Bilteman DI-kasetti

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja sarka »

jannevillepetteri kirjoitti:Mistä sen tietää onko SEM:iä vai jotain muuta? Lukeeko kasetissa ihan merkki?
Kasetissa lukee SEM lähellä muita numerosarjoja ja merkkejä.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
rami22

.

Viesti Kirjoittaja rami22 »

.
Viimeksi muokannut rami22, To Kesä 13, 2013 04:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kasetin korkeajännitepuolen elektroniikka vanhenee eikä tuota enää yhtä voimakasta kipinää jolloin alkaa misfiret kun sylinteritäyttö on kunnolla ahdettu. Ei mitään tekemistä akkujännitteen säätökyvyn kanssa.

Jatkona, halvoista komponenteista tehdyt kopiokasetit sitten toimii vielä lyhyemmän aikaa tai epävarmasti.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
rami22

.

Viesti Kirjoittaja rami22 »

.
Viimeksi muokannut rami22, To Kesä 13, 2013 04:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja core2 »

Alkuperäisten DI Kasettien valmistus tapahtuu SEM AB'llä Åmål'issa ja SEM AB:llä Suzhou'ssa kiinassa Onko kasetti valmistettu Åmålissa vai Suzhoussa selviää vain yhden numeron erolla täysin avatusta kasetista, kumpienkin kasettien valussa kasetin kannen alapuolella pitää näkyä SEM AB sekä iso S-kirjain + numero.

Saab on itse sanonut, että laadun tarkkailu tehtiin ruotsista käsin, enkä ole minäkään kuullut, että kiinassa valmistettu olisi ollut huonompi.

Bil-teman kasetteja ei valmisteta näissä kummassakaan paikassa tämä oli vastaus saabilta kun kysäsin.

Kasetin toimivuuteen vaikuttaa erikoisesti kolme asiaa (tämä saabin mukaan) tulpat, kunnollinen virran saanti ja maadoitus.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Tuleeko kasetin maadoitus johtosarjan kautta? Kiinnitysruuvien kauttahan se on koneessa kiinni, mutta kai sille oma on?
M97CSB234EFM57001 RE85
rami22

.

Viesti Kirjoittaja rami22 »

.
Viimeksi muokannut rami22, To Kesä 13, 2013 04:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Näköjään mulle tilasivat Performance Parts Saab paikasta kassun(paketissa luki),olisko se sit parts for saab kaupasta..en tiedä tarkalleen..Toivottavasti kestää..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja sarka »

Noniin, biltsun kasetti kiinni ja saabismi starttasi nätisti. Eikä tarvinnut sahata, kuten aiemmin aina pari sekuntia, lienee tosin ennemmin uusien (bilteman) tulppien kuin kasetin ominaisuus. Pitänee vielä vilkaista mittarilukema ja laittaa tänne ylös (215 370 mailia), niin nähdään kauanko kestää :twisted:

Semmoinen huomio kasetista, ettei tullut uusia muovirinkuloita niiden varsien ympärille. Ja että kiinalainen (vai ruotsalainen?) oli unohtanut liittimen toiselta kiinnitysruuvilta kierteet vastakappaleesta... :roll:

Pysyypä tuo läjässä yhdelläkin :lol:
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Eilen kävin hakemassa Espoon Biltemasta kasetin ja panin heti tulille. Tyhjäkäyntiseilaaminen loppui, vedon ajoittainen puutuminen loppui, moottorin täydellinen kuoleminen täyskaasukiihdytyksessä korkeilla paineilla loppui. Oli siinä vanhassa ilmeisesti jotain vikaa...
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
rami22

.

Viesti Kirjoittaja rami22 »

.
Viimeksi muokannut rami22, To Kesä 13, 2013 04:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Eiks se neste ole vaan jäähdytystä varten..sitä en tiedä mistä se koostuu..Meinasitko et vanhan korjaisi? Luulis kai sen onnistuvan jos komponenttejä löytyy ja pienelektroniikka taidot hyppysissä..siinähän sitä bisnes vainua jo oliskin.. :roll:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Se on muuntajaöljyä jäähdytystä ja eristystä varten, ja on melkoisen myrkyllistä arseenipitoista tavaraa. Kärynnyttä kasettiakaan ei kannata erityisemmin nuuhkia, eipä sillä että haju edes siihen houkuttelisi.
cc
"Viggen"
Viestit: 539
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja cc »

rami22 kirjoitti:mikäs siinä kovissa ahdoissa kasetin hajottaa?
No juuri ne kovat ahdot. Korkeampi paine palotilassa vastustaa kipinän syntymistä niin että puolasta pitää saada ulos korkeampi jännite jotta kipinä hyppää. Korkeampi jännite taas taas saa puolan lämpenemään/rasittumaan enemmän.
Sama vaikutus on liian suurella tulpan kärkivälillä.
Korjaamokäsikirjan mukaanhan kärkiväli 1,0 mm -0 +0,1 eli 1,0 ja max 1,1 mm.

Jossain vanhassa autotekniikkakirjassa muistan nähneeni jonkun kaavankin miten paljon kärkiväliä pitää pienentää jos puristussuhdetta nostetaan jostain jonnekin ja kipinä halutaan ulos samalla jännitteellä kuin alkuperäisillä puristuksilla.
Trionicin kanssa en tiedä voiko, pitääkö tai saako laskea alle millin, mutta yli 1,1 mm ei ainakaan ole hyväksi.

Toki komponentit vanhenee muutenkin ja "sulaa" lopullisesti just kovempaan vetoon.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Bilteman DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Niin itsellä kans se yliahtaminen johtui kasetista,onko se sama ilmiö jos pakopuolella on tukosta niin myös silloin yliahtaminen toteutuu?

Miun tonnariin ehdotettiin sitäkin vaihtoehtoa,kasetti se sit loppujen lopuksi oli..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin