hei
Kysellään viisaammilta/tai jo tehneiltä.
Nyt auto vm 90 ja siinä ilmastointi(joka ei toiminnassa)näyttäs vielä olevan erillisellä hihnalla ja käyttää r12 kylmäainetta(sitä ei sallittua)
Onnistuuko laittaa uudemmasta menopelistä(jos sattuu löytyy) koko ilmastointihässäkkä
vanhan paikalle ja mitä vaatii tehtäväksi,ideahan olis että silloin se käyttäs moniurahihnaa eikä erillistä niinkuin nyt.Uusimmissahan on tuo hihna auomaattisäädöllä mutta täsä mulla on vielä manuaalikiristys aiheuttaako ylimääräisiä ponnistuksia.
Auto on 9000 vm 90 viistoperä,automaatti ja vakkarit löytyy yms.saksasta tuotu joskus.
Ihan sen takia kiinnostaa kun aikas mukava yksilö ja just leimasinkin sen ilman suurempia rutinoita,jos vaikk apitäs pidempään niin olis tuo toimiva ilmastointi aika namu.
Kyselee Laakko/Joensuu
?Ilmastoinnin muutos 9000
Re: ?Ilmastoinnin muutos 9000
Niissä autoissa, joissa kompressori pyörii kiilahihnalla on moniurahihna viisirivinen. Uudemmissa moniurahihna on kuusirivinen. Ei ole varmuutta osuisiko viisirivinen hihna pyörimään linjassa kuusiuraisen kompressorin hihnapyörän päällä. Jos vaihdat kampiakselin hihnapyörän, tehostinpumpun, laturin ja vesipumpun pyörän kuusiriviseen, tämä ongelma voisi olla hoidettuna. Tai vaihdat tulevaan kompressoriin viisirivisen hihnapyörän ja toivot että hihna kestää.
Laitoin omaan 91-autoon 96-ilmastoinnin. Autossa oli alunperinkin jo kuusirivinen hihna ja kompressori moniurahihnan pyörittämänä. 91-ACC-paneli osaa suoraan käskeä 96-ilmastoinnin puhaltimen nopeudensäädintä. Kuivaimen kiinnitysraudoille piti tehdä reiät etuaisan koloon kompressorin alle, paisuntasäiliö kiinnikkeineen piti vaihtaa uudempaan, kompressorin kannake vaihtaa 93-malliseen ja painekatkaisijan johtoja piti jatkaa kuivaimen siirryttyä. Lukkopellin irrottamalla ilmastointipaketin letkuineen kylmäaineineen kaikkineen sai nostettua paikoilleen.
Hihna-asia taitaa nousta päällimmäiseksi ongelmaksi.
Laitoin omaan 91-autoon 96-ilmastoinnin. Autossa oli alunperinkin jo kuusirivinen hihna ja kompressori moniurahihnan pyörittämänä. 91-ACC-paneli osaa suoraan käskeä 96-ilmastoinnin puhaltimen nopeudensäädintä. Kuivaimen kiinnitysraudoille piti tehdä reiät etuaisan koloon kompressorin alle, paisuntasäiliö kiinnikkeineen piti vaihtaa uudempaan, kompressorin kannake vaihtaa 93-malliseen ja painekatkaisijan johtoja piti jatkaa kuivaimen siirryttyä. Lukkopellin irrottamalla ilmastointipaketin letkuineen kylmäaineineen kaikkineen sai nostettua paikoilleen.
Hihna-asia taitaa nousta päällimmäiseksi ongelmaksi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: ?Ilmastoinnin muutos 9000
R12 voi korvata RS24käyttää r12 kylmäainetta(sitä ei sallittua)
Mutta R12 järjestelmän tiivisteet,letkut yms.. eivät kestä R134 litkuja.
R134 vaatiikin sitten kaikkien letkujen ja tiivisteiden vaihdon.
( jos tätä laitetaan vanhaan R12 järjestelmään )
http://www.ahlsell.fi/upload/Kylm%C3%A4 ... TE0802.pdf
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#