Joidenkin automaattivaihteistojen kohdalla voi irrottaa öljynjäähdyttimen letkut, laittaa imun uutta öljyä sisältävään astiaan ja kerätä vanhan öljyn toisesta letkusta jäteastiaan. Monissa laatikoissa tämä ei toimi itsekseen, vaan paluulinjaan pitäisi syöttää öljyä paineella.MacTurbo kirjoitti:Onko kokemuksia miten laatikosta saisi helpoiten vaihdettua koko öljymäärän.
Eikäs sinne mahdu 9 litraa kokonaisuudessaan?
Automaattilaatikon öljyt?
Re: Automaattilaatikon öljyt?
Re: Automaattilaatikon öljyt?
Tossa ZF:ssä on kuulerin letkuissa paineet alun toistakytä baaria.Hessu kirjoitti:Joidenkin automaattivaihteistojen kohdalla voi irrottaa öljynjäähdyttimen letkut, laittaa imun uutta öljyä sisältävään astiaan ja kerätä vanhan öljyn toisesta letkusta jäteastiaan. Monissa laatikoissa tämä ei toimi itsekseen, vaan paluulinjaan pitäisi syöttää öljyä paineella.MacTurbo kirjoitti:Onko kokemuksia miten laatikosta saisi helpoiten vaihdettua koko öljymäärän.
Eikäs sinne mahdu 9 litraa kokonaisuudessaan?
eli suositellaan käyttämään puhdistusvarustusta 87 91 824 joka kääntää virtaussuunnan ja puhdistusvaikutus on muka tehokas.
Pitänee varmaan valmistaa ko.laite, jotta saa tulevalle boxsille lisää ikää.
Ja lootahan on periaatteessa "ikuinen" kun ei laita liikaa vääntöä.
Jotta perä tulee kurkaan ulos.
Re: Automaattilaatikon öljyt?
Olisi taas automaattilaatikon öljynvaihto edessä, aloin katselemaan tuota kuittia kun edellisen kerran käytin merkkihuollossa vaihdossa ja kuittiin oli merkitty:
AUT TRANS FLUID
93160372-S
Googletin tuolla numerolla ja löytyi muutama hakutulos jonka mukaan tuohon olisi laitettu siis Dexron III ATF:ää. En tiedä pitääkö paikkansa mutta uskaltaako tuohon nyt vaihtaa Dexron II ATF220 joka on suositus vai pitäisikö laittaa tuota samaa kuin huollossa ovat pistäneet? Entä tarvitseeko jotain tiivisteitä tms sihtiin tai tulppaan?
AUT TRANS FLUID
93160372-S
Googletin tuolla numerolla ja löytyi muutama hakutulos jonka mukaan tuohon olisi laitettu siis Dexron III ATF:ää. En tiedä pitääkö paikkansa mutta uskaltaako tuohon nyt vaihtaa Dexron II ATF220 joka on suositus vai pitäisikö laittaa tuota samaa kuin huollossa ovat pistäneet? Entä tarvitseeko jotain tiivisteitä tms sihtiin tai tulppaan?
9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
#4674
Re: Automaattilaatikon öljyt?
Vaihda sinne Dexron II-öljyt, ei ne keskenään reagoi mitenkään. Mutta ite tekisin tässä tapauksessa niin (jos mahdollista) kävisin ensimmäisen 3,5L jälkeen ajamassa useemman kilometrin lenkin ja vaihtaisin uudestaan sen 3,5L Dexron II:sta.
EX:ät 2x OG900 -88 manuaali ja -92 automaatti, Saab 9000t CDE -96 automaatti
Re: Automaattilaatikon öljyt?
Oulusta käsin sain vinkin että halvimmalla pääsee kun ostaa Teboilin Fluid E öljyä 20litran kannussa. Kaverin kanssa ostettiin kimpassa tuollainen satsi ja kummankin osuus oli muistaakseni n.40€
CSE 2.3iA -95 RE85