Apua tarvitaan tonnari expertiltä 9000CS 2.3i -93 kanssa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
CDEturbo
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 14:33
Paikkakunta: Kolari

Apua tarvitaan tonnari expertiltä 9000CS 2.3i -93 kanssa

Viesti Kirjoittaja CDEturbo »

Nyt ei aika ja omat rahkeet riitä, joten tarttis jonkun expertin apua.
Tonnari on siis 9000CS 2.3i, vuosimallia 93 ja siinä on kolme ongelmaa, jota en saa ratkaistuksi. Auto ei ole kilvissä, mutta jos siitä vielä saisi kulkupelin...

Moottori:
Käy epätasaisesti ja liian kovilla kierroksilla. Tyhjäkäynti seilaa reilusti yli 1000 kierrosta ja välillä nousee 3-4 tuhannen välille. Sama kierrosten "seilaus" tapahtuu myös ajaessa. Check engine -valo sammuu aina välillä, mutta yleisimmin se jää palamaan startin jälkeen. Vikakoodi varmaan kertoisi missä vika on, vaan en sitä osaa lukea.
Olen koittanut jo kaikki täältä foorumilta löytämäni vianetsintäohjeet, vaan mitään muutosta en ole saanut aikaan. Uudet tulpat ja toinen sytkäkasettikaan ei vaikuttanut mitään. Ainut johtoliitin, jota en vielä ole irrottanut on lambda-anturi.

Vaihdelaatikko:
Eteenpäin menevät vaihteet saa päälle, mutta välillä taas alkavat tökkiä. Pakki ei tahdo mennä millään päälle moottorin käydessä. Vaihteet sain yleensäkin toimimaan, kun ilmasin ja vaihdoin nesteen. Vaihteensiirtäjän nivelen kumi näyttää olevan sökö, mutta kaipaisinkin apua määrittämään onko koko loota sökö. Saattaa myös olla, että kepin keskitys ei ohjeista huolimatta ole ihan kohdallaan.

SRS-valo:
Ja kolmas ongelma on tuo ilmeisesti vuosimallille tyypillinen SRS-valon palaminen. Autossa on vain kuskin tyyny. Tähän ongelmaan en vielä ole kovasti perehtynyt, jos saisi ensin ratkaistua nuo edelliset.

Auto on aikoinaan tuotu Saksasta ja kori sekä alusta ovat todella hyvässä kunnossa. Pihassa on myös vm. -95 automaatti CDE 2.3 turbo, jonka kori ja alusta ovat aivan finaalissa. Moottoripuolen tekniikka siinä kuitenkin toimii. Tässä mietinkin, että voisikohan tuon CDE:n tekniikan siirtää koko pakettina tuohon CS:ään jos ei CS:stä muuten saa kalua.

Nämä ovat molemmat Järvenpäässä, joten jos joku ystävällisesti vois tulla katsomaan ja auttamaan ongelmien ratkaisussa.
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Apua tarvitaan tonnari expertiltä 9000CS 2.3i -93 kanssa

Viesti Kirjoittaja exclusive »

CDEturbo kirjoitti:Moottori:
Käy epätasaisesti ja liian kovilla kierroksilla. Tyhjäkäynti seilaa reilusti yli 1000 kierrosta ja välillä nousee 3-4 tuhannen välille. Sama kierrosten "seilaus" tapahtuu myös ajaessa. Check engine -valo sammuu aina välillä, mutta yleisimmin se jää palamaan startin jälkeen. Vikakoodi varmaan kertoisi missä vika on, vaan en sitä osaa lukea.
Olen koittanut jo kaikki täältä foorumilta löytämäni vianetsintäohjeet, vaan mitään muutosta en ole saanut aikaan. Uudet tulpat ja toinen sytkäkasettikaan ei vaikuttanut mitään. Ainut johtoliitin, jota en vielä ole irrottanut on lambda-anturi.


SRS-valo:
Ja kolmas ongelma on tuo ilmeisesti vuosimallille tyypillinen SRS-valon palaminen. Autossa on vain kuskin tyyny. Tähän ongelmaan en vielä ole kovasti perehtynyt, jos saisi ensin ratkaistua nuo edelliset.
Tyhjäkäynti moottori, Maf, Jumittuva kaasuläppä, imusarjan tiiviste vuotaa..noi tuli ekana mieleen


Tech:illä kattomaan koodeja. Omassa tonnarissa paloi tuo srs valo, ja tech:illä ei saanyt yhteyttä srs yksikköön joten kojelautaa auki ja hyppylankaa kehiin...ja leima tuli
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Vastaa Viestiin