanssa. Voit huoletta ajaa auton laivaan ilman kilpiä, myyjän vakuutus on voimassa vielä siinä vaiheessa.
Tonnarista löytyi muuten takaluukusta vaatimustenmukaisuusvakuutus.
Veroista sen verran, että ainakin minun mielestäni ovat tulleet alaspäin huomattavasti viimeisen puolen vuoden aikana. Alkaa ilmeisesti vaikuttamaan käytettyjen autojen hinnanlasku. Omasta -95 aerostani (1kk sitten tuotu), jossa mittarissa 111tkm ja suunnilleen kaikki varusteet, meni veroa 4,5keur.
Muista tosiaan vaatia se rekisteriote mukaasi, sitä tarvitaan. Myyjälle voit yrittää vakuutella, että auto poistuu Ruotsin rekisteristä automaattisesti, kun se rekisteröidään Suomeen ja AKE palauttaa kilvetkin siinä vaiheessa Ruotsiin. AKE:lla ja Vägverketillä on tässä yhteistyösopimus. Usein kyllä myyjät haluavat, että lähetät kilvet postissa heti Suomesta. Tosin, jos ostat liikkeestä Tukholman alueelta, saattaa myyjä ajaa auton satamaan ja ottaa sitten siinä kilvet irti, jolloin ei ole ongelmia kilpien kanssa. Voit huoletta ajaa auton laivaan ilman kilpiä, myyjän vakuutus on voimassa vielä siinä vaiheessa.
Tonnarista löytyi muuten takaluukusta vaatimustenmukaisuusvakuutus.
Veroista sen verran, että ainakin minun mielestäni ovat tulleet alaspäin huomattavasti viimeisen puolen vuoden aikana. Alkaa ilmeisesti vaikuttamaan käytettyjen autojen hinnanlasku. Omasta -95 aerostani (1kk sitten tuotu), jossa mittarissa 111tkm ja suunnilleen kaikki varusteet, meni veroa 4,5keur.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.