Check engine vikakoodi imuilma lämpöanturi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Jammer
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 16:44
Paikkakunta: Espoo

Check engine vikakoodi imuilma lämpöanturi

Viesti Kirjoittaja Jammer »

Potilas on Saab 9000 2.0T LPT Automaatti MY1997

Saabi alkoi antamaan check engine valoa vikakoodi 3
Eli imuilman lämpöanturi vikaa.

Ostin käytetyn anturin ja iskin kiinni ja nollasin vikakoodit 15min ajon jälkeen iski jällein saman koodin. Tietääkö kukaan mitä vastus arvoja pitäisi anturista irtoa, että voisin katsoa onko molemmat rikki vai vika jossian muualla?

Ei raaskisi ostaa uutta marmoritiskillä 105e ja motonetista eikä fiksuksesta vastaavaa saa.

Jos anturi ok kunnossa mitä vähän epäilen mistä vikaa etsimään? Katsoo ettei ole imuvuotoja voiko mahdollisesti lambda olla rikki?
Saab 900 Special
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Check engine vikakoodi imuilma lämpöanturi

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ne johdothan on niin naurettavan ohuet ja taittuu siitä liittimen jälkeen heti että voi epäillä ihan johto-ongelmaakin tai maadoitusta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Check engine vikakoodi imuilma lämpöanturi

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Mulla teki samaa oiretta viime viikolla.4-5 kertaa nollasin ja putsasin liittimen,välillä sammui itsestään ajossa.Nyt on pysynyt poissa jo melkein viikon..Pitääkin katsella tarkasti ne piuhat jos vielä syttyy..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Jammer
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 16:44
Paikkakunta: Espoo

Re: Check engine vikakoodi imuilma lämpöanturi

Viesti Kirjoittaja Jammer »

jannevillepetteri kirjoitti:Mulla teki samaa oiretta viime viikolla.4-5 kertaa nollasin ja putsasin liittimen,välillä sammui itsestään ajossa.Nyt on pysynyt poissa jo melkein viikon..Pitääkin katsella tarkasti ne piuhat jos vielä syttyy..
Miten se vikakoodi voi itsestään kadota ilman nollausta? Eikö se pidä AINA nollatta jos joku vikakoodi on ilmennyt

Pitää kokeilla noita liittimien putsailua. Itsellä tosiaan alko tämä oireilu tällä viikolla juuri näillä lämpimillä keleillä.
Saab 900 Special
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
smeq
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Ti Huhti 14, 2009 23:25
Paikkakunta: Ulvila

Re: Check engine vikakoodi imuilma lämpöanturi

Viesti Kirjoittaja smeq »

CE ei pala ajossa jos vika ei ole päällä. Eli siis sammuu jos/kun vika poistuu (ainakin omien kokemusten perusteella).
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Jammer
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 16:44
Paikkakunta: Espoo

Re: Check engine vikakoodi imuilma lämpöanturi

Viesti Kirjoittaja Jammer »

Kattelin noi anturit läpi
Niin käytetty anturi minkä ostin niin siinä ei kulje mitään virtaa
ja vanhassa on menee 1,4kohmia

Imuvuotoja ei löytynyt johdotki näytti hyviltä. Tiedä sitten pitäiskö uus anturi ostaa taas ja katsoa jos vika korjaantuu
Saab 900 Special
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Check engine vikakoodi imuilma lämpöanturi

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Anturi antaa 2,1-2,9 kohm 20 asteen lämpötilassa eli vanha on enemmän kunnossa kuin se mykkä yksilö.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Jammer
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 16:44
Paikkakunta: Espoo

Re: Check engine vikakoodi imuilma lämpöanturi

Viesti Kirjoittaja Jammer »

1,7kohmia antaa kiinni olessa anturi ja Ecun navasta mitattuna 2kohmia.
Se reagoi 10ohmia käyntiin kierroksilla vs tyhjäkäynti nopeus.
5v signaali jännite tulee eculta anturille.

Voisko mahdollisesti ecussa olla vika?
Saab 900 Special
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Check engine vikakoodi imuilma lämpöanturi

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei niitä voi kytkettynä mitata ellet tiedä mikä on ecun sisäinen kytkentä.

Mittaa anturi irrallaan ja sitten liitettynä, ecu irti ja ecun kantaliittimeltä oikeista pinneistä (signaali 46 ja toinen maassa) näkyykö anturi mittarille vai ei. En usko ecuvikaan kun sellaista ei ole tullut yhtään vastaan.
Tarkista myös ettei kantaliittimen pinnejä ole painuneena sisäänpäin ja liitos olisi siksi huono, niitä kyllä on tullut vastaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Jammer
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 16:44
Paikkakunta: Espoo

Re: Check engine vikakoodi imuilma lämpöanturi

Viesti Kirjoittaja Jammer »

vesa67 kirjoitti:Ei niitä voi kytkettynä mitata ellet tiedä mikä on ecun sisäinen kytkentä.

Mittaa anturi irrallaan ja sitten liitettynä, ecu irti ja ecun kantaliittimeltä oikeista pinneistä (signaali 46 ja toinen maassa) näkyykö anturi mittarille vai ei. En usko ecuvikaan kun sellaista ei ole tullut yhtään vastaan.
Tarkista myös ettei kantaliittimen pinnejä ole painuneena sisäänpäin ja liitos olisi siksi huono, niitä kyllä on tullut vastaan.
Ei mitattu tietenkään ecu kytkettynä paitsi signaali arvo.
Meinaat että itse liittimessä olisi mahdollisesti pinnit painuneena?
Itse ecun pinnit on ainakin ok kunnossa
Saab 900 Special
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Jammer
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 16:44
Paikkakunta: Espoo

Re: Check engine vikakoodi imuilma lämpöanturi

Viesti Kirjoittaja Jammer »

Sain kolmannen käytetyn anturin mikä anto vähän parempia lukemia kun mun alkuperäinen.
Iskin kiinni ja kävin ajaa 20km lenkin koneen lämpimäksi ja vikaa ei ilmennyt eli oma anturi oli kuitenkin rikki.
Saab 900 Special
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Vastaa Viestiin