Kasetissa lukee SEM lähellä muita numerosarjoja ja merkkejä.jannevillepetteri kirjoitti:Mistä sen tietää onko SEM:iä vai jotain muuta? Lukeeko kasetissa ihan merkki?
Bilteman DI-kasetti
Re: Bilteman DI-kasetti
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Bilteman DI-kasetti
Kasetin korkeajännitepuolen elektroniikka vanhenee eikä tuota enää yhtä voimakasta kipinää jolloin alkaa misfiret kun sylinteritäyttö on kunnolla ahdettu. Ei mitään tekemistä akkujännitteen säätökyvyn kanssa.
Jatkona, halvoista komponenteista tehdyt kopiokasetit sitten toimii vielä lyhyemmän aikaa tai epävarmasti.
Jatkona, halvoista komponenteista tehdyt kopiokasetit sitten toimii vielä lyhyemmän aikaa tai epävarmasti.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Bilteman DI-kasetti
Alkuperäisten DI Kasettien valmistus tapahtuu SEM AB'llä Åmål'issa ja SEM AB:llä Suzhou'ssa kiinassa Onko kasetti valmistettu Åmålissa vai Suzhoussa selviää vain yhden numeron erolla täysin avatusta kasetista, kumpienkin kasettien valussa kasetin kannen alapuolella pitää näkyä SEM AB sekä iso S-kirjain + numero.
Saab on itse sanonut, että laadun tarkkailu tehtiin ruotsista käsin, enkä ole minäkään kuullut, että kiinassa valmistettu olisi ollut huonompi.
Bil-teman kasetteja ei valmisteta näissä kummassakaan paikassa tämä oli vastaus saabilta kun kysäsin.
Kasetin toimivuuteen vaikuttaa erikoisesti kolme asiaa (tämä saabin mukaan) tulpat, kunnollinen virran saanti ja maadoitus.
Saab on itse sanonut, että laadun tarkkailu tehtiin ruotsista käsin, enkä ole minäkään kuullut, että kiinassa valmistettu olisi ollut huonompi.
Bil-teman kasetteja ei valmisteta näissä kummassakaan paikassa tämä oli vastaus saabilta kun kysäsin.
Kasetin toimivuuteen vaikuttaa erikoisesti kolme asiaa (tämä saabin mukaan) tulpat, kunnollinen virran saanti ja maadoitus.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Bilteman DI-kasetti
Tuleeko kasetin maadoitus johtosarjan kautta? Kiinnitysruuvien kauttahan se on koneessa kiinni, mutta kai sille oma on?
M97CSB234EFM57001 RE85
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Bilteman DI-kasetti
Näköjään mulle tilasivat Performance Parts Saab paikasta kassun(paketissa luki),olisko se sit parts for saab kaupasta..en tiedä tarkalleen..Toivottavasti kestää..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Bilteman DI-kasetti
Noniin, biltsun kasetti kiinni ja saabismi starttasi nätisti. Eikä tarvinnut sahata, kuten aiemmin aina pari sekuntia, lienee tosin ennemmin uusien (bilteman) tulppien kuin kasetin ominaisuus. Pitänee vielä vilkaista mittarilukema ja laittaa tänne ylös (215 370 mailia), niin nähdään kauanko kestää
Semmoinen huomio kasetista, ettei tullut uusia muovirinkuloita niiden varsien ympärille. Ja että kiinalainen (vai ruotsalainen?) oli unohtanut liittimen toiselta kiinnitysruuvilta kierteet vastakappaleesta...
Pysyypä tuo läjässä yhdelläkin
Semmoinen huomio kasetista, ettei tullut uusia muovirinkuloita niiden varsien ympärille. Ja että kiinalainen (vai ruotsalainen?) oli unohtanut liittimen toiselta kiinnitysruuvilta kierteet vastakappaleesta...
Pysyypä tuo läjässä yhdelläkin
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Bilteman DI-kasetti
Eilen kävin hakemassa Espoon Biltemasta kasetin ja panin heti tulille. Tyhjäkäyntiseilaaminen loppui, vedon ajoittainen puutuminen loppui, moottorin täydellinen kuoleminen täyskaasukiihdytyksessä korkeilla paineilla loppui. Oli siinä vanhassa ilmeisesti jotain vikaa...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Bilteman DI-kasetti
Eiks se neste ole vaan jäähdytystä varten..sitä en tiedä mistä se koostuu..Meinasitko et vanhan korjaisi? Luulis kai sen onnistuvan jos komponenttejä löytyy ja pienelektroniikka taidot hyppysissä..siinähän sitä bisnes vainua jo oliskin..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Bilteman DI-kasetti
Se on muuntajaöljyä jäähdytystä ja eristystä varten, ja on melkoisen myrkyllistä arseenipitoista tavaraa. Kärynnyttä kasettiakaan ei kannata erityisemmin nuuhkia, eipä sillä että haju edes siihen houkuttelisi.
Re: Bilteman DI-kasetti
No juuri ne kovat ahdot. Korkeampi paine palotilassa vastustaa kipinän syntymistä niin että puolasta pitää saada ulos korkeampi jännite jotta kipinä hyppää. Korkeampi jännite taas taas saa puolan lämpenemään/rasittumaan enemmän.rami22 kirjoitti:mikäs siinä kovissa ahdoissa kasetin hajottaa?
Sama vaikutus on liian suurella tulpan kärkivälillä.
Korjaamokäsikirjan mukaanhan kärkiväli 1,0 mm -0 +0,1 eli 1,0 ja max 1,1 mm.
Jossain vanhassa autotekniikkakirjassa muistan nähneeni jonkun kaavankin miten paljon kärkiväliä pitää pienentää jos puristussuhdetta nostetaan jostain jonnekin ja kipinä halutaan ulos samalla jännitteellä kuin alkuperäisillä puristuksilla.
Trionicin kanssa en tiedä voiko, pitääkö tai saako laskea alle millin, mutta yli 1,1 mm ei ainakaan ole hyväksi.
Toki komponentit vanhenee muutenkin ja "sulaa" lopullisesti just kovempaan vetoon.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Bilteman DI-kasetti
Niin itsellä kans se yliahtaminen johtui kasetista,onko se sama ilmiö jos pakopuolella on tukosta niin myös silloin yliahtaminen toteutuu?
Miun tonnariin ehdotettiin sitäkin vaihtoehtoa,kasetti se sit loppujen lopuksi oli..
Miun tonnariin ehdotettiin sitäkin vaihtoehtoa,kasetti se sit loppujen lopuksi oli..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-