CS:n takaluukun lukon avaus"moottori"kiukuttelee

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
hillotassu
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 19:57
Paikkakunta: Espoo

CS:n takaluukun lukon avaus"moottori"kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja hillotassu »

Kyse on 96-vm:n 9000 CS:n takakontin avausmekanismin toiminnasta.Onkohan jollain "räjäytyskuvaa" tästä systeemistä? Ongelmana on että ovinapista avatessa ei ehdi kontin luo kun se on jo mennyt takaisin lukkoon ja avaimella avattaessa pitää samanaikaisesti nostaa luukkua että saa sen auki.Tarkoitus olisi nyt viikonloppuna tutkia mitä moiselle voisi itse tehdä ennenkuin menee taas "merkkiliikkeen" ryöstettäväksi.
Bäst Från Sverige
900i-87
9000 2.0i CS-96
9000 2.0t CD-97
#1981
9000 cs -94
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja 9000 cs -94 »

Pysyykös luukku ylhäällä, onkos ilmajouset kunnossa. Pitäis ponnahtaa hieman auki kun avausnapista painaa.
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Re: CS:n takaluukun lukon avaus"moottori"kiukuttel

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

hillotassu kirjoitti:Kyse on 96-vm:n 9000 CS:n takakontin avausmekanismin toiminnasta.Onkohan jollain "räjäytyskuvaa" tästä systeemistä? Ongelmana on että ovinapista avatessa ei ehdi kontin luo kun se on jo mennyt takaisin lukkoon ja avaimella avattaessa pitää samanaikaisesti nostaa luukkua että saa sen auki.Tarkoitus olisi nyt viikonloppuna tutkia mitä moiselle voisi itse tehdä ennenkuin menee taas "merkkiliikkeen" ryöstettäväksi.

Eihän sinne tarvitse ehtiäkään. Kyse ei ole nopeuskilpailusta. :!:

Kun avaat luukun napista se menee seuraavan kerran kiinni
vasta kun itse suljet sen.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
hillotassu
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 19:57
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hillotassu »

Luukku pysyy hyvin auki eli kaasujouset on ihan timmissä vielä,mutta kun painaa avausnapista niin kuuluu semmoinen surina ja kun koettaa mennä nostaa kontin kantta niin lukossa on.Joskus kun "hallitus"on matkassa niin Hän on valmiina kontin kahvassa nostamassa ja silloin kontin saa ns. napista auki.
Kiitos Mimmille vinkistä,huomenna yritän purkaa systeemin ja katsoa vaijerit ym. jutskat.
Bäst Från Sverige
900i-87
9000 2.0i CS-96
9000 2.0t CD-97
#1981
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 11:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hillotassu
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 19:57
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hillotassu »

Nyt on sitten tullut tutustuttua kontin lukon salaisuuksiin.Ei ollenkaan paha rasti ottaa esille ja irti,tällaiseltakin tumpelolta onnistui muutamassa minuutissa.Mutta sitten alkoikin pähkäily kun kaikki näytti toimivan "ok".Aikani lukkoa käsissäni pyöriteltyä ja katseltuani sen sisuksiin huomasin siellä irtonaisen jousen!!!Tämä osoittautuikin sitten sellaiseksi osaksi joka ei saisi hajota koskaan.Takaisin laitto ei nimittäin onnistunut mitenkään vaan piti ottaa käyttöön Kikkakirjan kohta K eli kepulikonstit.Tämä jousi joka oli mennyt poikki toisenpään lenkistä pitää lukon salpaa auki kun se vapautetaan joko ovinapista tai avaimella.Korjasin sen laittamalla pienen nippusiteen kiertämään salvan päässä olevan jousen kolon johon ei saa jousta menemään mun käsityksen mukaan muuten kuin koko lukkorungon halkaisulla.Sen jälkeen pujotin jousen jäljellä olevan osan nippiksestä läpi ja laitoin jousen toisen pään paikalle joka on esillä helpommin,sitten vaan nippis tiukalle ja ylimääräinen osa pois ja kasaus.Toimii aikansa ja korjataan taas uudellen ellen löydä jostain uutta toimivaa lukkoa edullisesti,en uskalla edes mennä kyselemään hintaa Olarin Länsi-Autosta,lämppärin kennon hinta aiheutta vieläkin puistatuksia.
Bäst Från Sverige
900i-87
9000 2.0i CS-96
9000 2.0t CD-97
#1981
hillotassu
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 19:57
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hillotassu »

Meinasi unohtua antaa suurkiitos Isolohkolle jolta sain YV.nä räjäytyskuvan kontin osista.Kiitos myös muille vinkeistä.
Se jousi joka ei saisi koskaan hajota on varaosa numeroltaan 4088209 ja räjäytyskuvassa kohde 17.
Meinaan vaan että jos joku joutuu sitä hakemaan niin tietää mitä etsii.
Bäst Från Sverige
900i-87
9000 2.0i CS-96
9000 2.0t CD-97
#1981
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Lukosta vielä

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

hillotassu kirjoitti:Meinasi unohtua antaa suurkiitos Isolohkolle jolta sain YV.nä räjäytyskuvan kontin osista.Kiitos myös muille vinkeistä.
Se jousi joka ei saisi koskaan hajota on varaosa numeroltaan 4088209 ja räjäytyskuvassa kohde 17.
Meinaan vaan että jos joku joutuu sitä hakemaan niin tietää mitä etsii.

Ole hyvä vaan.
Hyvä, että sait kuntoon. :)
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Vastaa Viestiin