Saappi nykii ja täristää

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
gaalix
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Touko 08, 2012 04:59

Saappi nykii ja täristää

Viesti Kirjoittaja gaalix »

Kulkine on siis -95 CSE 2T tonnari jolla ajettu 311000, pintakaasulla nykii muttei sillon kun kiihdyttää tai on moottorijarrutuksella, voisiko johtua tulpista kun edellinen omistaja oli vaihtanut Boschin tulpat?

Ja toinen on kun vauhti nousee yli 80/km tunnissa niin pirunmoisesti täristää rattia ja autoa muutenkin, jotenkin tuntuu ettei renkaiden epätasapainosta ainakaan johdu, sama homma kuin nykimisessä: kun kiihdyttää niin ei täristä.

Mistähän voisi vikaa alkaa hakeen?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saappi nykii ja täristää

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Tulpiksi NGK BCPR7ES-11

Ilmavuotoja voisit etsiä, jos tuo kuulostaa laihalta seokselta pienellä läppäkulmalla. Sytkäkasetti ei ole syypää jos ei nyi ahtopaineilla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Saappi nykii ja täristää

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Mulla hävisi sellainen pieni nykiminen tasakaasulla kun laitoin polttoainejärjestelmän puhdistus aineen noin 10-15litraa jäljellä olevaan tankilliseen..tais olla equick molye tai jotain..

Yhteen toisen merkkiseen ajoin joskus kolme purkillista ennenkuin nykiminen hävisi,mut mitään muuta ei tarttenut tehdä..

Oletko varma ettei johdu renkaista? Itsellä teki aivan samaa oiretta kun oli tasapainotuksessa heittoa ja vielä kiinalaiset kakka renkaat.. :oops: Renkaassa on se tietty ominaisuus kun se kuluu lähelle lainsäädännön rajoja niin se on huomattavasti vaikeampi saada tasapainoon ettei se täristäisi..
Vaikuttaako jarrutus tärinään? Voiko sulkea pois vaihtoehdon et jarru hieman laahaisi edessä ja täristäisi sen takia..
Halvin ratkaisu varmaan se tasapainotus käydä läpi..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
gaalix
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Touko 08, 2012 04:59

Re: Saappi nykii ja täristää

Viesti Kirjoittaja gaalix »

No SAATTAAHAN se renkaistakin olla kiinni, siksi vaan epäilyttää kun kiihdyttäessä ei täristä, ympyrät on hyvässä iskussa, pintaa reilusti.

Täytyypä lirauttaa sitä putsiainetta josko tuo auttaisi nykimiseen.
Mistä niitä ilmavuotoja voisi katella? meinaatko alipaine, ja muita letkuja?

Onko siitä 'virallista' kokemusta kellään että muu kuin NGK tulppa tekee häijyä saabille?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saappi nykii ja täristää

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ilmavuodot imusarjan puolella eli kaikki siin kiinni olevat alipaineletkut ja muut reitit mistä voi tulla liikaa ilmaa läpän ohi.

Tuo on aivan turhan yleistä puhua NGK ja Bosch tulpista. Niitä malleja taitaa olla satoja ellei tuhansia.
Muutamasta turbokoneesta olen löytänyt jotku Boshin ja Championin tulpat (enkä muista tyyppiä, ilmeisesti jonkin järjestelmän mukaan yhteensopivat) jotka aiheutti nakutusvaroituksia Trionicille. Edellämainittuihin NGK:n seiskatulppiin siirtyminen poisti ongelmat.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Saappi nykii ja täristää

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Mulla on pari kolme kertaa lähtenyt se musta letku irti,joka sijaitsee venttiilikopalta imusarjalle,paksumman vaahtomuovin sisällä kulkeva..joku huohotus ilmeisesti..Silloin tekee outoa nykimistä ja tyhjäkäynti ei ollut tasainen.
Kovempien kiihdytyksien jälkeen tuo lähti muutaman kerran..oli niin löysä letkunpää imusarjan nipan päästä..kantsii tsekata tarkasti tietysti kaikki..

Jos laitat sen polttoaine puhdistus mönjän,niin laita se nimenomaan vähään polttoainemäärään jotta saavutat jotain hyötyä,purkissa lukee että riittää 70l polttoainetta,mut aina olen käyttänyt n. 10-20litraan..pakokaasut haisee vähän tärpätille kun nuuhkii..

Muistan et joskus koulussa irroitettiin karstaa ihan vedellä,kaasuttimesta sisään sumupullolla..kait siinä oli riskinsä et ei irtoa liian suuria määriä tukketumaan vääriin paikkoihin..Perustuuko nämä nykyaineet myös kuonan irroitukseen? Joku liuotin joka hajoittaa tukkeumia ja karstaa suuttimilta ym..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
gaalix
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Touko 08, 2012 04:59

Re: Saappi nykii ja täristää

Viesti Kirjoittaja gaalix »

Kiitos neuvoista! näillähän pärjää jo pitkälle :8)
Vastaa Viestiin