Ostettu Saab 9000 -96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Hukkaportilta letku irti ja varovasti kokeilemaan,pitäisi ihan pintakaasulla heittää fuelcutille,huomaat kyllä.Tiedät ainakin onko hukkis jumissa.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Nyt on ruosteinen täyttäaukon ympärystä taas ehtaa peltiä.
Ahtopaineiden puuttuminen johtui tosiaan hukkaportin tangon irtoamisesta, väliaikainen korjaus prikka ja hitsauslanka reikään, kun ei tähän hätään ollut sopivaa sokkaa laittaa paikoilleen. Nyt on nomaalin matalapaineen tuntuinen, samalla tuli vaihdettua vaihteistoöljy, joka olikin aika huonon näköistä.
Vielä pitäisi poistaa katon alueelta tuleva häiritsevä kitinä/räminä, joka tuntuisi kohdistuvan kattovalo/sisätutkan paikkaan.
Pitää puhdistella uusi Motonetin lämppärikenno ulkopuolelta, jotta samanlaista käryä, kuin edellisessä autossa ei tulisi sisään ja sitten vaihto, kun tuntuu hieman glykolin haju sisälle. Onneksi vaihto on helppoa kun ei ole tuota kylmästöintiä.
Ahtopaineiden puuttuminen johtui tosiaan hukkaportin tangon irtoamisesta, väliaikainen korjaus prikka ja hitsauslanka reikään, kun ei tähän hätään ollut sopivaa sokkaa laittaa paikoilleen. Nyt on nomaalin matalapaineen tuntuinen, samalla tuli vaihdettua vaihteistoöljy, joka olikin aika huonon näköistä.
Vielä pitäisi poistaa katon alueelta tuleva häiritsevä kitinä/räminä, joka tuntuisi kohdistuvan kattovalo/sisätutkan paikkaan.
Pitää puhdistella uusi Motonetin lämppärikenno ulkopuolelta, jotta samanlaista käryä, kuin edellisessä autossa ei tulisi sisään ja sitten vaihto, kun tuntuu hieman glykolin haju sisälle. Onneksi vaihto on helppoa kun ei ole tuota kylmästöintiä.
Viimeksi muokannut VMTD, Ke Marras 07, 2012 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Tänään tuli vaihdettua eteen uuden jarrulevyt, kun näyttivät kuluneilta. Vanhoissa pintaa 22.5 mm, joten hylkyraja oli saavutettu. Motonetin levyt saivat kelvata ja palat ovat alkuperäiset saabin leimalla, vaihdettu ilmeisesti hiljattain kun olivat vain vähän kuluneet.
Työlistalle jäi vielä lohkolämmittimen asennus ja siihen täytyy hakea pakkastulpan ulosvetäjä lainaan paikalliselta korjaamolta, sillä lähtee hienosti proppu irti.
Työlistalle jäi vielä lohkolämmittimen asennus ja siihen täytyy hakea pakkastulpan ulosvetäjä lainaan paikalliselta korjaamolta, sillä lähtee hienosti proppu irti.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Prikka oli jo liiottelua, hyvin on pysynyt omassani pelkällä hitsauslangallakin pari vuotta...
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Nyt sielä on sellainen hiuspinnin tyyppinen sokka paikoillaan, kait sielä alunperin prikka on? Eipähän tanko paina suoraa sokkaa, jos sillä mitään merkitystä kestävyyden suhteen on.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Tänään sain vaihdettua lämppärikennon, joka oli simppeli homma ja samalla lohkiksenkin lohkon kylkeen, kotimatkalla poikkesin keräämään 10 litraa puolukoita, joten eipähän tämäkään päivä mennyt pelastusarmeijalle.
Kenno vaikutti alkuperäiseltä, leima 5/95 ja hieman oli valutellut alleen, joten ei ihme vaikka glykoli haisi kajuutassa.
Kenno vaikutti alkuperäiseltä, leima 5/95 ja hieman oli valutellut alleen, joten ei ihme vaikka glykoli haisi kajuutassa.
Viimeksi muokannut VMTD, Ke Marras 07, 2012 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Ja tänään etualatukivarsien takimmaiset puslat paikoilleen, sekä parannellut etuvilkut.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Nyt pitäisi olla auto katsastuskunnossa, tänään säädin käkkärin vaijereita niin, että ottavat suurinpiirtein tasan, vastimen ja vivun väli on jotakuinkin 1 mm luokkaa. Toisella naksulla alkaa jarru puremaan molemmilla puolilla.
Vaihdoin toisen umpion, kun törmäys fasaaniin oli rikkonut korkaussäätönamiskan vanhasta, vanha kannattaisi korjata, kun heijastin on vielä liki uudenveroinen.
Vaihdoin toisen umpion, kun törmäys fasaaniin oli rikkonut korkaussäätönamiskan vanhasta, vanha kannattaisi korjata, kun heijastin on vielä liki uudenveroinen.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Tänään tuli käytettyä tonttu katsastuksessa. Päästöt mittautin etukäteen CO 0,01 sekä tyhjäkäynnillä, että kierroksilla ja HC puhdas 0.
Ihmetyttää nuo jarruvoimat vai onko ilmalla jotain merkitystä? Jarrurullat olivat ulkona, tosin katon alla ja edessä kuin takanakin voimat jotain 1.0kN samoin käkkärissä. Tekeekö kitkat ja mahdollinen jää nuo arvot noin alhaiseksi. Edessä meni Mersu, mutta en huomannut sen arvoja seurata, siinä oli piikkipyörät alla.
Moitetta ei kuitenkaan tullut mistään, joten seuraavat liki 16 kk voi ajella huoleti.
Ihmetyttää nuo jarruvoimat vai onko ilmalla jotain merkitystä? Jarrurullat olivat ulkona, tosin katon alla ja edessä kuin takanakin voimat jotain 1.0kN samoin käkkärissä. Tekeekö kitkat ja mahdollinen jää nuo arvot noin alhaiseksi. Edessä meni Mersu, mutta en huomannut sen arvoja seurata, siinä oli piikkipyörät alla.
Moitetta ei kuitenkaan tullut mistään, joten seuraavat liki 16 kk voi ajella huoleti.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Tuli ostettua uudet umpiot, tosin depo merkkiset ja niissä on hieman erinäköiset liittimet noille korkeussäädön mekanismeille. Onko kukaan vaihtanut hellan moottoreita noihin depoihin, elikä lähinnä kiinnostaa miten sen manualisäädön saa heijastimesta irti. Hellassahan on muovinen klipsi mitä avaamalla moottorin varsi lähtee muoviosan kanssa irti heijastimesta, mutta tuossa uudessa on hieman erilainen muoviosa, enkä heti hoksannut miten sen saa irti heijastimesta?
Voihan nuo laitta kyllä paikoilleen ilman säätömoottoria, mutta olisihan katsastuksessa hyvä olla ohjaamosta säädettävät, jos sattuvat testaamaan.
Voihan nuo laitta kyllä paikoilleen ilman säätömoottoria, mutta olisihan katsastuksessa hyvä olla ohjaamosta säädettävät, jos sattuvat testaamaan.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Mä vaihdoin viime vuonna Depot autoon ja otin vanhoista umpioista säätömoottorit. Muistaakseni se manuaalisäätö lähti ihan vetämällä irti heijastimesta, siinä on sellainen samantapainen pallopää kuin niissä moottoreissakin. En oo ihan varma tosin, joten en ota vastuuta jos onnistut hajottamaan umpion
Sivuhuomautuksena todettakoon, että Depoissa ei ole läheskään yhtä hyvä valokuvio kuin orkkisvaloissa.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Sivuhuomautuksena todettakoon, että Depoissa ei ole läheskään yhtä hyvä valokuvio kuin orkkisvaloissa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Okra, täytyy yrittää jos ne lähtisi vetämällä hajoamatta, tiukathan ne tuntuu olevan.
Eipä kait nuo halvat umpiot voi alkuperäisten veroiset ollakaan, jossainhan se halvempi hinta näkyy.
Meinasin kyllä kysyä alkuperäisiäkin, mutta olisivat ne varmaan kolminkertaiset ollet hinnoiltaan.
Skruvatin sivuilla oli umpiot jossain 150 euron paikkeilla, mutta kait nekin näitä taiwanilaisia ovat. Sielä on muuten pa-pumpun lähtömutkiakin tarjolla, kumpaakin ja hinta vajaa 7 euroa kappale ja pa-pumppu ämpäreineen 150 euroa.
Eipä kait nuo halvat umpiot voi alkuperäisten veroiset ollakaan, jossainhan se halvempi hinta näkyy.
Meinasin kyllä kysyä alkuperäisiäkin, mutta olisivat ne varmaan kolminkertaiset ollet hinnoiltaan.
Skruvatin sivuilla oli umpiot jossain 150 euron paikkeilla, mutta kait nekin näitä taiwanilaisia ovat. Sielä on muuten pa-pumpun lähtömutkiakin tarjolla, kumpaakin ja hinta vajaa 7 euroa kappale ja pa-pumppu ämpäreineen 150 euroa.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Värkkäilin uutta pumppua ämpäriin ja tiivisterengas pumpun ja siivilän välissä meni hieman sisään yhdeltä kohdin, mutta onko tuolla merkitystä? Pääseehän siitä tietysti bensaa ohi siivilän ja roskiakin jos niitä sattuu olemaan. Ämpärin siivilä oli niin kovasti pohjassa kiinni, etten arvannut sitä väkisin irroittaa.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Tuli sitten palautettua umpiot Motonettiin, kun lähivaloille ei tullut oikeanlaista kuviota.
Tänään tarkistin etutukivarsien alumiinipalat, joista sain vinkkiä, että tuppaavat hajoamaan ja totta tosiaan vain yksi oli jäljellä, muut olivat tippuneet matkalle. Ainoastaan palaset mutterin alla olevan raudan takana oli tallella. Miksi tuolaiset varpusen viritykset on tuohon tehty?
Tänään tarkistin etutukivarsien alumiinipalat, joista sain vinkkiä, että tuppaavat hajoamaan ja totta tosiaan vain yksi oli jäljellä, muut olivat tippuneet matkalle. Ainoastaan palaset mutterin alla olevan raudan takana oli tallella. Miksi tuolaiset varpusen viritykset on tuohon tehty?
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Tänään sain virtalukon lukkosepältä, haitat olivat kuluneet n. 1.5 mm, joten ei ihme että avain lähti joka asennossa pois, jopa uusikin avain kun patruunaa irrotin ja joutui enenmmän vetämään. 45 euroa ja nyt on asiallisen tuntuinen, kaksi uutta avainta tilasinkin Laakkosen kautta.
Tänään meni myös uusi pumppu vanhan ämpärin mukana polttoainetankkiin ja käymäänkin lähti sen jälkeen, joten toistaiseksi asennus ainakin onnistui. Paluupuolen mutka oli tiukassa, mutta lähti ehjäni aikani nitkutettua ja takaisin meni tosi hyvin, tosin suihkautin hieman ohutta öljyä niihin.
Työlistalle jäi vielä mittariston irroitus, pa- ja lämpömittari hieman roikkuu ja heiluu satunnaisesti, joten kait ne ruuvit ovat löystyneet. Kiristettävät ruuvit ovat siis liittimeltä lähtevät luiskat jotka menevät ruuvien alle, vai onko purettava yhdistelmämittari vielä pienempiin osiin?
Tänään meni myös uusi pumppu vanhan ämpärin mukana polttoainetankkiin ja käymäänkin lähti sen jälkeen, joten toistaiseksi asennus ainakin onnistui. Paluupuolen mutka oli tiukassa, mutta lähti ehjäni aikani nitkutettua ja takaisin meni tosi hyvin, tosin suihkautin hieman ohutta öljyä niihin.
Työlistalle jäi vielä mittariston irroitus, pa- ja lämpömittari hieman roikkuu ja heiluu satunnaisesti, joten kait ne ruuvit ovat löystyneet. Kiristettävät ruuvit ovat siis liittimeltä lähtevät luiskat jotka menevät ruuvien alle, vai onko purettava yhdistelmämittari vielä pienempiin osiin?
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls