vakionopeudensäätimen asennus
vakionopeudensäätimen asennus
Moro,
Tuli siirryttyä Saabin aikakauteen ja tein kaupat tonnarista (2.0t CS -97). Muuten autoon olen tyytyväinen, mut vakionopeudensäädin puuttuu. Millainen homma on asennella tuo vakkari, jos sellaisen sattuisi käytettynä jostain löytämään? Ymmärtääkseni tarttaisin moottorin, vaierin ja katkaisijan vakionopeudensäätimelle, mutta onko noiden laitto helppo bolt on-asennus vai vaatiiko korkeampaa teknistä osaamista?
Olisin kiitollinen vinkeistä.
Ps. Mistä noita Saabin varaosia kannattaa kysellä?
Tuli siirryttyä Saabin aikakauteen ja tein kaupat tonnarista (2.0t CS -97). Muuten autoon olen tyytyväinen, mut vakionopeudensäädin puuttuu. Millainen homma on asennella tuo vakkari, jos sellaisen sattuisi käytettynä jostain löytämään? Ymmärtääkseni tarttaisin moottorin, vaierin ja katkaisijan vakionopeudensäätimelle, mutta onko noiden laitto helppo bolt on-asennus vai vaatiiko korkeampaa teknistä osaamista?
Olisin kiitollinen vinkeistä.
Ps. Mistä noita Saabin varaosia kannattaa kysellä?
Saab 9000 CS 2.0t -97
Re: vakionopeudensäätimen asennus
Ihan "bolt-On"- homma tuossa vuosimallissa (ja trioniceissa yleensäkin) ja kaikelle on paikat valmiina. Tarvitset myös poljinkytkimet vakkarilla varustetun viiksen ja kaasuläppäsolenoidin seuraksi.
Tämän foorumin Osto & myyntipalstat tuottavat yleensä nopeasti tulosta.
Tämän foorumin Osto & myyntipalstat tuottavat yleensä nopeasti tulosta.
Re: vakionopeudensäätimen asennus
Muista pyytää myös kolme kumiprikkaa, jotka kiinnitetään akkukotelon takapuolelle ja siihen ruuvataan itse säädin kiinni.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: vakionopeudensäätimen asennus
Joku hiljattain kauppasikin palstalla varsin kohtuulliseen hintaan ko. pakettia.
Tarvitset siis viiksen, toimielimen ( tarkista, että on nimenomaan 9000:een vm 95-98 neljällä pytyllä, ei V6:een ) ja poljin kytkimiä 1-2 kpl. Automaattiin riittää yksi kytkin. Johdotus on autossa täysin valmiina. Asennukseen ei tarvitse mitään ohjelmointia tms.
Tarvitset siis viiksen, toimielimen ( tarkista, että on nimenomaan 9000:een vm 95-98 neljällä pytyllä, ei V6:een ) ja poljin kytkimiä 1-2 kpl. Automaattiin riittää yksi kytkin. Johdotus on autossa täysin valmiina. Asennukseen ei tarvitse mitään ohjelmointia tms.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: vakionopeudensäätimen asennus
Sain ostettua tarvittavat hilppeet ja asennuskin onnistui kerralla. Ainut, et noita kolmea kumiprikkaa ei ollu, joilla säädin kiinnitetään akkukoteloon. Pistin kiinni normaalien aluslevyjen avulla. Kannattaisko etsiä tollaset kumiprikat vai onko ihan sama antaa olla kiinni ilman niitä?
Saab 9000 CS 2.0t -97
Re: vakionopeudensäätimen asennus
No en osaa sanoa, mutta kait niiden kumisien prikkojen tarkoitus on vaimenaa tärinöitä. Kylläkait se servoyksikkö tärinääkin kestää.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: vakionopeudensäätimen asennus
Kumiprikkojen tarkoitus on vaimentaa servon ääniä koriin. Jollei servomoottorin jurnutus cruisen ollessa päällä ole häiritsevää voit unohtaa ne.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: vakionopeudensäätimen asennus
Kiitos tiedosta. En ainakaan vielä ole edes kuullut mitään ääntä servomoottorista, joten ei todellakaan häiritse. Pääasia, et servomoottori säilyy ehjänä ilman kumiprikkoja.pevi kirjoitti:Kumiprikkojen tarkoitus on vaimentaa servon ääniä koriin. Jollei servomoottorin jurnutus cruisen ollessa päällä ole häiritsevää voit unohtaa ne.
Saab 9000 CS 2.0t -97
Re: vakionopeudensäätimen asennus
Mites ko. laitteiston asennus 9000 Cs vm.92 , kaikki palikat näyttäis olevan sähköiselle laitteistolle, mutta akkukotelon kylkeen tulevalle yksikölle ei sovi liitin joka on siellä ja johto on liian lyhyt....puuttuuko joku väljohto minulta.
Sen muovisen kannen alta ei löydy johtoa eikä paikkaa, missä sijaitsee alipaineella toimiva gruisen pumppu.
Sen muovisen kannen alta ei löydy johtoa eikä paikkaa, missä sijaitsee alipaineella toimiva gruisen pumppu.
Re: vakionopeudensäätimen asennus
-92 mallisessa on alipainetoiminen cruise. Alipainepumppu sijoitetaan oikealle akvaarioon, regulaattori tulee polkimien yläpuolelle ja vetää ketjun välityksellä kaasupoljinta. Keskusyksikkö tulee poljinkatkaisimien yläpuolelle telineeseen ja poljinkatkaisimet telineisiin. Kyllä se liitin alipainepumpulle pitäisi sielä apumiehen päädyssä akvaariossa olla.
Ilmeisesti sähköistä ei saa edes toimimaan tuossa vuosimallissa.
Ilmeisesti sähköistä ei saa edes toimimaan tuossa vuosimallissa.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: vakionopeudensäätimen asennus
No voi hitto ..ok.. unohdan koko asian on sen verran isompi homma tuo alipineella toimivan värkkääminen.
Re: vakionopeudensäätimen asennus
Ei siinä hieveästi ole homma lisää, jos sellaisen alipaineella toimivan laitteiston löytää täydellisenä niin ilman muuta kannattaa asentaa.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls