Ostettu Saab 9000 -96
Ostettu Saab 9000 -96
No nyt ollaan taas rehellisesti saapisti, kun tuollainen -96 mallinen matalapaineturbo tuli ostettua. Väri haalistunut Imolan punainen, eikös 240 ole se.
Pikkuvikoja olisi muutama. Vasen ajovalon lasi rikki, oikean peilin säätö lyö yli, pari naarmua korissa ja painuma vasemmassa lokasuojassa.
Semmoinen mielenkiintoisempi vika, elikä autossa on alkuperäinen hälytin ja kaukosäätimistä toimii muiden ovien keskuslukitus paitsi kuljettajan. Mikäli käyttää avainta kaikki ovet avautuvat ja sulkeutuvat. Onko vika kuskinovea käyttävässä lukitusmoottorissa, jolloin avain avaa sen ja antaa singnaalin muille oville, mutta kaukosäätö ei?
Sitten ovien sivulistat irvistävät, elikä metallirunko missä kiinnikkeet ovat on pullistunut. Ainakin kahteen oveen tarvitsisi parempikuntoiset, jotta olisivat siistit. Oven alareunat ovat ihme kyllä täysin virheettömät vaikka tiivisteen alla olikin maata, kun ne putsasin.
Oikeanpuolen aurinkolippa roikkuu n. 5 cm. Sisältä ehjä ja kun siivoaa niin avot.
Pikkuvikoja olisi muutama. Vasen ajovalon lasi rikki, oikean peilin säätö lyö yli, pari naarmua korissa ja painuma vasemmassa lokasuojassa.
Semmoinen mielenkiintoisempi vika, elikä autossa on alkuperäinen hälytin ja kaukosäätimistä toimii muiden ovien keskuslukitus paitsi kuljettajan. Mikäli käyttää avainta kaikki ovet avautuvat ja sulkeutuvat. Onko vika kuskinovea käyttävässä lukitusmoottorissa, jolloin avain avaa sen ja antaa singnaalin muille oville, mutta kaukosäätö ei?
Sitten ovien sivulistat irvistävät, elikä metallirunko missä kiinnikkeet ovat on pullistunut. Ainakin kahteen oveen tarvitsisi parempikuntoiset, jotta olisivat siistit. Oven alareunat ovat ihme kyllä täysin virheettömät vaikka tiivisteen alla olikin maata, kun ne putsasin.
Oikeanpuolen aurinkolippa roikkuu n. 5 cm. Sisältä ehjä ja kun siivoaa niin avot.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
nin vaiko kuskin oven moottori s´ökö avain nostaa manuaalisesti jolloin aukasee kaikki.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ostettu Saab 9000 -96
... eli ikäisekseen hyvä yksilö. Onneksi olkoon hyvästä hankinnaista ...
Re: Ostettu Saab 9000 -96
onnea täältäkin. omassa meni jarruja kasapäin heti uusiksi eikä riittänyt.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Tattista vaan.
Jarruihin asti en vielä ole ehtinyt perehtymään.
Yksi unohtui, vaihdekepin nuppi on irti, täytysköhän laittaa puinen nuppi. Miten tuo sisäosa on varressa kiinni kun pehmeä osa pyörii.
Jarruihin asti en vielä ole ehtinyt perehtymään.
Yksi unohtui, vaihdekepin nuppi on irti, täytysköhän laittaa puinen nuppi. Miten tuo sisäosa on varressa kiinni kun pehmeä osa pyörii.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Etuoven ovimoottori taitaa olla vainaa. Avaimen käyttö avaa/sulkee oman lukkonsa lihasvoimalla ja ohjaa siinä sivussa sähköisesti muita ovimoottoreita.
Esim. motonetin myymä ovimoottori (19,50 €) sopii kiinnitysrei'iltään ja muiltakin mekaanisilta ominaisuuksiltaan ok, sähköliitäntää joutuu sitten ranettamaan. Etuovien molemmissa moottoreissa on muistaakseni viisi johdinta (= myös apukuskin lukon mekaaninen avaaminen avaimella ohjaa muita ovimoottoreita?), takaovien kaksi.
Pihassa seisoo tällä kertaa -94 lpt/cde-tonttu, siinä on vaihdekepin nuppi kanssa vapaasti pyörivää mallia. Tippa sopivaa liimaa voisi olla kova sana? (Sellaista, jonka saa tarvittaessa myös irti ilman rautasahaa ja muita särkevän voimankäytön välineitä)
Esim. motonetin myymä ovimoottori (19,50 €) sopii kiinnitysrei'iltään ja muiltakin mekaanisilta ominaisuuksiltaan ok, sähköliitäntää joutuu sitten ranettamaan. Etuovien molemmissa moottoreissa on muistaakseni viisi johdinta (= myös apukuskin lukon mekaaninen avaaminen avaimella ohjaa muita ovimoottoreita?), takaovien kaksi.
Pihassa seisoo tällä kertaa -94 lpt/cde-tonttu, siinä on vaihdekepin nuppi kanssa vapaasti pyörivää mallia. Tippa sopivaa liimaa voisi olla kova sana? (Sellaista, jonka saa tarvittaessa myös irti ilman rautasahaa ja muita särkevän voimankäytön välineitä)
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Tänään tuli hankittua vaihteistoöljyt ja tehostimen öljy, sekä suodatin. Ratin alamuovin korjasin, josta oikealta puolen oli murtunut kiinnitysjalka ja laitoin kytkimelle hieman pidemmällä liikkeellä olevan katkaisimen cruisea varten, valo ainakin syttyi tauluun, joten asennus saattoi onnistua. Vaihdoin myös jäähdytysnesteen, joka oli kyllä aika tumman näköistä.
Sitten puunasin tavallisella epäkesko vahauslaitteella lievästi hiovalla aineella koko auton ja nyt ei väri enää ole haalistunut.
Sitten puunasin tavallisella epäkesko vahauslaitteella lievästi hiovalla aineella koko auton ja nyt ei väri enää ole haalistunut.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Onnea täältä hyvästä hankinasta!
Muista myös tarkistaa tuulilasin yläreuna, toinen kaarie listojen alta että ei löydy yllätystä.
Peilin säätö korjautuu kun vaihtaa uuteen joka tuntuu ihan hinnoissa pyörivä.
Muista myös tarkistaa tuulilasin yläreuna, toinen kaarie listojen alta että ei löydy yllätystä.
Peilin säätö korjautuu kun vaihtaa uuteen joka tuntuu ihan hinnoissa pyörivä.
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Nyt on duunattu ovien kanssa, listat irroitettu ja vaihdettu toisiin. Vanhojen välissä oli runsaasti paskaa ja listan metallirunko oli ruosteessa, onneksi ei ollut levinnyt oveen, jossain vaiheessa otan vielä kiinnikkeiden vastakappaleet irti ja hion reiän ympärystät, koska tarkkaa katsoen näkyi osassa pientä rosoisuutta reiän ympärillä, elikä ruosteen alkua.
Kuminen alalista oli myös irti ja samoin sen alla runsaasti savea, etuovista hioin sisäpuolelta myös alkavan ruosteen pois, onneksi ei ollut paljon ja laitoin ruosteenestomaalin ja sitten tavallisen maalin ja oikealle puolelle vielä kotelosuojaainetta kumilistan alle. Onkohan tuo aine hyvä vai huono sielä, kerää ainakin helpommin pölyä kun on tahmea.
Oikean taustapeilin vaihdoin, kun säätömekanismin muoviosat olivat pettäneet ja samoin vaihtui kuljettajan oven keskuslukon käyttömoottori ja nyt myös kaukosäätimellä kaikki ovet sulkeutuvat ja aukeavat. Eihän niissä keskuslukituksen moottoreissa ole kuin kaksi johdinta.
Seuraavaksi pyöränkaarilistat irti ja samalla pyörät irti ja jarrunesteiden vaihto, sekä palojen tarkastus.
Roiskeläpät tulee myös asennettua, taakse onkin ihan tehdasuudet läpät, eteen käytetyt. Vaihdekepin nuppi menee myös vaihtoon, ettei tarvitse pyörivää nuppia veivata.
Kuminen alalista oli myös irti ja samoin sen alla runsaasti savea, etuovista hioin sisäpuolelta myös alkavan ruosteen pois, onneksi ei ollut paljon ja laitoin ruosteenestomaalin ja sitten tavallisen maalin ja oikealle puolelle vielä kotelosuojaainetta kumilistan alle. Onkohan tuo aine hyvä vai huono sielä, kerää ainakin helpommin pölyä kun on tahmea.
Oikean taustapeilin vaihdoin, kun säätömekanismin muoviosat olivat pettäneet ja samoin vaihtui kuljettajan oven keskuslukon käyttömoottori ja nyt myös kaukosäätimellä kaikki ovet sulkeutuvat ja aukeavat. Eihän niissä keskuslukituksen moottoreissa ole kuin kaksi johdinta.
Seuraavaksi pyöränkaarilistat irti ja samalla pyörät irti ja jarrunesteiden vaihto, sekä palojen tarkastus.
Roiskeläpät tulee myös asennettua, taakse onkin ihan tehdasuudet läpät, eteen käytetyt. Vaihdekepin nuppi menee myös vaihtoon, ettei tarvitse pyörivää nuppia veivata.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Tuli sittenkin peltisepälle asiaa, reikä löytyi polttoaineputken takaa, johon oli vuosien saatossa kerääntynyt paskaa ja tuskin koskaan pesty puhtaaksi. Ensi viikolla tuokin asia korjaantuu, toinen paikka on pyörän takana oleva pystypelti, joka on alkanut ruostumaan molemmin puolin, onneksi vain sisempi pelti ja muovin alla oleva on ehjä.
Huollot alkaa olemaan loppusuoralla ja kait jossain vaiheessa laitan vielä uuden bensapumpunkiin varmistamaan tulevia kilometrejä.
Ennen talvea täytyy vielä laittaa lohkolämmitin ja ehkä sisähaarakin.
Tähän mennessä osat ovat kustantaneet 327,80 sisältäen vakionopeussäätimen.
Hieman on harkinnassa ostaa tuollaiset poistomyynnissä olevat uuden aluvanteetkin.
Huollot alkaa olemaan loppusuoralla ja kait jossain vaiheessa laitan vielä uuden bensapumpunkiin varmistamaan tulevia kilometrejä.
Ennen talvea täytyy vielä laittaa lohkolämmitin ja ehkä sisähaarakin.
Tähän mennessä osat ovat kustantaneet 327,80 sisältäen vakionopeussäätimen.
Hieman on harkinnassa ostaa tuollaiset poistomyynnissä olevat uuden aluvanteetkin.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Tekisi mieli laittaa tuohon tonnariin seuraavaksi kun sisäilmasuodatin menee vaihtoon se vanhemman mallin pyöreä lieriösuodatin. Päälle tuleva kaarimuovi ja päätymuovi on olemassa, ongelma on akvaarion kansi, joka ei mahdu sen vanhan suodattimen kanssa. Onko vanhemmassa mallissa erilainen kaukalo pyyhkimien alla, josta vesi menee tuon akvaariosuojan kautta ilmanotonkaukalon lävitse pohjaan ja valuu ulos. Voiko suoraan laittaa vanhemman kaukalosuojan tuon uudemman tilalle? Onko kukaan perehtynyt asiaan.
Tänään kävin motonetissa hakemassa takapään kallistuksenvakaajan runkopuslat ja olisin ostanut eteen jarrulevytkin, mutta kas kummaa Lahden liikkeessä ei ollut kuin yksi varastossa.
Tänään kävin motonetissa hakemassa takapään kallistuksenvakaajan runkopuslat ja olisin ostanut eteen jarrulevytkin, mutta kas kummaa Lahden liikkeessä ei ollut kuin yksi varastossa.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Tänään heitin testilenkin ja uusilla kitkoilla meni hienosti, mutta pinnoitetut ässä-renkaat tuppaa vähän tutisemaan vaikka on tasapainoitettu.
Kulku ei vastaa normaali 150 heppasta, joten joku selitys pitäisi löytää. Edellinen, joka myös oli vakiotehoinen, kulki ja väänsi kyllä paremmin. Mitään tehonlisäystä en suunnittele, vaan pitäisi saada normitehoiseksi.
Alipaineletkuja vähän käpistelin, mutta näyttivät ainakin ensihätää hyväkuntoisilta. Elikä sen pitkän letkun imusarjan ja bypassin välillä, paineanturin ja bensan paineentasaajan välillä. Olisiko tuo bypass, mikä olisi jumissa ja aiheuttaisi tuon tehon puutteen.
Kulku ei vastaa normaali 150 heppasta, joten joku selitys pitäisi löytää. Edellinen, joka myös oli vakiotehoinen, kulki ja väänsi kyllä paremmin. Mitään tehonlisäystä en suunnittele, vaan pitäisi saada normitehoiseksi.
Alipaineletkuja vähän käpistelin, mutta näyttivät ainakin ensihätää hyväkuntoisilta. Elikä sen pitkän letkun imusarjan ja bypassin välillä, paineanturin ja bensan paineentasaajan välillä. Olisiko tuo bypass, mikä olisi jumissa ja aiheuttaisi tuon tehon puutteen.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Kokeile bybassia letkusta imemällä,Imu ei saa mennä läpi,hukkaportin tangon liikkuvuus myös kannattaa tarkistaa.Perusahtopaineen säätö/tarkistus paikallaan,vaatii tosin ahtopainemittarin,ainakin väliaikaisen asennuksen.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Tarkista myös hukkaportin tanko, sen näkee hyvin alapuolelta.
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Voisiko tuo hukkaportti olla jumittunut auki? Bybass tuntui pitävän, todennäköisesti.
No huomena auto menee kuitenkin siihen tankin täyttöaukon sisäosan ja nurkan korjaukseen, sitten jatketaan ihmettelyä.
No huomena auto menee kuitenkin siihen tankin täyttöaukon sisäosan ja nurkan korjaukseen, sitten jatketaan ihmettelyä.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls