Loistavaa..ei toi sitte niin toivoton olekkaan, vaikka sisusta näyttää lähinnä varaosa autoltaCDTA kirjoitti:Ei tarvii kuittailuja.exclusive kirjoitti:mites muuten tuo ajonesto..nyt kun otin koko virtalukon rungon irti rattiakselista niin pitääkö jotai kuittauksia tehdä??
Virtalukko-ongelmia
Re: Virtalukko-ongelmia
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: Virtalukko-ongelmia
Mikäs näissä lukkopesien kunnostuksessa on päivän hintataso ja tekeekö joku tuollaisen Tampereella/Pirkanmaalla vai onko parempi postitella koko lukkopesä johonkin?
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: Virtalukko-ongelmia
sama kiinnostais tietää..mutta rauman lähimaastossa. Uuden lukkopatruunan jo löysin nyt vaat tarvitsisi sarjoittaa omalle avaimelle ja samalla uusia avain/avaimet.marvi kirjoitti:Mikäs näissä lukkopesien kunnostuksessa on päivän hintataso ja tekeekö joku tuollaisen Tampereella/Pirkanmaalla vai onko parempi postitella koko lukkopesä johonkin?
Uskaltaako muuten suorittaa laitteiden testausta vielä kun ei ole patruunaa paikalla? kaikki muut ajoneston ja srs piuhat on paikallaan ja akun kenkä irti.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Virtalukko-ongelmia
miten kauan mahtais posti kuskata mikkeliin ja takasin.. hmm 3pv.. hmm hmm tulis kerralla hyvä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Virtalukko-ongelmia
taisitkin joskus mainita mulle tosta onko tarkempaa osotetta laittaa vaikka yv:llä niin voisin lähettää patruunan ja avaimen heti kun mulle saapuvat.nalleolut kirjoitti:miten kauan mahtais posti kuskata mikkeliin ja takasin.. hmm 3pv.. hmm hmm tulis kerralla hyvä.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Virtalukko-ongelmia
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Virtalukko-ongelmia
Itselläni kävi kuten muillakin, ensin hajosi virtalukon pohja ja samantien perään itse virtalukko.
Aiempaa foorumilta löytyy pistämättömän hyvä ohje sekä itse virtalukon että -pohjan irroittamiseen, joten molempien irroittaminen sujui (melkein) kuin Strömsössä.
Uusi pohja löytyi Motonetistä (~60€) ja lukon sai kunnostettuna Auto-Avaimesta päivässä takaisin (45€), joten koko homma kustansi vähän yli satasen (+ muutama työtunti).
Vaan miten voi 375000 km vaikuttaa noin pahasti virtalukkoonkin....
Aiempaa foorumilta löytyy pistämättömän hyvä ohje sekä itse virtalukon että -pohjan irroittamiseen, joten molempien irroittaminen sujui (melkein) kuin Strömsössä.
Uusi pohja löytyi Motonetistä (~60€) ja lukon sai kunnostettuna Auto-Avaimesta päivässä takaisin (45€), joten koko homma kustansi vähän yli satasen (+ muutama työtunti).
Vaan miten voi 375000 km vaikuttaa noin pahasti virtalukkoonkin....
SakkeN
-----------------------------
Saab 9000CS -95 (TK) / 9-3X Biopower -09 (KA) / 9-3 Cabriolet -06 (KeA)
#810 Espoo
(900i -88 oli joskus..)
-----------------------------
Saab 9000CS -95 (TK) / 9-3X Biopower -09 (KA) / 9-3 Cabriolet -06 (KeA)
#810 Espoo
(900i -88 oli joskus..)
Re: Virtalukko-ongelmia
Mihin toimintoihin liittyy virtalukon pohjassa pinnit C ja C1 ? (voisko olla mittariston lampputesti? ) Nimittäin Motonetin tarvikevaraosasta nuo kaksi puuttuu. Originaalista on katkennut väkänen mihin palautusjousi vastaa.
9000CS 2,0tA sport MY98
9-5 farkku MY01 b205/4 E/i/R(projektina tai paaliin?)
Yamaha WR 125 X, Kubota B6000
Honda CR-V
9-5 farkku MY01 b205/4 E/i/R(projektina tai paaliin?)
Yamaha WR 125 X, Kubota B6000
Honda CR-V
Re: Virtalukko-ongelmia
Google auttaa http://www.saabnet.com/tsn/faq/9000wiringdiagrams.pdf
Pinnit C ja C1 juuri lampputestiä varten. Nyt sitte sovittamaan tarviketta paikoilleen, kiinnityskin näytti onneksi olevan erilainen.
Pinnit C ja C1 juuri lampputestiä varten. Nyt sitte sovittamaan tarviketta paikoilleen, kiinnityskin näytti onneksi olevan erilainen.
9000CS 2,0tA sport MY98
9-5 farkku MY01 b205/4 E/i/R(projektina tai paaliin?)
Yamaha WR 125 X, Kubota B6000
Honda CR-V
9-5 farkku MY01 b205/4 E/i/R(projektina tai paaliin?)
Yamaha WR 125 X, Kubota B6000
Honda CR-V
Re: Virtalukko-ongelmia
Omasta tonnarista meni virtalukon pohja, joten ajattelin samalla käyttää virtalukon suutarilla haittojen uusinnassa. Joensuussa Prisman suutariliike teki virtalukon haittojen uusinnan hintaan 50e ja sain lukon takaisin päivän sisällä.
Saab 9-5 2.0t Vector wagon -06
Ex:Saab 9-5 2.0t SE wagon -01, Saab 9000 CS 2.0 -96
Ex:Saab 9-5 2.0t SE wagon -01, Saab 9000 CS 2.0 -96
Re: Virtalukko-ongelmia
Pitäisiköhän tehdä jotain nyt vai...?
Elikkä ostin Saab 9000 -96vm ja muija lähti ensimmäistä kertaa vara-avaimella käymään kaupassa, pois lähtiessä ei saanut enää avainta kääntymään, vaan tulin paikalle ja 1 avain kääntyi virtalukossa heti ongelmitta. Virrat pois ja kokeilin uudestaan eipä kääntynytkään, puolen tunnin jälkeen sain sen vihdoin kääntymään. Tästä lähtien olen käyttänyt ainoastaan 1 avainta, joka toimii "suht" moitteettomasti. Ilmeisesti virtalukon pohja joskus autosta on uusittu, nyt kaipaisin neuvoja, jotta välttyisin lisä ikävyyksiltä.
Jos joku tietää mikä liike hoitaa näitä juttuja Mikkelin seudulla niin mainitkaa.
Elikkä ostin Saab 9000 -96vm ja muija lähti ensimmäistä kertaa vara-avaimella käymään kaupassa, pois lähtiessä ei saanut enää avainta kääntymään, vaan tulin paikalle ja 1 avain kääntyi virtalukossa heti ongelmitta. Virrat pois ja kokeilin uudestaan eipä kääntynytkään, puolen tunnin jälkeen sain sen vihdoin kääntymään. Tästä lähtien olen käyttänyt ainoastaan 1 avainta, joka toimii "suht" moitteettomasti. Ilmeisesti virtalukon pohja joskus autosta on uusittu, nyt kaipaisin neuvoja, jotta välttyisin lisä ikävyyksiltä.
Jos joku tietää mikä liike hoitaa näitä juttuja Mikkelin seudulla niin mainitkaa.
Re: Virtalukko-ongelmia
Lukkopesä on kulunut ja kohtapuoliin avain ei käänny enää ollenkaan. Sen jälkeen pesää ei saa suosiolla pois paikoiltaan.
http://nenivrot.tripod.com/9k/virtalukk ... lukko.html
Kun saat lukkopesän pois (pohjaa ei tarvitse irroittaa), vie se lukkosepälle korjattavaksi. Pesään laitetaan uudet haitat yms. jonka jälkeen homma toimii taas kuin uutena. Itse tein tän homman viime syksynä ja kustannuksia tuli muistaakseni 60e paikkeilla.
Autolla VOI ajaa vaikka lukkopesä on pois, isolla ruuvarilla voi startata ja sammuttaa auton.
http://nenivrot.tripod.com/9k/virtalukk ... lukko.html
Kun saat lukkopesän pois (pohjaa ei tarvitse irroittaa), vie se lukkosepälle korjattavaksi. Pesään laitetaan uudet haitat yms. jonka jälkeen homma toimii taas kuin uutena. Itse tein tän homman viime syksynä ja kustannuksia tuli muistaakseni 60e paikkeilla.
Autolla VOI ajaa vaikka lukkopesä on pois, isolla ruuvarilla voi startata ja sammuttaa auton.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Virtalukko-ongelmia
Ja sopiva puoti lukkopesän kunnostustyölle on tuo Mikkelin Lukkosepät, yhteystiedot näyttäisi löytyvät tuolta http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=113722
Viimeksi muokannut marvi, La Touko 18, 2013 12:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: Virtalukko-ongelmia
Kiitokset vastanneille hyvistä ohjeista!