tonnari ei lähde käyntiin
tonnari ei lähde käyntiin
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen!
Eli tuossa pari viikkoa takaperin porsi kannentiiviste tonnarista. Tiivisteen vaihdoin ilman ongelmia, mutta auto ei lähtenyt vaihdon jälkeen enää käyntiin. Jako on kohdillaan, toista DI-kasettia kokeiltu, bensaaki tuntus saavan ku tulpat kastuu. Normaalisti startatessa ei oikeen ees yritä, kaasu pohjassa yrittää vähä. Oisko kenelläkään heittää neuvoa? kiitos jo etukäteen! Ja autohan on -94 2.3 matalapaine turbo tonnari.
Eli tuossa pari viikkoa takaperin porsi kannentiiviste tonnarista. Tiivisteen vaihdoin ilman ongelmia, mutta auto ei lähtenyt vaihdon jälkeen enää käyntiin. Jako on kohdillaan, toista DI-kasettia kokeiltu, bensaaki tuntus saavan ku tulpat kastuu. Normaalisti startatessa ei oikeen ees yritä, kaasu pohjassa yrittää vähä. Oisko kenelläkään heittää neuvoa? kiitos jo etukäteen! Ja autohan on -94 2.3 matalapaine turbo tonnari.
Re: tonnari ei lähde käyntiin
Toivottavasti kaikki johtosarjan liittimet ja maadoitukset on kiinni kannen ympäriltä ja alipaineletkut paikallaan ?
Ootko koittanut starttipilottia sumuttaa imusarjaan startatessa jos se kuitenkin on polttoaineen puutetta, bensaa voi tulla mutta liian vähäisellä paineella ?
Ootko koittanut starttipilottia sumuttaa imusarjaan startatessa jos se kuitenkin on polttoaineen puutetta, bensaa voi tulla mutta liian vähäisellä paineella ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: tonnari ei lähde käyntiin
johdot ja maadotukset tarkistelin, alipaineletkut vois huomena katsoa kunnolla läpi. Pitääpä koittaa sitä starttipilottiakin.
Re: tonnari ei lähde käyntiin
ei helkkarissa startti pilottia !!!
kajahtaa vielä koko pata
crc brankler (jarru osien puhdistus aine) painepulloon ja hyvin ohkaisena sumuna
ajaa ihan saman asian.
eikä aiheuta moottori vauriota.
syttyminen tapahtuu huomattavasti rauhallisemmin.
pilotti "räjähtää" sylinterissä ja aiheuttaa erittäin herkästi mäntä/kiertokanki vaurioita
samalla sitten hajoaa kansikin
kajahtaa vielä koko pata
crc brankler (jarru osien puhdistus aine) painepulloon ja hyvin ohkaisena sumuna
ajaa ihan saman asian.
eikä aiheuta moottori vauriota.
syttyminen tapahtuu huomattavasti rauhallisemmin.
pilotti "räjähtää" sylinterissä ja aiheuttaa erittäin herkästi mäntä/kiertokanki vaurioita
samalla sitten hajoaa kansikin
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: tonnari ei lähde käyntiin
Mitäs varten tuollaista tuotetta sitten on olemassa ? Ja käyttöalueeksi luetellaan 2-4tahtiset koneet ja dieselit, poislukien kuuraketit
Tosin vaihtoehtoaineena breake cleaner on paremmin hyllyssä eli itse kyllä käyttäisin sitä sijaan, kiitos vinkistä
Tosin vaihtoehtoaineena breake cleaner on paremmin hyllyssä eli itse kyllä käyttäisin sitä sijaan, kiitos vinkistä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: tonnari ei lähde käyntiin
Itse tullut täällä maalla päin lähinnä noihin valmetteihin ynnä muihin romuihin tuota pilottia käytettyä..oikeestaan työkoneisiin vaan..
On noissa vanhoissa dieseleissä niin kovat puristukset ja aina huonot akut et talvella lähtee mukavasti pilotin avustamana..![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
On noissa vanhoissa dieseleissä niin kovat puristukset ja aina huonot akut et talvella lähtee mukavasti pilotin avustamana..
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: tonnari ei lähde käyntiin
pilotin historiaa en tunne.
mutta eiköhän aine ole keksintö ajalta kun koneet olivat patarautaa,turboista ei ollut tietoakaan ja lohkolämppärinä toimi kosaani taikka puhalluslamppu eli vuodelta sirppi ja vasara.
koneiden tikkuuskin oli vähän mitä sattui niin tarvitsi hyvin herkästi syttyvää ainetta kaveriksi että ne ylipäätään sai käyntiin pikku pakkasella.
monet varmaan kuulleet tarinoita kun valmetti höräytettiin käyntiin niin että tuli metrin liekit pakoputkesta (ai että kun siellä välissä olisi turbo asustanut)
wihurin asentaja kertoi kuinka oli mennyt laittamaan konettä käyntiin kun asiakas oli pilottia käyttänyt. no 10 pillarista oli räjäytetty kampurakin mutkalleja ja yli 100 000 € remontti aiheutettu.kumma juttu kun ei lähtenyt enään tulille ilman uutta konetta.
crc bränker on oikein oivaa ainetta mutta ei todellakaan lähestulkoonkaan niin räjähdys herkkää mutta ohkasena sumuna erittäin hyvin syttyvää ainetta.
tällä aineella tyli laiteltua 6:tos pillaria käyntiin joka juuttaan aamu viime talvena kun ei oikein indikaattorit pelittänyt siinä vaan niin vaan lähti tulille ilman lohkolämppäriä taikka webastoa joka aamu
joten hyvä sumupullo (omasta paukkupullostaan ei tule ulos riittävänä sumuna eli tarvitsee paine ruisku pullon jossa saa säädettyä sumua) bäränker sinne ja ei ku ruiskuttamaan
nyt meni kyllä pikkuisen offiksi mutta menkööt.
mutta eiköhän aine ole keksintö ajalta kun koneet olivat patarautaa,turboista ei ollut tietoakaan ja lohkolämppärinä toimi kosaani taikka puhalluslamppu eli vuodelta sirppi ja vasara.
koneiden tikkuuskin oli vähän mitä sattui niin tarvitsi hyvin herkästi syttyvää ainetta kaveriksi että ne ylipäätään sai käyntiin pikku pakkasella.
monet varmaan kuulleet tarinoita kun valmetti höräytettiin käyntiin niin että tuli metrin liekit pakoputkesta (ai että kun siellä välissä olisi turbo asustanut)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
wihurin asentaja kertoi kuinka oli mennyt laittamaan konettä käyntiin kun asiakas oli pilottia käyttänyt. no 10 pillarista oli räjäytetty kampurakin mutkalleja ja yli 100 000 € remontti aiheutettu.kumma juttu kun ei lähtenyt enään tulille ilman uutta konetta.
crc bränker on oikein oivaa ainetta mutta ei todellakaan lähestulkoonkaan niin räjähdys herkkää mutta ohkasena sumuna erittäin hyvin syttyvää ainetta.
tällä aineella tyli laiteltua 6:tos pillaria käyntiin joka juuttaan aamu viime talvena kun ei oikein indikaattorit pelittänyt siinä vaan niin vaan lähti tulille ilman lohkolämppäriä taikka webastoa joka aamu
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
joten hyvä sumupullo (omasta paukkupullostaan ei tule ulos riittävänä sumuna eli tarvitsee paine ruisku pullon jossa saa säädettyä sumua) bäränker sinne ja ei ku ruiskuttamaan
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
nyt meni kyllä pikkuisen offiksi mutta menkööt.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: tonnari ei lähde käyntiin
Eipä oo vieläkään lähteny käyntiin. Aattelin vikakoodit katella läpi nii minkälaisella laitteella niitä saa luettua? Puristuspaineita mittaillesa huomasin että 3 ja 4 sylinterien tulpat ei ole yhtä märkiä kuin 1 ja 2 sylinterien tulpat. Voiko tuosta päätellä jotain vikaa?
Re: tonnari ei lähde käyntiin
onhan suutinten johdot oikein ?
Ja jos nyt vielä kerran ehdottaisin että bensan puutetta tuo on, onko pumpulle tehty mitään ?
Ja jos nyt vielä kerran ehdottaisin että bensan puutetta tuo on, onko pumpulle tehty mitään ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: tonnari ei lähde käyntiin
pumpulle ei tehty mitään, pitää mittua vielä nuo bensan paineet.
Re: tonnari ei lähde käyntiin
Mulla oli escortissa juuri samanlaista ongelmaa, että kaasupohjassa yritti vähän. Viaksi paljastui yhden hampaan verran väärä jako..
Re: tonnari ei lähde käyntiin
jaosta vielä: Montako niittiä jää ketjupyörin keskimerkkien väliin kun ovat linjassa tasoon nähden?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: tonnari ei lähde käyntiin
Pahasti on jako pielessä jos ei käyntiin lähde, useamman kerran on korjattu hampaalla pielessä oleva ajoitus ja kone on käynyt lähes normaalisti.
j0nelle vastaus : 15
j0nelle vastaus : 15
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: tonnari ei lähde käyntiin
15 niittiä jää väliin ja jako tarkistettu moneen kertaan. Bensanpaineet oli kohillaan ja suuttimet toimi.
Re: tonnari ei lähde käyntiin
Oot varmaan jo kattonu, että kaikki tulpat antaa kipinää?
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224