170 laiskaa heppaa
Re: 170 laiskaa heppaa
No eipä se 170hp kyllä käytännössä tonnaria mihinkään juuri liikuta. Toki pitäisi pirteältä tuntua jonkun 100hp/1200kg karvalakkimallisen auton jäljiltä.
OG 9-5 2,0t Biopower stg1
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: 170 laiskaa heppaa
Ainakin 97 mallisessa tonnarissa 2,0t on pitkä välitys.
Ensimmäinen omistamani auto jonka 2 vaihteella pääsee 100 km/h .
Hieno auto tuo cse muutoinkin kun moottorista ei kuulu paljoakaan ääntä ohjaamoon vaikka kiekkoja on reilustikkin. 9-5 moottorikin elämöi enemmän.
Ensimmäinen omistamani auto jonka 2 vaihteella pääsee 100 km/h .
Hieno auto tuo cse muutoinkin kun moottorista ei kuulu paljoakaan ääntä ohjaamoon vaikka kiekkoja on reilustikkin. 9-5 moottorikin elämöi enemmän.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: 170 laiskaa heppaa
Aero paukuttelee 2:lla rajoitinta vasta liki 120km/h...
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: 170 laiskaa heppaa
Juu ja tossa omassa 97 2.0t on taas se 4.05 välitys Kesti hivenen aikaa tottua kun yleensä kaikissa omissa tontuissa on ollut se 3.61 välitteinen loota
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: 170 laiskaa heppaa
Kai se tuokin menisi 120 mutta itseäni hirvittää aivan loppuun asti painaa .Haza kirjoitti:Aero paukuttelee 2:lla rajoitinta vasta liki 120km/h...
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: 170 laiskaa heppaa
Nojoo, en tiedä mikä loota alla, mutta joutuu toteuttamaan e85/stage1 -säädön.
Ankaran googlettamisen ja kyselyrumban jälkeen käsittäisin näin, että
kylmäkäynnistykset (´kovat pakkaset´) ei liene ongelma. Joutuu vaan ehkä pyörittämään hiukkasen pidempään.
Toinen legenda on se, että e85 olis niin "kuivaa/hapokasta" että se hapertaa
bensalinjaston osia (letkuja, pumppu jne).
Onkohan joku saanut rutkasti maileja mittariin tällaisen modauksen jälkeen?
Ankaran googlettamisen ja kyselyrumban jälkeen käsittäisin näin, että
kylmäkäynnistykset (´kovat pakkaset´) ei liene ongelma. Joutuu vaan ehkä pyörittämään hiukkasen pidempään.
Toinen legenda on se, että e85 olis niin "kuivaa/hapokasta" että se hapertaa
bensalinjaston osia (letkuja, pumppu jne).
Onkohan joku saanut rutkasti maileja mittariin tällaisen modauksen jälkeen?
Re: 170 laiskaa heppaa
Kertokaapas viisaammat että missä vika kun itsellä tippuu ahtopaineet jo jossakin 3500 kierroksessa melkein alle 1 barin ja 4 tonnissa ollaan jo jossaki 0.8bar. Autosssa on siis stage 2 softa ja jotenki tuntuu meno hyytyvän pahasti ku kierrokset nousee yli 3 tonnin. Onko vika vakio putkistossa vai yksinkertaisesti tuo garretti T-25 on niin hengetön? Kokeilin tuossa 80-120 aikaa 3 vaihteella niin tais olla jotain 5.5 sekuntia, taitaa olla aika paljon?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: 170 laiskaa heppaa
paljon peruspaineet ? kuinka vanhat tulpat ?
onko takaosa putkistosta vakio vai läpivirtausvaimentimilla kun tasokin on jo stg2 ?
onko takaosa putkistosta vakio vai läpivirtausvaimentimilla kun tasokin on jo stg2 ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 170 laiskaa heppaa
Kyllä itsellä ainakin on parempi tuo 80-120 tempaisu vaikkakin stage1 on ja vakio putkistolla..oletko kokeillut nollata ecua? Piikkaako minkä verran ahdin? Onko peruspaineet ok? Itsellä piikkaa jotain 1.45bar josta ahtaa noin 1,15bar ja 3500-4000rpm jälkeen laskee noin 0.8bar..
Kyllähän se putkikin ahdistaa melko tavalla ja varmasti nostaa pakolämpöjä kun on niin ahdas tuo downpipe..
Itse odotan mielenkiinnolla muuttuuko yläkierroksilla paremmaksi kun tarkoitus rakentaa parin viikon sisällä putkisto..
Niin ja tuskin tuo T-25 jaksaa paljoa riehua tuolla korkeilla kierroksilla..
Sori,Vesa67 kerkesikin jo vastata..
Kyllähän se putkikin ahdistaa melko tavalla ja varmasti nostaa pakolämpöjä kun on niin ahdas tuo downpipe..
Itse odotan mielenkiinnolla muuttuuko yläkierroksilla paremmaksi kun tarkoitus rakentaa parin viikon sisällä putkisto..
Niin ja tuskin tuo T-25 jaksaa paljoa riehua tuolla korkeilla kierroksilla..
Sori,Vesa67 kerkesikin jo vastata..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: 170 laiskaa heppaa
peruspaineista en tiedä, itse asiassa en ole edes perehtyny miten niitä säädetään tai tarkastetaan. Koko putkisto on vakio ja tulpat on vaihdettu ihan vasta. Kyllä se välillä piikkailee mutta ei kuitenkaan tuonne 1.45 asti. oisko jotain 1.3.
edit: näemmä pitää kokeilla ottaa tuon mankkuvenan johdot irti jolloin pitäis ahdata sen 0.4. eli ilmeisesti silloin ois peruspaineet kunnossa. huomenna kokeiluun....
kerroppa jannevillepetteri sitten joskus kun saat sen putken laajennettua, miten vaikuttaa kulkuun.
edit: näemmä pitää kokeilla ottaa tuon mankkuvenan johdot irti jolloin pitäis ahdata sen 0.4. eli ilmeisesti silloin ois peruspaineet kunnossa. huomenna kokeiluun....
kerroppa jannevillepetteri sitten joskus kun saat sen putken laajennettua, miten vaikuttaa kulkuun.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 170 laiskaa heppaa
Ota mankkuvenan liitin irti tai sulake ja tarkasta peruspaine,esim. 3-vaihteella tee kiihdytys noin 2500rpm kohdalta.Pitäisi ahtaa välillä 0.45bar +- 0.05bar.
Jos on alakantissa niin hukkiksen tangolta säätämällä kohdilleen..tuskin tuo kovin paljoa pielessä on.
Joo,kyllä sit hehkutan tänne antaaks se putkisto yhtään hymyä lisää!
Jos on alakantissa niin hukkiksen tangolta säätämällä kohdilleen..tuskin tuo kovin paljoa pielessä on.
Joo,kyllä sit hehkutan tänne antaaks se putkisto yhtään hymyä lisää!
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 170 laiskaa heppaa
Mulla on 9000 CD 2.0t-96 matalapaine, lisätty t5 mankku. Sekin menee alle 6 sek. 5.6-5.9sek riippuen ilmanlämpötilasta. Katottu gps ja alotettu 70 km/h kaasu pohjaan polkaisten. Saako tuo siun saabi soppaa riittävästi. Jokuhan siellä on pakko ahdistaa.Makwe kirjoitti: Kokeilin tuossa 80-120 aikaa 3 vaihteella niin tais olla jotain 5.5 sekuntia, taitaa olla aika paljon?
Ps. Tuli mieleen, eihän kissa ole tukossa?
Viimeksi muokannut Henkka poika, Ti Syys 11, 2012 08:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: 170 laiskaa heppaa
Toi Garretti jaksaa kyllä pitää esim. 1.25bar ahtoja aika hyvin tasaisesti päällä kun putkisto virtaa tarpeeksi hyvin. Nakuttaako, onko sytkähäiriöitä, ...?Makwe kirjoitti:Onko vika vakio putkistossa vai yksinkertaisesti tuo garretti T-25 on niin hengetön?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 170 laiskaa heppaa
Niin tässä omaa stagetustani mietin,et ahtopyyntiä ilmeisesti voisi nostaa vielä tuon putkiston teon jälkeen? Jaksaa puhaltaa vakio hyrrä vielä vähän lisää..
Pystyykö sitä ecua ohjelmoimaan obd:n kautta testereillä vai pitääkö se ecu itse laittaa johonkin ohjelmoimis prosessiin..
Pystyykö sitä ecua ohjelmoimaan obd:n kautta testereillä vai pitääkö se ecu itse laittaa johonkin ohjelmoimis prosessiin..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: 170 laiskaa heppaa
Kyllä voi pistää stage3:n, kunhan putkisto on hyvin virtaava ja muutkin perusasiat ovat kunnossa koneen suhteen.
Tonnarin ECU pitää nypätä irti työpöydälle ohjelmoitavaksi. OBD-porttin ei tule CAN-väylää, joten sitä kautta homma ei onnistu. Toki siitä löytyy huoltoliitin, mistä voisi periaatteessa saada softan sisään, mutta varminta on toi työpöytämeininki silti.
Tonnarin ECU pitää nypätä irti työpöydälle ohjelmoitavaksi. OBD-porttin ei tule CAN-väylää, joten sitä kautta homma ei onnistu. Toki siitä löytyy huoltoliitin, mistä voisi periaatteessa saada softan sisään, mutta varminta on toi työpöytämeininki silti.