Eli auto on 93 CSE. Löytyykö mistään netin syövereistä resistanssi taulukkoa jotta voisin tarkistaa sisäilman lämpötila-anturin toiminnan? Anturin vastus huoneen lämmössä näyttäisi olevan n. 10 kOhm ja kun anturiin puhaltaa, laskee selkeästi 9 kOhmia kohti... onkohan arvo oikealla alueella?
Ilmastointi siis oireilee siten että puhaltaa koko ajan täysillä kylmää ellei valitse tavoitelämpötilaksi "HI", jolloin puhaltaa täysillä kuumaa. Mikä muu anturi voisi aiheuttaa tuon? Systeemin kalibrointi ei auta, on koitettu (Näyttää 1 kpl virheitä kalibroinnin jälkeen mutta niin se on näyttänyt koko ajan minulla ollessaan ja silti ilmastointi on toiminut ihan OK aiemmin). Muuten kaikki läpät, nopeudensäädöt yms. toimii manuaalisesti OK. Hyviä vinkkejä otetaan ilolla vastaan...
Automaatti ilmastoinnin sisäilman lämpöanturin resistanssi
Automaatti ilmastoinnin sisäilman lämpöanturin resistanssi
9000 CSE 2.3T -93
Re: Automaatti ilmastoinnin sisäilman lämpöanturin resistanssi
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Automaatti ilmastoinnin sisäilman lämpöanturin resistanssi
Kiitos linkistä!
Sisälämpötila-anturi toiminee ihan OK, samoin ilmakanavassa oleva anturi oli ihan oikealla alueella. EDU näyttää ulkolämpötilan oikein mutten vielä purkanut kojetaulua jotta voisin mitata että onko EDUn ja ACCn välinen johto kunnossa... Auringonpaiste-anturin signaali ei ollut ainakaan maissa mutten vielä ehtinyt tutkailemaan sitä tarkemmin. Antureiden vastukset mittasin ACCn liittimeltä eli antureiden liittimet ja johdot on kunnossa.
Sellaisen huomion tein että nyt tulee kuitenkin 2 virhettä vanhan yhden sijasta kalibroinnissa eli joku uusi vika tuohon on joka tapauksessa tullut.
Mahtaako kellään olla Toijalan lähistöllä irrallista toimivaa ACC-2 paneelia jolla voisi testata josko vika on itse paneelissa?
Sisälämpötila-anturi toiminee ihan OK, samoin ilmakanavassa oleva anturi oli ihan oikealla alueella. EDU näyttää ulkolämpötilan oikein mutten vielä purkanut kojetaulua jotta voisin mitata että onko EDUn ja ACCn välinen johto kunnossa... Auringonpaiste-anturin signaali ei ollut ainakaan maissa mutten vielä ehtinyt tutkailemaan sitä tarkemmin. Antureiden vastukset mittasin ACCn liittimeltä eli antureiden liittimet ja johdot on kunnossa.
Sellaisen huomion tein että nyt tulee kuitenkin 2 virhettä vanhan yhden sijasta kalibroinnissa eli joku uusi vika tuohon on joka tapauksessa tullut.
Mahtaako kellään olla Toijalan lähistöllä irrallista toimivaa ACC-2 paneelia jolla voisi testata josko vika on itse paneelissa?
9000 CSE 2.3T -93