Bilteman DI-kasetti

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Kotitalli kirjoitti:Moro!

Mitehän tuollanen bilteman kasetti kävis 95:een 2,3 koneella. Vai onko punainen väri ainoa yhtäläisyys?

Utelias
Punaisen tilalle kokeilin aikoinaan mustaa ja yläkierroksilla sakkas :oops:
Tästä on paljon kirjoiteltu, joten tietoa löytyy haku- toiminnolla.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4213
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

mikkoimp kirjoitti:
Suabisti kirjoitti:Menekkiä on ollut, nimittäin kyselin tänään Bilteman postimyynnistä niin kaikki Kassut loppuneet ja tilaamalla 2-3viikon toimitusaika :roll:
ei niitä ole paljon vielä edes suomeen tullut, kyselin silloin vähän ennen kun tulivat niin sanoi että 17 muistaakseni on tulossa, eli ihan olematon määrä...
Nyt löytyi ainakin Hesan Biltemasta suoraan hyllystä kasettia. Vielä en ole laittanut kiinni.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Tuli tässä mieleen kun lueskelin näitä kasetti keskusteluja, mutta ei sattunut silmään, että onko -98 2.0t tonnarin di-kaseteilla yleensä kuinka pitkä käyttöikä? Kasetti on vaihdettu joku vuosi sitten ja uudella boksilla ajettu n. 150 000km, kilometrejä autossa nyt 350 000km.. Mietin että kannattaako hommata vara boksia konttiin, ei tuokaan nyt kuitenkaa aivan ilmainen ole, tietysti jos käytetyn hommais varalle..
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Omassa tonnarissa kesti alkuperäinen kasetti 240 tkm ja 12 vuotta kunnes alkoi prötäämään kovemmilla ahtopaineilla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
raimsshi
"Aero"
Viestit: 376
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 12:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja raimsshi »

Bilteman kasetti kesti käyttöä noin 2 viikkoa!

Ei varoitellut mitenkään, auto vain sammui kerrasta Lapin korpeen. Lisäksi laatu alkuperäiseen nähden on siten surkeaa, että kaksi tulppiin kiinni tulevista kumisista päistä irtoavat muusta kasetista ja vaihdettaessa niitä saa tonkia ruuvimeisselillä tulpista irti.

Yritin tänään viedä rikkinäistä kasettia Lappeenrannan Biltemaan. Ei kelvannut palauttaa postimyynnistä ostettua kasettia sinne. Kyllä voi olla harmia mokomasta palikasta, onneksi sentään oli vakuutus joka korvasi auton hinauksen, muuten saattaisi ketuttaa vielä enemmän.
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Oho, ei kuulosta hyvältä. Itekkin tommosta ajattelin omaan mut tiiä sitten
Ng900
aDe
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: La Loka 04, 2008 10:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja aDe »

Meidän helsingin myymälästä 9 myyty ja ainakaan vielä ei ole tullut palautuksia/valituksia. Ja kai voin sen verran paljastaa, että kiinasta tulevat. Omaan tonnariini ostoslistalla.
9-5 SC Aero -05 Chilliröd
9-3 2.0T Pre-aero Monté Carlo Edition
Ex: 9000 2.3t -95 cse
#5025
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kiinakasetin jättäisin hyllyyn. Suomalaiset on huonoja valittamaan huonosta laadusta joten myytyjä/palautettuja en kauhean vakavasti ottaisi, etenkin jos niitä on vasta pari kuukautta ollut myynnissä. Ei se hymyilytä jos hajoaa esim. 10tkm jälkeen kesken ajon ja tuhoaa katalysaattorin.
Orkkiksillakaan ei niin hyvä maine ole, mutta kyllä ne on 400 tuhattakin kestäneet..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja core2 »

Älkää hyvät immeiset kaikkia kiinassa valmistettuja jättäkö hyllyyn, tiedän meinaan, että ne joita kiinassa valmistetaan ÅMÅL'in lisenssillä ovat samoja kassetteja kuin ruotsissa valmistetut ja ne näyttävät niin pääli kuin sisäpuoleltakin aivan samanlaisilta yksi numero on niitten erona ja sen näkee vain avaamalla DI'n kertoo saabin taho.

Saattaahan siellä olla piraatti valmistajiakin.
Olen kuullut sen verran huhuilua, että bilteman ei olisi lisenssi kassetti.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Mistä sitä kukin tietää, että onko kiinan poika ottanut kopionsa alkupään ongelmakaseteista ongelmallisine komponentteineen ja nimenomaan lukenut niiden tiedot, vaiko myöhemmistä paremmista ja soveltanut niihin sitten toisaalta halpakomponentteja?

En mustamaalaa, ihmettelen vain. Tiedän mm. sen että Kiinassa valmistetaan esim. täydellisiä kopioita ja nimenomaan oivallisia esimerkkejä esim. SIG 229- pistoolista, kaikkine materiaalivalintoineen, lämpökäsittelyineen- sekä pintakäsittelyineen. Tiedän myös sen, että Kiinassa on valmistettu iät-ajat myös alkujaan umpitavarasta jyrsittyjä AK-47 runkoja, tai sitten peltirunkoisia AKM- klooneja mutta vahvemmalla pellillä joka laittaa epäilemään sitä että tietämys materiaalitekniikasta ja lämpökäsittelyistä on hakusessa mutta se korvataan tavaran vahvuudella.

Se nyt pointtina, että Kiinasta (tai Intiasta) tuleva ei automaattisesti ole paskaa, ja siihen on syytä pikkuhiljaa totutella. Sitä on tullut jo vuosikymmenen tai kaksi meille ennestään tutuilla tuotenimikkeillä, "Brändeillä".

Jäähän meille Joikhaaminen tai muu.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kiinasta tuleva ei ole paskaa, jos länsimaalainen on valvomassa ja vaatimassa paikan päällä että laatua myös tehdään. Tällöin niissä tapaa myös olla selvästi merkinnät länsimaisesta valmistajafirmasta (paitsi jos on laittomasti sekin kopsattu, yleensä kuitenkin jostain detaljista huomaa, valkoinen pahvilaatikko on klassinen). Liekö näin Bilteman kasetissa vai onko ns. merkittömiä?

Ei-lisensoidut halpakopiot = paskaa lähes poikkeuksetta, eikä tämänkään ketjun kokemukset noista Bilteman kaseteista kovin mairittelevia ole. Vähintäänkin kertovat laadunvalvonnan puutteesta kun täysin ala-arvoisia kasetteja on päässyt myyntiin asti. Ei paljoa lämmitä uusi kasetti takuuseen kun vanha on jättänyt tien päälle ja sulattanut katin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4213
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Jepjep. Reilun kuukauden ja kolmisen tuhatta kilsaa se kesti ennen kuin alkoi röpäämään ahtojen noustessa. Orkkis kiinni taas ja hyvin toimii.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Noihan on tosi hyvä takakonttikasetteja, hyvällä tuurilla tuo reissusta kotiin kun se paikallaan oleva joskus pettää :)
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja sarka »

Vartti keskustassa ajelua, 5min kaupassa ja autoon
-> kone hörähti eka startilla, toisella ei yrittänytkään

Hinailu tallille ja mitäs mitäs

[url]hhttp://sarka.kapsi.fi/img/SAAB/9000/NRZ/21052012459.jpg[/url]

http://sarka.kapsi.fi/img/SAAB/9000/NRZ/21052012460.jpg

http://sarka.kapsi.fi/img/SAAB/9000/NRZ/21052012461.jpg



Onko muilla käynyt näin? :lol:

EDIT: tämä on siis SEMin kasetti, pitänee tilailla bilteemasta uusi tilalle

EDIT2: haisee muuten mielettömän pahalle, meni hanskatkin roskiin :lol:

EDIT3: korjasin urlit uudelle palvelimelle
Viimeksi muokannut sarka, To Marras 14, 2013 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Mistä sen tietää onko SEM:iä vai jotain muuta? Lukeeko kasetissa ihan merkki? Itse tilasin noin kuukausi sitten paikallisesta Tammer Dieselistä kassun kun rupesi stage1:llä oireilemaan..yliahtoi..
Entinen olikin orggis..

Mietin vaan kun ei lue kasetissa muuta kuin SAAB pohjassa..

Juttelin myyjän kanssa noista Bilteman kassuista mut hinnat olivat nii eri luokkaa (biltema 109e/Tammer Diesel 260e) et ei uskonut et olisi samaa tavaraa..ainakaan myyntikate ei ollut järin suuri heidän tavaralla..
Mainitsi jonkun firman minkä kautta tilasivat mut en muista tähän hätään..saattaa se paketissa lukea..

Toivottavasti kestää..Ettei käy niinkuin Sarkalle..Ainakin ihan napakat ne "tulpanjohdon" kumit oli..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin