Mikä vikana?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Rimpinen
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Marras 27, 2003 13:45

Mikä vikana?

Viesti Kirjoittaja Rimpinen »

Ajelen vuosimallia -93 olevalla CSE tonnarilla. Nyt on ilmennyt sellanen pikku vika että välillä auto sammuu kesken ajon. Noin 10 minuutin odottelun jälkeen auton voi jälleen startata. :?
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Vika saattaa olla DI-kasetissa, polttoainepumpussa, lambda anturissa tai ilmamäärä mittarissa.

Onkos toi CSE tonnarisi tuontiauto? Missä päin vaikutat?
Rimpinen
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Marras 27, 2003 13:45

Viesti Kirjoittaja Rimpinen »

Tuha kirjoitti:Vika saattaa olla DI-kasetissa, polttoainepumpussa, lambda anturissa tai ilmamäärä mittarissa.

Onkos toi CSE tonnarisi tuontiauto? Missä päin vaikutat?
Joo kyl tää on tuontiauto. Majailen Harjavallassa. Polttoainepumppu on vaihdettu.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Otappa se DI-kasetti ( punainen,keskellä venttiilikoppaa, 4:llä m6 pultilla kiinni 10mm kiintoavain ) tarkempaan syyniin, katso ettei ne puolan päät ole märkänä, ja sitten muovikoppa ( torx ) ruuvit auki, ja katso että jäähdytys nesteet ovat tallella ( muovin sisällä ).
Vähän vaikuttaisi siltä että joku puola/puolat kuumenevat liikaa ja tämän takia meno loppuu.
HUOM EI SAA STARTATA ILMAN TULPPIA.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Ylä osan HAKU toiminto voi myös auttaa löytämään vastauksen ongelmaasi.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

kotipuolesta

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Rimpinen kirjoitti:
Tuha kirjoitti:Vika saattaa olla DI-kasetissa, polttoainepumpussa, lambda anturissa tai ilmamäärä mittarissa.

Onkos toi CSE tonnarisi tuontiauto? Missä päin vaikutat?
Joo kyl tää on tuontiauto. Majailen Harjavallassa. Polttoainepumppu on vaihdettu.
Onneksi täällä on myös muita kotipaikkakunnalta sairastuneita.

Onko turboton vai turbollinen ja onko malli trionicilla vai LH-jetronikilla (ilmamassa mittari).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Rimpinen
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Marras 27, 2003 13:45

Re: kotipuolesta

Viesti Kirjoittaja Rimpinen »

9000LPT kirjoitti:
Rimpinen kirjoitti:
Tuha kirjoitti:Vika saattaa olla DI-kasetissa, polttoainepumpussa, lambda anturissa tai ilmamäärä mittarissa.

Onkos toi CSE tonnarisi tuontiauto? Missä päin vaikutat?
Joo kyl tää on tuontiauto. Majailen Harjavallassa. Polttoainepumppu on vaihdettu.
Onneksi täällä on myös muita kotipaikkakunnalta sairastuneita.

Onko turboton vai turbollinen ja onko malli trionicilla vai LH-jetronikilla (ilmamassa mittari).
Turboton ja taitaa olla tuolla LH-jetronikilla. Meil on myös turbollinen tonnari 2.3 CS :D
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Virranjakajallinen malli

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Ilmeisesti kyseessä on virranjakajallinen malli.

Itse lähtisin tutkimaan vikaa Hall-anturista tai sytytksen pääteyksiköstä. Tietysti jos on jakajallinen malli, niin kipinän saaminen on suhteellisen helppo testata tämän 10m aikana. Otat mukaan vain yhden ylimääräisen tulpan ja jätät tulppien päällä olevan kannen vain yhdellä tai kahdella pultilla kiinni.

DI-yksiköllisellä autolla kokeilisin toisella DI-yksiköllä (esim. toisesta tonnarista).

Viittaisi kuitenkin elektroniikka/kontakti vikaan eli jokin komponentti lämpenee ajossa ja tarvitsee taas jäähtyä toimiakseen.

PS. mulla on yksi ylimääräinen DI-yksikkö varastossa. Tosin se on jo hieman viallinen ja auto saattaa lähteä käymään joskus kolmella.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Rimpinen
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Marras 27, 2003 13:45

Kiitoksia avusta

Viesti Kirjoittaja Rimpinen »

Nyt taas elämä hymyilee :D kun saa kruisailla sabanterin kanssa.
Vaihdoin uuden Di-yksikön ja auto alkoi toimimaan kuin unelma. Samalla kun korjaantui käynti ongelmat, korjaantui myös hälyytin/kaukoohjattu keskuslukko :?
Vastaa Viestiin